Uitleg en Ervaring: Dukan Fase 2, de Cruisefase

Tijdens de Cruisefase zul je stap voor stap kilo’s blijven verliezen. Zit je in de cruisefase? dan kun je hier ervaringen uitwisselen.
Sanne
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen

Uitleg en Ervaring: Dukan Fase 2, de Cruisefase

Berichtdoor Sanne » 27 Nov 2010, 10:17

In dit forum kun je vragen stellen en ervaringen uitwisselen met betrekking tot de cruisefase van het Dukan Dieet.

Uitleg over Fase 2, de cruisefase

Tijdens de Cruisefase zul je stap voor stap kilo’s blijven verliezen, tot ongeveer een kilo per week. Belangrijk in de Cruisefase is dat je met controle gewicht verliest, zodat dit blijvend is.Je werkt aan een nieuw patroon en valt nu ook minder af.

Lees hier uitgebreide informatie over de cruisefase.

Afbeelding

Klik hier om te reageren of start hier een nieuw topic als je vragen hebt, of ervaringen wil uitwisselen over de cruisefase.

Afbeelding

Puis

Re: Uitleg over Dukan Fase 2, de Cruisefase

Berichtdoor Puis » 27 Nov 2010, 14:58

Hallo daar,
Vandaag is het mijn 15e cruesedag waarvan ik er 5 heb gebruikt om groenten te eten en ben maar een kilo afgevallen. Dat gaat niet snel zo. Ik ben maar wat meer gaan lopen. Gisteren 40min en vandaag anderhalf uur. Met alleen eiwitten eten heb ik geen probleem. Ik heb eigenlijk niet eens zin in groenten , vreemd genoeg. Maar ik slik wel een multivitamine voor sporters dus dat zal wel goed zitten.
Heeft iemand nog een tip om de stagnatie te stoppen?
Groetjes, Puis

wendy007
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 181
Welk dieet volg jij?: Dukan
Startdatum: 12-01-011
Startgewicht: 124
huidiggewicht: 99
Streefgewicht: 85

Re: Uitleg en Ervaring: Dukan Fase 2, de Cruisefase

Berichtdoor wendy007 » 27 Mar 2011, 15:28

Heerlijk dit dieet ben nu al 2 maanden aan het cruisen en 24 kg lichter Dukan rules!!!

Bellechouffe
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 163 cm
Startdatum: 20/2/11
Startgewicht: 80,300 kg
huidiggewicht: 63,500 kg
Streefgewicht: 65 kg

Berichtdoor Bellechouffe » 28 Mar 2011, 08:27

wendy007 schreef:Heerlijk dit dieet ben nu al 2 maanden aan het cruisen en 24 kg lichter Dukan rules!!!

Ik ben nu tevens in de tweede fase en blijf nog steeds afvallen .
Gisteren heb ik nog eens gezondigd . We hadden een vrije avond en dan doen we grill met de kinderen . Voor mij enkel kip - steak en vis , daarbij een paar gebakken champignons en een tomaat . 3 glazen witte wijn , dat is de zonde . Resultaat : niets aangekomen , zelfs 100 gr eraf . Ik ondervind wel dat ik sommige dagen te weinig eet en dan gaat het gewicht licht naar beneden . Ik ga vandaag kijken om chakes bij te kopen en dan tussendoor eens een shake te proberen .

mariekemt

Berichtdoor mariekemt » 06 Apr 2011, 09:23

ik zit al een tijdje in fase 2, nu stabiliseert mijn gewicht terwijl ik alle 'regels' volg :12:
wat doe ik verkeerd?

Bellechouffe
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Startdatum: 20/2/11
Startgewicht: 80,300 kg
huidiggewicht: 63,500 kg
Streefgewicht: 65 kg

Berichtdoor Bellechouffe » 06 Apr 2011, 17:48

Mariekemt ,

Alle regels ? dus één groentendag en één enkel eiwitdag ? De eiwitdag mag zo weinig mogelijk koolhydraten bevatten .
opgelet in elk mager zuivelprodukt zitten koolhydraten , kwestie van die eruit te halen die het minste bevat . max.25-30gr/dag.
In principe alles wat ik eet uit verpakking wordt omgedraaid , verpakking zegt mager , maar er zitten suikers in .
Stomweg een pakje kipwit , bevat suikers . U mag kalsfworst eten , meesten bevatten suikers , dus , .... afblijven .
Dextrose - fructose , met zeer minime waarden nemen .

Phils
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 170cm
Welk dieet volg jij?: Dunkan
Startdatum: 2 juli
Startgewicht: 77 kg
huidiggewicht: 77 kg
Streefgewicht: 67 kg
Gewicht Grafiek: start :2 juli 77 kilo
na 1 week :9 juli 74.9 kilo
na 2 weken :16 juli 73.9 kilo
:26 juli 72.5 kilo

Berichtdoor Phils » 09 Jul 2011, 14:49

Na 5 dagen aanvalsfase zit ik nu in de cruise fase. Ik ben 2.1 kilo afgevallen dus best wel tevreden. Ik woon in SPanje en heb mijn boekje in NL besteld en ik krijg het zondag avond, gelukkig. Ik heb eigenlijk wel wat vraagjes misschien kan iemand me helpen.
Als je om de dag groenten mag, is dat dan maar een soort of meerdere? en mag je dat bij meerdere maaltijden die dag?
Mag je meer haverzemelen dan staat voorgeschreven bv in twee keer 2,5 tot 3 eetlepels door de yogurt?
Mag je ook kippenpoten eten of alleen kipfilet, ik doe dat in een braadzak zonder vet maar krijg toch een jus van de sappen of is dit vet?
Lopen is voor mij erg lastig. Ik zwem wel elke dag, is 20 min aan een stuk dan genoeg afwisselend doe ik dan zwemmen en wateraerobics?
Zal blij zijn als ik mijn boek heb, ook wat betreft de vaiatie wat eten betreft in de cruisefase.

Phils
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Berichtdoor Phils » 09 Jul 2011, 14:58

O ja sorry en hoe zit het met kruiden en zout? Mag dat ook in de cruisefase?

Gast

Berichtdoor Gast » 11 Jul 2011, 11:37

Phils schreef:Na 5 dagen aanvalsfase zit ik nu in de cruise fase. Ik ben 2.1 kilo afgevallen dus best wel tevreden. Ik woon in SPanje en heb mijn boekje in NL besteld en ik krijg het zondag avond, gelukkig. Ik heb eigenlijk wel wat vraagjes misschien kan iemand me helpen.
Als je om de dag groenten mag, is dat dan maar een soort of meerdere? en mag je dat bij meerdere maaltijden die dag?
Mag je meer haverzemelen dan staat voorgeschreven bv in twee keer 2,5 tot 3 eetlepels door de yogurt?
Mag je ook kippenpoten eten of alleen kipfilet, ik doe dat in een braadzak zonder vet maar krijg toch een jus van de sappen of is dit vet?
Lopen is voor mij erg lastig. Ik zwem wel elke dag, is 20 min aan een stuk dan genoeg afwisselend doe ik dan zwemmen en wateraerobics?
Zal blij zijn als ik mijn boek heb, ook wat betreft de vaiatie wat eten betreft in de cruisefase.

Phils
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Berichtdoor Phils » 11 Jul 2011, 15:25

Ja je hebt me gequote maar heb je ook een antwoord op mijn vragen........?

ama
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Startdatum: 24 juli 2011
Startgewicht: 67.9 kg
huidiggewicht: 66.7 kg
Streefgewicht: 56 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Berichtdoor ama » 27 Jul 2011, 10:53

Hoi Phils,

Misschien dat je, nu je het boekje hebt, al je antwoorden hebt, maar dit is wat ik ervan begrijp:

- De groentedag mag je meerdere groenten eten, en volgens mij ook bij meerdere maaltijden op die dag. Je mag alleen geen wortelen en bieten combineren (vraag me niet waarom, maar dit staat een paar keer in het boek vermeld). Géén avocado, deze zijn te vet.
- Je moet je volgens mij strikt aan het maximum van 2 el haverzemelen houden (cruisefase). Je mag pas in de stabilisatie / volhardingsfase over naar 3 el per dag.
- Je mag ook kippenpoten eten, maar dit betekent wel dat het afvallen minder snel gaat omdat er meer calorieën in zitten dan in kipfilet. Je mag volgens mij zelfs de kippenpoten bereiden in hun vel (omdat het vlees zo sappiger blijft), maar het vel mag je niet opeten.
- Ik ga zelf ook liever zwemmen (en fietsen) dan wandelen en hoewel Pierre Dukan een groot voorstander is van wandelen (en hier ook veel goede argumenten voor aangeeft), kan ik me niet voorstellen dat het 'slecht' is als je beweegt door te zwemmen: hierbij gebruik je immers ook al je spieren. Maar misschien dat andere mensen hier anders over denken ;-)

Groetjes, Ama

Phils
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Berichtdoor Phils » 30 Jul 2011, 10:25

Hallo Ama,

Bedankt voor je reactie! Ja heb idd mijn boekje nu al. Ben op het moment 4,5 kilo afgevallen dus ga ik maar door zoals ik bezig ben. Ben zeer tevreden als je na gaat dat ik nog net geen maand geleden begonnen ben. Ik vind het wel jammer dat er zo weinig gereageerd wordt op dit forum, maar het is niet anders. Hoe gaat het bij jou?

ama
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Startdatum: 24 juli 2011
Startgewicht: 67.9 kg
huidiggewicht: 66.7 kg
Streefgewicht: 56 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Berichtdoor ama » 30 Jul 2011, 15:34

Hoi Phils,

Wat fijn dat het zo goed gaat met afvallen! Ik ben vandaag in mijn zesde dag, vanavond ga ik voor het eerst weer groenten eten (ovenschotel met aubergine, tomaten, en magere runderreepjes uit het Dukan Dieet receptenboek), daar kijk ik enorm naar uit! Misschien gaat het afvallen dan wel wat langzamer, maar meer diversiteit in mijn eten (en meer vitamines, hoewel ik wel vitaminepillen slik nu) is me ook veel waard :-).

Ik ben in de aanvalsfase (t/m vandaag) 2,3 kilo afgevallen, daar ben ik superblij mee! Hoewel ik het nog niet zie, voel ik me in ieder geval een stuk minder 'opgeblazen'.

Hoe heb je het opgelost met bewegen? Toch gaan wandelen, of ben je blijven zwemmen? Ik ben deze week drie keer gaan zwemmen en ben van plan dit sowieso vol te houden, het is zo'n fijne manier van bewegen!

Succes, en tot mails!

Groetjes,
Ama

Phils
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Berichtdoor Phils » 30 Jul 2011, 17:14

Hola Ama,

Dat is voor jou ook een goede aanvalsfase geweest, 2,3 dat is niet gek. Ik woon in Spanje en ik zwem dus elke dag en lopen is echt geen optie vanwege de hitte. Maar het afvallen gaat goed dus zal het zwemmen ookwel goed zijn. Ik zal dat Dukan receptenboek ook eens bestellen. Mijn dochter komt binnenkort hierheen dan kan ze dat mooi meenemen want de meeste online boekenwinkels leveren hier niet of zijn daarin veel te duur. Laten me weten als nog eens een lekker receptje hebt, voor de varaiatie idd hard nodig.

Doei, Philie.

Mama

Berichtdoor Mama » 09 Jan 2014, 20:31

Hey

Ik Ben 2 januari gestart en na 3 dagen aanvalsfase 3kg kwijt en na 2 dagen cruise zat ik al aan 5 kg in totaal. Ik Ben nu 7 dagen bezig en sinds gisteren 1 kg erbij ( ik denk door menstruatie) . Ik voel me goed! Beter dan vroeger. Minder opgeblazen. Wel Ben ik bang dat ik het niet zal volhouden. Tijdens de lunch mis ik vooral brood. Hopelijk lukt het!

Startgewicht 80 kg

Na 7 dagen 75 kg

Lengte 164cm

Terug naar “Dukan Cruise Fase 2”