Dukan dieet

Uitleg, vragen stellen en ervaringen uitwisselen over het Dr. Dukan Dieet
lucky
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: ..168. cm
Welk dieet volg jij?: Dukan dieet
Startdatum: 30 september 2010
Startgewicht: ..81. kg
huidiggewicht: ..79,9. kg
Streefgewicht: ..75. kg

Dukan dieet

Bericht door lucky » 04 okt 2010, 23:45

Mijn Naam of Alias: lucky
Mijn Geslacht:
Mijn Leeftijd:
Mijn Lengte:
Mijn Startgewicht:
Mijn Streefgewicht:
Dit Dieet volg ik:Dukan

Eventuele aanvullende informatie:Zijn er meer mensen op dit forum die met het Dukan dieet begonnen zijn?

Puis

Re: Dukan dieet

Bericht door Puis » 08 nov 2010, 16:23

Ja hallo, ik ben Lotus Puister en ga vanaf morgen het dukan dieet doen. Fase 1 is alleen eiwit zonder groente.
4 tot 5 kilo afvallen in 10 dagen. Dat lijkt me wel wat. Bijna even veel als de citroensapkuur. Ik heb het boek met recepten al in huis. Ik weeg nu 70 kilo en ben de laatste 5 maanden 6 kilo aangekomen. Niet te best! Dit moet er hoognodig weer af! Ik ben nu weer helemaal gemotiveerd. Soms zakt de moed me volledig in de schoenen na wéér een mislukte poging om meer te bewegen en af te vallen.
Groetjes, Lotus

Afbeelding

lucky
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: ..168. cm
Welk dieet volg jij?: Dukan dieet
Startdatum: 30 september 2010
Startgewicht: ..81. kg
huidiggewicht: ..79,9. kg
Streefgewicht: ..75. kg

Bericht door lucky » 08 nov 2010, 23:38

Hallo Lotus,
ik heb het Dukan dieet niet volgehouden,het was voor mij te streng en ik voelde mij er niet goed bij om bijna geen koolhydraten te eten.
Eigenlijk zit ik in hetzelfde schuitje,ook bijna 5 kilo aangekomen het laatste half jaar,ik ben hier niet tevreden mee en wil ze eraf hebben.
Ben wel begonnen met K.H.arm te eten maar volg in grote lijnen het Dr.Frank dieet.
Hier ben ik meer tevreden mee,ik zoek elke dag,of in het boek of tussen de mij toegestuurde dagmenu's op de pc naar een dagmenu waar ik zin in heb.
Omdat het klakkeloos volgen van de vier weekmenu's uit het boek voor mij niet werkt.
Ook ben ik er achter gekomen dat Aspartaam voor mij een trigger is om te eten,ik gebruik nu Stevia en daar merk ik wat dat betreft weinig van,nog een voordeel,ik slaap beter!
Laat eens horen hoe het je verder vergaat,

Gr.Lucky.

Puis

Bericht door Puis » 09 nov 2010, 09:14

Ha die Lucky,
Dr Frank heb ik ook een tijd gedaan. Heerlijke menu's in dat boek. Ik kon het niet volhouden en ging dan weer snoepen. Met Dukan mag je onbeperkt (!) dierlijke eiwitten eten, dat bevalt me beter. Ik hoop ook dat als ik afgevallen ben dat het er wel af blijft. Ik wil dus 6 kilo afvallen en dan 6 x 10 dagen stabilisatie periode dieet volgen. Ik ben reuze benieuwd naar hoe dat allemaal zal gaan.
Groetjes, Lotus

jessy84

Bericht door jessy84 » 09 nov 2010, 10:10

hey
ik ben blij dat ik lotgenootjes heb gevonden die dit dieet ook gaan proberen ik ben 26j en mama van een pracht van een dochter :8: van 10maanden maar door mijn zwangerschap ben ik 10kilo bij gekomen :4: die er nog ni af zijn en hoop dus dat het dukan dieet mij hier bij kan helpen vandaag is mijn eerste dag van dit dieet en fase 1 moet ik 4 dagen doen en fase 2 100 dag

en veel moed voor iedereen en hopen dat het werkt en dat we het kunne volhouden

Puis

Bericht door Puis » 09 nov 2010, 16:49

Hallo, vandaag is voor mij ook dag 1. Ik wil er 6 tot 7 kilo afhebben.
Het is nog een heel gestudeer om dit dieet onder de knie te krijgen. Ik heb nou al twee dikke boeken in huis en op internet ook al veel informatie gevonden. Ik ben gestopt met roken en ben daardoor aangekomen. Het is een droom van me om weer 64 kilo te wegen. Morgen krijg ik iemand te gast voor het avondeten. ik durf niet te zeggen dat ik dan nog in de aanvalsfase ben. Misschien ga ik dan wel gewoon groente mee eten anders krijg ik gelijk zoveel kommentaar. Daar heb ik geen zin in.
Groetjes, Puis

jessy84

Bericht door jessy84 » 10 nov 2010, 10:00

hey

dag 1 is bij mij heel goe gegaan had een voldaan gevoel iedere keer wanneer ik had gete en deze morgend ging ik op de weegschaal staan en er was al 1.2kg af :10: verschoot er echt van dat dit zo rap kan gaan nu alleen hopen dat dag 2 ook zo vlot gaat
puis
ik zou er dan wel op letten dat je alleen de groentjes eet die je mag ete in fase 2 en mis fase 1 een dagje langer doen want mis da fase 1 ni ga werken zoals het moet

groetjes

Afbeelding

Puis

Bericht door Puis » 10 nov 2010, 13:26

Hallo Jessy,
Bij mij ging er ook meteen de eerste dag meer dan een kilo af. Nou heb ik nog niet eens gepoept. Ik gebruik "groen poeder"om te laxeren. Dat koop je bij de natuurwinkel. Hoeveel wil jij afvallen? Ik weeg nou 69 kilo. Vanmorgen heb ik aan mijn tennisvriendinnen gevraagd hoeveel ze wegen . De één 70 kilo en de ander 71 en ze zijn 1.72m lang. Dan ben ik met mijn 1.75m niet eens zo zwaar ben ik achter gekomen. Toch ben ik nog steeds wel gemotiveerd voor mijn dieet. Ik heb nog zoveel kleren in de kast maat 38! Daar wil ik wel weer inpassen. Vrijdag heb ik een lichamelijk onderzoek inclusief bloedonderzoek. Ik denk wel dat alles o.k. is.
Groetjes, Lotus

jessy84

Bericht door jessy84 » 12 nov 2010, 18:21

hey puis

ik wil er 10kg af krijgen toen ik begon woog ik 82 maar ik ben wel wa bijgekomen door men zwangerschap en de hormonen die ik moest slikken voor zwanger te geraken en die blijven er aan plakken en wil die kwijt maar mijn plan is eerst deze 10 er af krijgen en dan zien wanneer ik 72 weeg of ik er nog af wil of ni want fase 2 moet ik nu al 100 dagen doen an da vind ik al vrij lang want het is echt wel geen simpel dieet want merk aan men eige dak korter ben van stof dus zal blij zen dak groentjes mag ete maar het pos is dan wel weer deze morgen was er 800gram af dus ik ben nu el 2kg kwijt op 4 dagen
en naar de wc gaan lukt bij mij ook ni echt goe
en hoe ga het bij u het dieet wa ete gij vooral en hoe maakte gij het klaar

groetjes

puis

Bericht door puis » 13 nov 2010, 08:46

Hallo Jessy,
In de aanvalsfase ben ik nu 1,5 kilo afgevallen en ik ga door met de cruisefase. Vandaag mag ik dus groenten eten, en dan morgen weer niet enz. Gisteren had ik een meevaller van 90 euro en vandaag ga ik naar een tweedehands winkel leuk kleren uitzoeken. Van de zomer had ik dat ook gedaan maar toen was ik nog een slanke den van 64 kilo (nu 68,3)
eieren roerbakken gaat prima zonder vet in een antiaanbaklaagpan.
Groetjes, Puis

LkuH

Bericht door LkuH » 15 nov 2010, 13:07

Hoi

Ik ben Elke en ben afgelopen vrijdag begonnen aan de aanvalsfase! Ben op die 3 dagen 2,6 kg kwijt geraakt. Nog 13,3 kg te gaan!! Maar het gaat goed!! :D
Ben het afgelopen jaar veel bij gekomen en wil mijn slanke lijntje terug van vroeger :8:

Ik geniet van alles wat ik nu mag eten en ga er creatief mee om! Zo kan je calorie-arme cake bakken! Lekker rond 16 uur met een kopje thee of zwarte koffie.
Ook ben ik al verslaafd aan de haverzemelenpannekoek :7:
Ik eet er eentje per dag en dat meestal als ontbijt! Het is ook het enige waar ik het eigeel in gebruik, voor de rest eet ik alleen het eiwit op :8:
Ook heerlijk zijn kippenboutjes (laat het vel er rond) in de oven. Vetarm Groentebouillionblokje oplossen in kopje warm water, in een ovenschotel gieten, kippenboutjes kruiden en erin leggen en in de oven laten garen! En smakelijk!! (eet wel enkel het kippenwit eraf, ik peuzel niet alles op en het vel haal ik er af)

Veel succes vandaag!!!
xX

Puis

Bericht door Puis » 15 nov 2010, 15:32

Hallo, wat een leuke smily's heb jij erin. Kan je zeggen hoe dat moet?
Ik ben vanmiddag bij de asiatische toko geweest en ze hadden daar inderdaad van die Fitné thee. 3 soorten nog wel . Ik heb de groene thee genomen. Ik ga er één kopje 's morgens en één 'savonds van drinken. Hopelijk blijft mijn stoel gang dan een beetje op gang.
Groetjes, Lotus

jessy84

Bericht door jessy84 » 15 nov 2010, 16:41

hey LkuH

da van die cake klinkt wel goe kan je het recept is doorgeven aub als je dat ziet zitten dan kan ik die ook is maken

ik ben nu 2.2kwijt en ben bijna 1 week bezig maar ik ben ongesteld opt moment en dan houde meer vocht op :11: dus nu maar hopen dat die rap voorbij zijn en dat er terug meer af ga

groetjes

LkuH

Bericht door LkuH » 16 nov 2010, 11:25

Hey Jessy

Ik ben nu aan mijn 5de dag begonnen en ondertussen 3,4 kg kwijt. Ma gisteren wel wat last van diarree gehad, dus nu effe beetje bekomen :)

Cake is heel eenvoudig

4 eitjes
100 gr tafelzoetstof/aspartaam om te bakken (maar ik heb hier maar 30 gr voor gebruikt, mag zelfs nog minder, is zoet genoeg)
40 gr maizena (donkere of lichte maakt niet uit)
paar druppelstjes amandelextract of wat citroenextract (kies zelf maar)

4 eiwitten goed opkloppen. Eigeel, aspartaam, maizena en amandelextract goed mengen onder elkaar. Daarna de eiwitten er doorheen spatelen.

Bakpapier in een cakevorm doen en het mengels erin doen. Dan in de oven op 180°C tot hij goudbruin ziet.
Mijne is niet omhoog gekomen, maar was eerder een platte koek, maar ik vond em zeeeeeeeeeeeer lekker!!

Ik weet niet of je het boek hebt van Dukan, maar zorg dat je in één week tijd niet teveel eigeel eet! beperk dit en tel dit goed na, want eigeel is redelijk vet!

Ik hoop dat de cake lukt! :8:

Succes!!

LkuH

LkuH

Bericht door LkuH » 16 nov 2010, 11:30

Hoi Puis

Ik lees nu pas je berichtje, had erover heen gelezen, sorry!
De smiley's moet je gewoon aanklikken langs het kadertje waarin je de tekst van je bericht typt! :)
Kijk maar eens, staan er verschillende leuke in :)

Ik heb vandaag voor de eerste keer de haverzemelen in een kopje gedaan en gemengd met aardbeiendrink (0%) en beetje aspartaam erbij. Maar ik denk dat de haverzemelen bij mij een beetje te goed werken haha :)

Veel goede moed voor vandaag! :8:

*goed begonnen is half gewonnen!!* :10:

Plaats reactie

Terug naar “Dukan Uitleg en Ervaringen”