Dukan dieet

Uitleg, vragen stellen en ervaringen uitwisselen over het Dr. Dukan Dieet
LkuH
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 1.64 cm
Welk dieet volg jij?: Dr. Dukan
Startdatum: 12 november 2010
Streefgewicht: 57.9 kg

Re: Dukan dieet

Berichtdoor LkuH » 28 Nov 2010, 22:43

Nee hoor, geniet van het etentje, drink veel tussendoor (eet je minder) en de dag er na zeker alleen eiwitten eten!!!!!
Heb al een paar keer gezondigd!

groetjes

jessy84

Berichtdoor jessy84 » 29 Nov 2010, 19:30

heykes

nee dit kan geen kwaad maar prob alleen ni te laat nog te eten want dan hebde meer kans voor bij te komen maar ik heb al een paar keer iets gegeten da ni mocht en mijn weegschaal bleef gewoon het zelfde gewicht aan geven en ik ben nu een 3 weken bezig en al 5kg kwijt maar als ik een tip mag geven voor rapper gewicht kwijt te geraken vooral paardenvlees eten want ik heb al gemerkt da ik dan meer gewicht kwijt geraak

groetjes

Dotje

Berichtdoor Dotje » 03 Dec 2010, 12:51

Hey!!!

Gisteren was het etentje dus!! mmmm superlekker en leuk! Tis nu wel weer wat moeilijker om alleen eiwitten te eten na zo een lekker etentje vind ik, maar ik doe mijn best!! Bedankt voor de tips en geruststelling en jullie allemaal ook veel succes nog!!!

xxx

evaaa
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 166 cm
Welk dieet volg jij?: Dukan
Startdatum: 5 december 2010
Startgewicht: 80.7 kg
huidiggewicht: 80.7 kg
Streefgewicht: 60 kg

Berichtdoor evaaa » 05 Dec 2010, 19:32

Hoi iedereen

Ik ben vandaag begonnen met de aanvalsfase. Ben vanmorgen nog snel naar de winkel gehold voor haverzemelen :8:
Vooruit, ik weeg nu 80.7 kg en wil naar 60 kg. Wordt nog een lange weg... vandaar dat het misschien fijn is als ik hier eens kan komen kletsen.
Vandaag gegeten: vanmogen twee eitjes, rond twaalf uur gerookte forel, rond twee uur een potje magere kwark met de zemelen :) en rond zes uur nog een potje kwark. Verder nog een paar kopjes koffie met magere melk en tot nu toe 6 glazen water... lijkt me een goed begin?
Hoe lukt het bij jullie?

Groetjes Eva

Sammeke

Berichtdoor Sammeke » 06 Dec 2010, 10:42

evaaa schreef:Hoi iedereen

Ik ben vandaag begonnen met de aanvalsfase. Ben vanmorgen nog snel naar de winkel gehold voor haverzemelen :8:
Vooruit, ik weeg nu 80.7 kg en wil naar 60 kg. Wordt nog een lange weg... vandaar dat het misschien fijn is als ik hier eens kan komen kletsen.
Vandaag gegeten: vanmogen twee eitjes, rond twaalf uur gerookte forel, rond twee uur een potje magere kwark met de zemelen :) en rond zes uur nog een potje kwark. Verder nog een paar kopjes koffie met magere melk en tot nu toe 6 glazen water... lijkt me een goed begin?
Hoe lukt het bij jullie?

Groetjes Eva

Hoi Eva!

Je hebt, net als ik, een lange weg te gaan. Ik moet ook 20 kilo vermageren (van ruim 90 naar 70) inderdaad, een lange weg!

Mijn probleem is dat ik niet zo graaf vis eet, weet jij hier een alternatief voor?

Groetjes,

Sammeke

evaaa
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Berichtdoor evaaa » 06 Dec 2010, 14:43

Hoi Sammeke,

Ben jij ook gisteren begonnen? leuk, kunnen we samen op weg :)
Voor vis weet ik geen alternatief... gewoon kip en mager vlees dan misschien maar.
Vanmiddag heb ik biefstuk gegeten met een sausje van magere kwark en mosterd, heel speciaal, wel ok.
Ik weet nog niet of ik iets kwijt ben sinds gisteren, want juist vanmorgen geeft mijn weegschaal de geest :5: !!!
Ach ja, van de week een nieuwe halen, dan is de verassing misschien ook leuker.

Veel succes in ieder geval bij jou en laat zeker wat horen he.

xx Eva

Icequeen

Berichtdoor Icequeen » 12 Dec 2010, 13:26

Hey

Ik wil met het Dukan Dieet beginnen, maar voor ik de boeken ga kopen en er effectief mee ga beginnen zit ik eigenlijk met 1 vraag!

De dagelijkse pannekoeken met haverzemelen!!!

Ik heb ze geprobeerd en vind het best lekker dus dat kan ik makkelijk volhouden, doch het lijkt me zo super ongezond !!!

Dat betekent minstens 7 eigelen per week, terwijl het wit wel gezond is maar het geel absoluut niet in die mate ... Of kan men de pannekoekjes ook zonder eigeel maken?
Want zoveel eigeel, ik vrees dat mijn lever dat lang kan trekken en mijn gezondheid is natuurlijk belangrijker dan mijn gewicht.

Alvast bedankt voor een reactie!!!!

Groetjes en veel succes x

Sabientje

Berichtdoor Sabientje » 15 Dec 2010, 15:34

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met iedereen? Al succes met Dukan? Of is dit het zoveelste dieet dat in de praktijk niet is wat ze beloven? :12:

Sabine

Icequeen

Berichtdoor Icequeen » 16 Dec 2010, 21:38

Tja ... ik ben nog niet overtuigd :4:

Ik ben nu 4 dagen met de aanvalsfase bezig, netjes zoals het hoort enkel mijn haverzemelenpannekoek en eiwitten, niet gezondigd, zelfs geen cola light gedronken... resultaat na 4 dagen 300 gram minder... dus zoveel laten voor 300 gr is niet bemoedigend...

Ik geef het nog een weekje ...

Krullenbolsaartje

Berichtdoor Krullenbolsaartje » 11 Jan 2011, 14:30

Hoi lucy en anderen!

Ik begin morgen voor het eerste met het Dukan Dieet en heb gister alles in huis gehaald.
Ik kan alleen nergens Paraffine olie vinden... Jullie wel? Zo ja, waar als ik vragen mag?

Helaas verstop ik heel snel :1: en dit zou een goed laxeer middel zijn?!

Hoor er graag van!
Groetjes Sara

PoesieWoesie

Berichtdoor PoesieWoesie » 13 Jan 2011, 17:43

Krullenbolsaartje schreef:Ik kan alleen nergens Paraffine olie vinden... Jullie wel? Zo ja, waar als ik vragen mag?

Helaas verstop ik heel snel :1: en dit zou een goed laxeer middel zijn?!

Hoor er graag van!
Groetjes Sara

Hey,

Ik heb ergens gelzenden dat parafine olie uit de handel zou zijn (of heel erg beperkt verkrijgbaar) omdat het erg schadelijk zou zijn bij inademen.

Maar je zou het mss ook met lijnzaadolie kunnen proberen, die kan je gewoon bij de tuinen vinden.

Miepje

evaaa
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Berichtdoor evaaa » 15 Jan 2011, 21:40

hoi hoi

paraffine olie vind je bij e apotheker. Het is wel afschuwelijk smerig, ik heb het hier staan, maar raak het met geen vinger meer aan, boeltje blijft gewoon in je keer hangen.
Ik ben 5 december gestart met dit dieet en ben ondertussen 9,4 kilo kwijt. Ik ka het ook goed volhouden, al mis ik mijn boterhammetjes ontzettend.

Veel succes voor jullie ook.

xx Eva

Krullenbolsaartje

Berichtdoor Krullenbolsaartje » 17 Jan 2011, 11:42

Bedankt dames!!

Ik ga vandaag over in de 2de fase en ben 1,5 kilo afgevallen in de eerste fase.

Anneke23
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 153cm
Startdatum: 12-01-2011
Startgewicht: 59kg
huidiggewicht: 55kg
Streefgewicht: 50kg

Berichtdoor Anneke23 » 17 Jan 2011, 20:54

Hoooi iedereen!!
Ik ben nieuw op deze site sinds vandaag omdat ik wat lotgenoten wou vinden die ook het dukan dieet volgen.
Ik ben vorige woensdag begonnen en ben op 5 dagen 4kg afgevallen. Ik ben hier echt super blij mee, maar ik ben ook blij dat ik morgen eindelijk terug groenten mag eten :8: !! Nooit gedacht dat ik ze zo hard zou missen!!!
Maar ik had een vraag, in den boek staat dat je dag om dag kan afwissel of om de 5 dagen. Dit zou meer effect hebben maar het zou wel langdradig worden...
Wat doen jullie in fase 2? dag om dag?

Groetjes Anneke

ouwiejuh
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

lengte: 176 cm
Startdatum: 19 januari 2011
Startgewicht: 85 kg
huidiggewicht: 85 kg
Streefgewicht: 70 kg

Berichtdoor ouwiejuh » 18 Jan 2011, 23:24

Hoi Allemaal,

Ik ben Iris, 28 jaar en moeder van 2 kinderen van 3,5 en 2,5 jaar.
Weeg nu 85 kg en wil naar 70 kg, dus er moet hard gewerkt worden.
Heb vandaag de Dukan boeken gekregen en ga morgen beginnen. Heb er zin in!
Ben wel benieuwd hoe me het afgaat die eerste 5 dagen, want ik vind het nogal vreemd wat ik mag eten, geen idee wat ik 's morgens kan eten behalve een pannenkoekje en wat yoghurt...iemand tips???
Groetjes,
Iris

Terug naar “Dukan Uitleg en Ervaringen”