de aanvalsfase dukan dieet

Koolhydraatarme recepten uitwisselen die geschikt zijn voor het Dr. Dukan Dieet
hendrika

de aanvalsfase dukan dieet

Bericht door hendrika » 07 mei 2011, 21:13

ik ben sinds gisteren begonnen met het Dukan dieet. Volgens het programma hoef ik maar 2 dagen de aanvalsfase te doen. Ik hoop zo'n 10 kilo te verliezen. Ik lees echter dat velen wel zo'n 5 dagen in de aanvalsfase zitten. Kan je de voorgeschreven tijd verlengen of maakt dat geen verschil. Ik voelde mij vandaag wel erg moe. Ik heb helaas het boek nog niet gekocht; het was uitverkocht en komt pas over een week weer.
Heb ik het goed begrepen kan in fase 2 om de dag groenten+vlees gegeten worden en de andere dagen alleen maar proteinen?

Bellechouffe
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 163 cm
Welk dieet volg jij?: Dukan
Startdatum: 20/2/11
Startgewicht: 80,300 kg
huidiggewicht: 63,500 kg
Streefgewicht: 65 kg

Re: de aanvalsfase dukan dieet

Bericht door Bellechouffe » 08 mei 2011, 12:47

hallo Hendrika,
De gemiddelde aanvalsfase is 5 dagen . Met twee dagen zit je toch te laag vermitst je lichaam pas na 48 h ontdaan is van e suikers en dan pas begin je eerst veel vocht te verliezen vooraleer je lichaam vet gaan verbranden .
Dat je moe bent is normaal , je moet de eerste drie dagen zien door te komen , daar geven de meesten al op .
Dus nog een paar dagen doorzetten en dan ga je in de tweede fase waar je om de twee dagen groenten mag invoegen .Eet je eens twee dagen na elkaar groenten is dit niet zo erg , dan neem je terug twee dagen zuivere eiwit .
Ik wou zo'n 15kg afvallen en heb ongeveer 10 dagen aanvalffase gedaan , daar was ik 5 kg kwijt . Nu na 11 weken ben ik -13,7 kg lichter .Dus houd de moed erin en bijt nog een paar dagen door , het loont de moeite.

Boself

Bericht door Boself » 08 mei 2011, 18:21

Ik heb zelf 7 dagen aanvalsfase gedaan, terwijl ze 4 hadden gezegd.
Ik heb dit gedaan omdat ik toch wel behoorlijk vocht wilde kwijtraken.

Ik hoefde ook niet zoveel aftevallen. Ongeveer 15 kg.
Inmiddels 13 weken verder ben ik 12 1/2 kg afgevallen. Ik heb even 3 weken stilgestaan, maar daarna begon het afvallen gewoon weer. Nu val ik toch nog iedere week een kilo af.Ik ga nog 3 kg afvallen en dan is het voor mij genoeg.Ik weeg dan 62 kg bij een lengte van 1.70m.

Probeer gewoon door te zetten, het is het waard. :9:

feriya

Bericht door feriya » 13 mei 2011, 15:01

kan iemand mij vertellen voor hoeveel personen het puddiing de uit het boek. Ik ben nu aan mijn 4 e dag begonnen en ben al bijna 3 kilo afgevallen . Maar ik wil iets meer variatie in het ontbijt hebben
groetjes joke

Herfstblaadje

Bericht door Herfstblaadje » 17 mei 2011, 19:46

Ben nu met de achtste en laatste dag van de aanvalsfase bezig. Ben dan ongeveer 4 kilo afgevallen in deze fase. Wil in totaal 18 kilo afvallen dus heb nog even te gaan. Zijn de haverzemelen nu wel of niet verplicht? Bij de negen categorieen in het boek staat niet dat het verplicht hebt (alleen water is verplicht en 20 min. wandelen). Ik heb de haverzemelen namelijk nog niet gehaald. Gr

Gast

Bericht door Gast » 17 mei 2011, 19:49

feriya schreef:kan iemand mij vertellen voor hoeveel personen het puddiing de uit het boek. Ik ben nu aan mijn 4 e dag begonnen en ben al bijna 3 kilo afgevallen . Maar ik wil iets meer variatie in het ontbijt hebben
groetjes joke
Oh ja en als reactie hierop. Ik neem aan dat dat een recept is uit het receptenboek? Ik heb namelijk nog niets van de recepten gebruikt. Ik heb gewoon alleen maar producten uit de catergorieen gekocht en daar wissel ik mee af. Gr

Duiveltje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 170 cm
Startdatum: 13 februari 2011
Startgewicht: 77,5 kg
huidiggewicht: 55,5 kg
Streefgewicht: 62 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Duiveltje » 25 mei 2011, 14:00

Herfstblaadje schreef:Ben nu met de achtste en laatste dag van de aanvalsfase bezig. Ben dan ongeveer 4 kilo afgevallen in deze fase. Wil in totaal 18 kilo afvallen dus heb nog even te gaan. Zijn de haverzemelen nu wel of niet verplicht? Bij de negen categorieen in het boek staat niet dat het verplicht hebt (alleen water is verplicht en 20 min. wandelen). Ik heb de haverzemelen namelijk nog niet gehaald. Gr

Haverzemelen zijn verplicht.Niet alleen in fase 1,2 en 3. maar ook in fase 4 , die je levenslang moet volgen.

Staat in het boek bij de samenvatting van de fase

Elly1
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 164cm
Startdatum: 21 mei 2011
Startgewicht: 100.4kg
huidiggewicht: 99.4kg
Streefgewicht: +-75kg

Bericht door Elly1 » 25 mei 2011, 21:05

@ Duveltje,

ik heb de haverzemelen in huis en ik weet dat je ze dagelijks moet nemen maar ik durf er niet aan. Ik heb nogal heel gevoelige (spastische) darmen en ik kan na 5 dagen aanvalsfase een beetje tegoed en teveel naar 't toilet, waar ik niet zo blij mee ben. En, niet lezen als je er gevoelig voor bent, maar zelfs bij winderigheid en de stoelgang zit een heel onaangenaam geurtje :15: . Als iemand weet hoe ik daar vanaf kom, dan zou ik daar heel blij mee zijn. Daarom dus voor mij geen haverzemelen.

groetjes

Duiveltje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 170 cm
Startdatum: 13 februari 2011
Startgewicht: 77,5 kg
huidiggewicht: 55,5 kg
Streefgewicht: 62 kg
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Duiveltje » 30 mei 2011, 20:04

Elly1 schreef:@ Duveltje,

ik heb de haverzemelen in huis en ik weet dat je ze dagelijks moet nemen maar ik durf er niet aan. Ik heb nogal heel gevoelige (spastische) darmen en ik kan na 5 dagen aanvalsfase een beetje tegoed en teveel naar 't toilet, waar ik niet zo blij mee ben. En, niet lezen als je er gevoelig voor bent, maar zelfs bij winderigheid en de stoelgang zit een heel onaangenaam geurtje :15: . Als iemand weet hoe ik daar vanaf kom, dan zou ik daar heel blij mee zijn. Daarom dus voor mij geen haverzemelen.

groetjes

Haverzemelen verlagen wel je cholesterol gehalte, daarom zijn ze ook verplicht.

Dat je stoelgang veranderd is normaal. Je gaat heel andere producten eten.
Ik heb in het begin ook vaak diaree en winderigheid gehad . Ging na een week of 3 gewoon over.
De meeste mensen die met Dukan starten krijgen last van verstopping. Ik heb dat niet gehad.

Vraag anders aan je huisarts , wat hij /zij adviseert.

datadwerg
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 154 cm
Startdatum: 2 februari 2011
Startgewicht: 111,5 kg
huidiggewicht: 63,3 kg
Streefgewicht: 60 kg
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door datadwerg » 31 mei 2013, 14:35

Ik zie hier dat de aanvalsfase heel lang wordt aangehouden. Dat is niet verstandig, de berekening juiste gewicht op de Dukansite is hetgeen je het best aan kan houden. Een heel strikt eiwitdieet zoals in fase 1 is namelijk heel zwaar voor je nieren. Te lang in fase 1 kan er ook voor zorgen dat je in het latere proces minder af gaat vallen.

Plaats reactie

Terug naar “Dr. Dukan Dieet Recepten”