Recept Dukan: Mayonaise met Paraffineolie

Koolhydraatarme recepten uitwisselen die geschikt zijn voor het Dr. Dukan Dieet
Pam

Recept Dukan: Mayonaise met Paraffineolie

Berichtdoor Pam » 12 Dec 2010, 19:12

Er worden veel vragen gesteld over de Paraffineolie die je moet gebruiken tijdens Dukan. Het is ook belangrijk om je dosis eiwitten binnen te krijgen. Ik heb een aantal varianten om Mayonaise te maken.

Klassieke mayonaise met paraffineolie

Doe in een kom een eigeel, zout peper en 1 eetlepel azijn. Roer alles langzaam door tot de ingrediënten goed gemengd zijn. Voeg, al roerend, drupje voor drupje, de paraffineolie toe. Breng het geheel op smaak, zodra de saus dik begint te worden. Op dat moment voeg je mosterd toe om te mengen van de sterk gebonden saud\s te vergemakkelijken.

Groene mayonaise

Dit is een variant van de klassieke mayo. Bereiding: Doe in een kom een eigeel, zout peper en 1 eetlepel azijn. Roer alles langzaam door tot de ingrediënten goed gemengd zijn. Voeg, al roerend, drupje voor drupje, de paraffineolie toe. Breng het geheel op smaak, zodra de saus dik begint te worden. Op dat moment voeg je mosterd toe om te mengen van de sterk gebonden saud\s te vergemakkelijken. en voeg er flink wat fijngehakte kervel en bieslook aan toe.

Mayonaise zonder olie

Veel mensen willen minder gebruik maken van olie, hier een mayo variant zonder olie: Bereiding: Kook een ei hard. Prak het ei met de vork fijn en meng er 50 g magere kwark door. Voeg fijne kruiden toe en breng het geheel op smaak met zout en peper.

De Mayo kan geserveerd worden bij ieder gewenst recept.

Pam

Anonieme

Re: Recept Dukan: Mayonaise met Paraffineolie

Berichtdoor Anonieme » 18 Okt 2017, 13:26

Ik heb de olie vrije mayo geprobeer maar het is gwn geen mayo het is eerder een mayo dressing die je voor de salade gebruikt.

Hoi12345

Re: Recept Dukan: Mayonaise met Paraffineolie

Berichtdoor Hoi12345 » 18 Okt 2017, 13:27

Anonieme schreef:Ik heb de olie vrije mayo geprobeer maar het is gwn geen mayo het is eerder een mayo dressing die je voor de salade gebruikt.
geprobeerd*

Terug naar “Dr. Dukan Dieet Recepten”