Dukan Dieet Cruisefase Recept: Groentesoep

Koolhydraatarme recepten uitwisselen die geschikt zijn voor het Dr. Dukan Dieet
Plaats reactie
Marie-Christine
Dukan Dieet Cruisefase Recept: Groentesoep

Bericht door Marie-Christine » 14 nov 2010, 22:31

Het volgende receptn kun je gebruiken tijdens de tweede fase (Cruisefase) van het Dokter Dukan Dieet.

Dit heb je nodig:

- 1 pompoen
- 1 zakje verse soepgroenten (koelvak of groenteman)
- 2 blokjes kruiden of kippe-bouillon
- 1 theelepel gemberpasta
- 2 theelepels kerriepoeder
- 2 theelepels sambal

En zo maak je het klaar:

Snij allereerst de pompoen in stukken en verwijder de schil. Snijd de pompoen in blokjes. Kook de pompoen samen met de soepkruiden of soepgroenten en 2 bouillonblokjes gaar in ongeveer 1,5 l. water. Na een half uur koken het mengsel pureren met een staafmixer, vervolgens gemberpasta, kerriepoeder en sambal toevoegen. Goed roeren en nog even laten doorkoken.

Eet Smakelijk!

Laat het me even weten als er nog meer behoeft is aan recepten. Geef wel even aan voor welke fase je recepten zoekt!

Marie-Christine

Puis

Re: Dukan Dieet Cruisefase Recept: Groentesoep

Bericht door Puis » 15 nov 2010, 07:14

Hallo,
Het is vandaag de 7e dag dat ik het Dukan dieet doe. Ik weeg nu 68 kilo. Nog maar een pondje eraf en dan ben ik bij mijn streefgewicht. 67,6 kilo. Het is mijn 3e cruisedag en ik mag weer groenten. Ziet er goed uit dat recept. Ik krijg wel zin om het te maken. Ik moet alleen aan een pompoen zien te komen en gemberpasta. Ook moet ik nog achter die wonder laxeerthee aan , Fitna of zoiets. Misschien ga ik vanmiddag even langs de aziatische toko.
Bedankt voor het leuke recept!
Groetjes, Puis

LkuH

Bericht door LkuH » 16 nov 2010, 11:36

Hoi Marie-Christine

Ik kijk er naar uit om deze week soep te maken, maar ik zit een beetje met het probleem dat ik soep niet graag eet zonder brood.
Bestaat er een recept voor een brood dat wel toegelaten is?

Ik mag morgen aan de cruisefase beginnen en ben nu na 4 dagen 3.4 kg kwijt (nog een 13 te gaan ) :8:

Groetjes Elke

tataterara

Bericht door tataterara » 16 nov 2010, 14:11

ja er staat een recept voor brood in het boek met recepten van dr Dukan die nu helemaal nieuw is

tataterara

vraagje

Bericht door tataterara » 16 nov 2010, 14:13

weet iemand wat hermasetas is staat ook als een van de produkten in het boek vermeld

Steffyke

Re: vraagje

Bericht door Steffyke » 25 nov 2010, 15:38

tataterara schreef:weet iemand wat hermasetas is staat ook als een van de produkten in het boek vermeld
Dat is gewoon een merk van zoetstof. Elke vorm van aspartaam (suikervervanger) kan hiervoor dienen! Je vindt het in tabletjes (voor in warme dranken zoals een klontje suiker), poeder en vloeibaar (om mee te koken).

Plaats reactie

Terug naar “Dr. Dukan Dieet Recepten”