Dukan haver zemelen

Het Dukan Dieet begint met De Aanvalfase. Ben je net begonnen en zit je in deze fase dan kun je hier ervaringen uitwisselen.
Ann74

Dukan haver zemelen

Berichtdoor Ann74 » 18 Jan 2011, 14:18

is het echt nodig om haver zemelen te eten ? Waarvoor dienen deze? Is dat enkel om naar het toilet te kunnen gaan ?
Zoja, dan zal ik met mijn vezeltabletten ook wel verder kunnen zeker ?
Ben vandaag pas aan mijn 2de dag bezig maar heb wel last van hoofdpijn. Is dit normaal ?

Groetjes,
Ann

Bosvrouwtje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: .169.. cm
Welk dieet volg jij?: Dukan
Startdatum: 16 januari
Startgewicht: 69
huidiggewicht: 69
Streefgewicht: 63

Re: haver zemelen

Berichtdoor Bosvrouwtje » 18 Jan 2011, 16:07

'Vandaag is mijn 2e dag van fase 1. Ik ben al 400 gram afgevallen. Ik heb vandaag de haverzemelen gekocht. De supermarkt had ze niet, maar de DA drogist wel. Ik had eerst tarwezemelen gekocht maar dat is toch wat anders. Haverzemelen hebben een groot absoptievermogen wat weer zorgt voor een vol gevoel. En volgens Dukan zorgen ze voor calorieverlies. Maakt mij allemaal niets uit, maar die pannenkoek is heel goed te eten. Met een plakje ham ertussen lijkt het toch een beetje of je een boterham eet.
Ik hoef maar 4 dagen in deze fase, gelukkig. Ik heb wel zin aan groenten nu. Kun je toch iets meer varieren

ART37

Berichtdoor ART37 » 12 Jun 2011, 17:39

het is normaal dat je hoofdpijn KAN hebben. Er komen veel gifstoffen vrij. Je kunt dit tegen gaan door veel water te drinken. Daarmee spoel je de gifstoffen weg, ze worden dan door je urine uitgescheiden.

_Lourdes_
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 169 cm
Startdatum: 25-07-2011
Startgewicht: 95,0 kg
huidiggewicht: 91.4 kg
Streefgewicht: 69 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 95,0 kg
na 1 week :
na 2 weken :

Berichtdoor _Lourdes_ » 28 Jul 2011, 21:43

Hallo,

Ik heb de eerste drie dagen de haverzemelen gewoon door de yoghurt geroerd. Was prima. Vanochtend heb ik de pannenkoek gemaakt, maar met yoghurt vond ik het ding zo raar bakken. Het was een beetje vlubberig en ging kapot. Ik ga morgen proberen het ding met wat magere melk te bakken. Misschien bakt dat mooier en qua smaak zal het niet veel anders zijn. Als dat ook niet bevalt, dan roer ik ze gewoon weer lekker door mijn yoghurt. Prima en snel ontbijtje, vooral op werkdagen erg praktisch.

Groetjes,
Lourdes
Groetjes,
Lourdes

Duiveltje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 170 cm
Startdatum: 13 februari 2011
Startgewicht: 77,5 kg
huidiggewicht: 55,5 kg
Streefgewicht: 62 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Berichtdoor Duiveltje » 11 Aug 2011, 13:34

Ann74 schreef:is het echt nodig om haver zemelen te eten ? Waarvoor dienen deze? Is dat enkel om naar het toilet te kunnen gaan ?
Zoja, dan zal ik met mijn vezeltabletten ook wel verder kunnen zeker ?
Ben vandaag pas aan mijn 2de dag bezig maar heb wel last van hoofdpijn. Is dit normaal ?

Groetjes,
Ann

Ze zijn verplicht!!!!!
Ze halen oa cholesterol uit je bloed . Om goed naar het toilet te kunnen moet je tarwezemelen gebruiken.

addiedamen

Re: Dukan haver zemelen

Berichtdoor addiedamen » 23 Aug 2011, 09:53

dit is mijn tweede dag (van de 3) aanvalsfase. Ik heb vantevoren geoefend om een lekkere pannekoek te bakken en nu heb ik een heerlijke. hieronder het recept voor 6 (zoete) panekoeken:

10 eieren waarvan 2 met eidooier verder alleen de eiwitten
7 lepels magere kwark
7 lepels zoetstof en en scheutje vanillearoma
Klein antiaanbakpannetje
haverzemelen (zie verderop het recept voor de hoeveelheid)

alles mixen behalve de haverzemelen
pannetje heet laten worden
1 pollepel bijna vol schep je en daarbij doe je voor fase 1 1,5 eetlepel haverzemelen en fase 2 2 eetlepels. Dit roer je in de pollepel. Daarna doe je de inhoud van deze pollepel en nog een klein betje extra in het pannetje
Zet de temperatuur niet al te hoog en laat het even bakken. Maak na een minuutje met een spatel de pannekoek los van de bodem en draai hem om. Bak de pannekoek op deze manier gaar. Kan wel 6 minuten duren. Draai regelmatig om.

Ik haal er op deze manier 6 uit en bewaar ze dan (als ze afgekoeld zijn) en de alluminiumfolie in de koelkast. mmmm

SUCCES
Addie

j89

Berichtdoor j89 » 01 Sep 2011, 12:28

Hey,

Pas wel op met vleeswaren voor op brood hier zit suiker in!!
Dus ten strengste verboden.
Ik mag vandaag weer groente maar zou nog best een dag alleen eiwitten vol kunnen houden :8:
Nog geen idee of het werkt bij mij zit net in die fijne periode van de maand. Zaterdag maar weer even wegen.

Veel succes!

X

Daantje9876

Berichtdoor Daantje9876 » 12 Jun 2012, 13:06

haai haai

je kan hem ook met kaneel proberen, en wat vanille extract,
1,5 EL haverzemelen
2EL Tarwe zemelen
2 volle EL's Magere kwark,
1 ei
2 TL kaneel
En vanille extract naar smaak dan is het echt lekker

Groetjes,, &&Succes!

Ticia9

Berichtdoor Ticia9 » 03 Mar 2015, 08:35

HOIHOI,
ik ben sinds gisteren begonnen met dunkan dieet.Ik had surimi,garnalen,gekookte mosseltjes,een hardgekookt ei en rivierkreeftjesvlees gegeten,
Vanmorgen 1,6 kilo minder op 1 nacht.Vanmorgen een haverpannekoek gemaakt( haverzemelen met 1 ei plus 1 eiwit,geen kwark of melk omdat ik niet tegen zuivel kan) en dat als een ommeletpannekoek gebakken, daarop een sneetje gerookte zalm en citroenpeper/zeezout...mjammie!
Ik moet alleen oppassen dat ik niks in mn mond stop zonder erover na te denken.En dat ik geen gewone suiker in de thee doe.Ik wil graag 14 kilo kwijt.

Astr7262

Berichtdoor Astr7262 » 11 Mar 2015, 22:04

Waar koop je die haverzemelen? Ik heb alleen havervlokken gevonden in natuurwinkel. Lukt helemaal niet om daar pannekoekjes van te maken!

chanti

Berichtdoor chanti » 05 Apr 2015, 12:44

Haverzemelen kun je kopen bij de jumbo of Albert Heijn in het zonnetura schap

Chapeau

Berichtdoor Chapeau » 14 Jan 2018, 12:45

Leef sinds 2012 met dr. Dukan-levensstijl. Mijn grootste struikelblok. Stabilisatiefase.
Herhaaldelijk toch weer terugvallen in slordig eetpatroon. Daarom nu een doorstart met Fase 1: Aanvalsfase voor 5 dagen.

Aandachtspunt, dat ik nu flexvegetarier ben.

Vraagje: wie heeft daar ervaring mee?

Terug naar “Dukan Aanval Fase 1”