Wat mag ik eten tijdens de aanvalsfase?

Het Dukan Dieet begint met De Aanvalfase. Ben je net begonnen en zit je in deze fase dan kun je hier ervaringen uitwisselen.
Masha

Wat mag ik eten tijdens de aanvalsfase?

Berichtdoor Masha » 27 Nov 2010, 19:15

Hoi,

Goed dat ik dit forum heb gevonden, ik heb meteen al een vraagje. Binnenkort wil ik beginnen met Dukan, ik heb begrepen dat het uit 4 verschillende fasen bestaat en dat de aanvasfase de eerste fase is. Kan iemand me vertellen wat ik (globaal) wel en niet mag eten tijdens deze eerste fase? En staan er voor iedere fase recepten in het receptenboek?

Masha

Yolanda.

Re: Wat mag ik eten tijdens de aanvalsfase?

Berichtdoor Yolanda. » 28 Nov 2010, 10:18

Hoi Masha,

Goed dat je gaat starten met Dukan. Ik ben nu bijna een maand bezig en al 6 kilo afgevallen. Het antwoord op je vraag over wat je mag eten staat in het boek 9heb je dat al) en het staat ook elders op deze site. Ik heb het voor je opgezocht:

Tijdens de Aanvalsfase eet je voeding die rijk is aan proteïnen zoals vis, vlees, eieren en magere zuivel. Het effect hiervan is dat je geen hongergevoel hebt omdat je mag eten zoveel als je wilt.

Er komt nog wat meer bij kijken maar dat staat dus verderop op deze site en in het dukan boek.

veel succes met afvallen!!!

Yolanda

PoesieWoesie

Berichtdoor PoesieWoesie » 13 Jan 2011, 12:46

Ik snap het niet echt..

Als ik het zo lees mag je tijdens de aanvalfase alleen vlees, vis, eieren, magere zuivel (even globaal).
geen groenten, geen fruit.

Maar als ik de recepten voor de aanvalsfase zie, zie ik toch groente terugkomen, maizena, citroen ...
Dit mag strikt genomen dan toch niet?

ik ben nu met de 4e dag aanvallen bezig .. en heb eigenlijk alleen nog maar puur vlees, vis en eieren op...

Miepje

krullenbolsaartje

Berichtdoor krullenbolsaartje » 13 Jan 2011, 14:57

Hoi Miepje,

Je mag Citroensap, uitjes, kappertje en aughurk gebuiken als smaak makers. Dus niet als heel bijgerecht.

Je gebruikt toch wel wat kruiden en specerijen bij je vlees en vis enz.? Anders word het wel heel saai en moeilijk!

Suc6! Groetjes Sara

PoesieWoesie

Berichtdoor PoesieWoesie » 13 Jan 2011, 17:38

kruiden gebruik ik gelukkig wel .. anders wordt het inderdaad wel een erg onaangename strijd.

Fijn dat er toch wel wat meer mag! dan ga ik vanavond dat meat loaf eens maken .. met uitjes :10:

Hopelijk liggen mijn dukan boekjes nu ook in de brievenbus als ik naar huis ga.
Dat zal ook wel wat openbaren (ik ben alvast begonnen zonder de boekjes)

Bedankt voor je reactie!!

Miepje

Bosvrouwtje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: .169.. cm
Welk dieet volg jij?: Dukan
Startdatum: 16 januari
Startgewicht: 69
huidiggewicht: 69
Streefgewicht: 63

Berichtdoor Bosvrouwtje » 17 Jan 2011, 09:05

Ik ben vandaag begonnen. Gisteren alvast de pannenkoek gemaakt, en het recept voor beef tartaar. Ik was gewoon verbaasd toen ik het klaarmaakte, hoeveel het was. Misschien doe ik iets niet goed, maar ik heb een bak vol vlees. En dan nog eieren, ???? ben heel benieuwd of het echt allemaal werkt. Als dit dieet niet werkt, ga ik nooit!!!!! weer op dieet. Ik hoef maar 5 kilo af te vallen, maar op één of andere manier lukt het me gewoon niet. Misschien nu wel. :2:

Krullenbolsaartje

Berichtdoor Krullenbolsaartje » 17 Jan 2011, 12:03

PoesieWoesie schreef:kruiden gebruik ik gelukkig wel .. anders wordt het inderdaad wel een erg onaangename strijd.

Fijn dat er toch wel wat meer mag! dan ga ik vanavond dat meat loaf eens maken .. met uitjes :10:

Hopelijk liggen mijn dukan boekjes nu ook in de brievenbus als ik naar huis ga.
Dat zal ook wel wat openbaren (ik ben alvast begonnen zonder de boekjes)

Bedankt voor je reactie!!

Miepje

Hoi Miepje,

Nou ik hoop ook voor je dat je de boeken er zijn, zitten hele makkelijke en lekkere recepten in.
En maak idd heel veel duidelijk!

Het gehakt brood is echt een suc6, vind ik.
Ik heb de helft ingevroren, want het vult heel erg en zo veel eet je er dus niet van.

Geniet er van..!!

Sara

ouwiejuh

Berichtdoor ouwiejuh » 18 Jan 2011, 23:16

hoi,
ik ga morgen starten, heb vandaag de boeken gekregen en gelezen, vanavond naar de supermarkt geweest.
Wil 15 kilo kwijt, heb goede hoop!

PoesieWoesie

Berichtdoor PoesieWoesie » 21 Jan 2011, 12:37

Krullenbolsaartje schreef:Het gehakt brood is echt een suc6, vind ik.
Ik heb de helft ingevroren, want het vult heel erg en zo veel eet je er dus niet van.

Geniet er van..!!

Sara

dat had ik ook gemaakt .. maar het kromp gigantisch .. mijn bakblikje zat helemaal onder met vocht en vet ...
waarschijnlijk toch niet mager genoeg dan, dat gehakt dat ik gebruikt had.

al bij al was het wel lekker. Ik had er een sausje van yoghurt bij gedaan.

En voor mijn man had ik er een broodje meat loaf van gemaakt: wit puntje, pepersaus, sla, kaas, meat loaf, augurkje. Die vond het ook wel lekker .. en dat voor een dieet-recept :-p

Miepje aka PoesieWoesie

Anika1982

Berichtdoor Anika1982 » 07 Mar 2011, 16:06

Hallo,

Ik ben vandaag gestart met het Dukan dieet, vanochtend de haver pannekoek gemaakt en die smaakt nog best redelijk.

Nu vroeg ik mij af, mag je tijdens de aanvalsfase kippenbouillon? In principe zit er alleen maar water, kippenvlees en kruiden in, dus geen groente?

Alvast bedankt voor de reactie :8:

indian1975
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: ..166. cm
Welk dieet volg jij?: dukan
Startdatum: 10 januari 2011
Startgewicht: ..90. kg
huidiggewicht: 73,6
Streefgewicht: ..70. kg

Berichtdoor indian1975 » 14 Mar 2011, 07:58

ja je mag best kippen bouillon ik zou alleen wel zout arm nemen. is weer net wat beter. maar zorg dat je genoeg eet aan eiwitten die vullen heel goed ook in de vorm van vlees en vis bedoel ik dan. zorg dat je vol zit en genoeg water drinkt je nieren hebben dat nodig door de hoeveelheid eiwit.
veel succes :klatsch: :klatsch: :respekt:

petra1787
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 173 cm
Welk dieet volg jij?: weight watchers en gezond eten
Startdatum: 4 juli 2011
Startgewicht: 75 kg
huidiggewicht: 73,4 kg
Streefgewicht: 63 kg
Gewicht Grafiek: start :
na 1 week :
na 2 weken :

Berichtdoor petra1787 » 07 Jul 2011, 13:01

Vraagje, ik ben nu in de 4e dag aanvalsfase en ben echt vreselijk chagerijnig, bijna depri, kennen jullie dat ook? Wel ben ik ca 1.6 kilo afgevallen. Bedankt, Groetjes, Petra

navajodreamer
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 163... cm
Startdatum: 27sept 2011
Startgewicht: 63.5... kg
huidiggewicht: 63.5... kg
Streefgewicht: 55... kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Berichtdoor navajodreamer » 25 Sep 2011, 10:48

hallo...
ik ga dinsdag met het dieet beginnnen en ook ik heb gelijk een vraagje.
en omdat ik hier nieuw ben weet ik ook nog niet zo goed hoe dit forum werkt..
mijn vraag is als volgt: ik heb het boek dukan dieet recepten gekocht. met echt heerlijk recepten. (denk ik)
mag ik in de aanvals fase deel 1 van het boek zuivere eiwitten recepten eten? en magere zuivel en vlees waren.. of is het aleen puur vlees zonder specerijen en kruiden.
alvast bedankt.
groetjes Navajodreamer :8:

Gast

Berichtdoor Gast » 25 Sep 2011, 22:00

Bosvrouwtje schreef:Ik ben vandaag begonnen. Gisteren alvast de pannenkoek gemaakt, en het recept voor beef tartaar. Ik was gewoon verbaasd toen ik het klaarmaakte, hoeveel het was. Misschien doe ik iets niet goed, maar ik heb een bak vol vlees. En dan nog eieren, ???? ben heel benieuwd of het echt allemaal werkt. Als dit dieet niet werkt, ga ik nooit!!!!! weer op dieet. Ik hoef maar 5 kilo af te vallen, maar op één of andere manier lukt het me gewoon niet. Misschien nu wel. :2:

Hallo,ik had graag geweten of het je gelukt is. Ik zou er ook willen aan beginnen. :17:

navajodreamer
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 163... cm
Startdatum: 27sept 2011
Startgewicht: 63.5... kg
huidiggewicht: 63.5... kg
Streefgewicht: 55... kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Berichtdoor navajodreamer » 26 Sep 2011, 16:50

ben vandaag begonnen en tot nu toe valt het me reuze me.. gelukkig ben ik dol op yogurt en kwark haha :10:
zal morgen ook wel goed gaan.

Terug naar “Dukan Aanval Fase 1”