Dukan dieet

Uitleg, vragen stellen en ervaringen uitwisselen over het Dr. Dukan Dieet
sweetpea

Ik dukan

Bericht door sweetpea » 28 apr 2012, 21:02

Voor mij is Dukan nog heel erg hot. Ik ben vanaf 19/2 bezig en al 7,5 kg kwijt, terwijl ik een moeilijke afvaller ben.
Elke morgen begin ik met mijn Dukan broodje. Het recept kan je vinden via Google.

Het lukt mij gemakkelijk om dit vol te houden.

Sjoerd63.

Re: Dukan dieet

Bericht door Sjoerd63. » 17 jul 2012, 11:01

Dit is het zoveelste eiwitbeperkende dieet met weer een andere dokter die er geld aan wil verdienen. Ze zijn allemaal hetzelfde hoor. Alleen beveelt de ene dokter dit supplement en de andere dat supplement aan om er bij te nemen. En het werkt allemaal NIET. Ja op korte termijn. Op langere termijn gaat iedereen weer gewoon groeien. Kijk maar naar Erica Terpstra bijvoorbeeld. O.O wat was die blij met haar eiwitdieet en ze was er zo veel mee af gevallen!! Nu is ze dikker dan ooit!

De reden dat je “dik” bent is niet omdat je te veel eet!
Alle dieeten die je beperken een bepaalde voedingstof (koolhydraten, vetten, proteine (eiwitten) enz. maken je uiteindelijk alleen maar dikker!
Waarom? Omdat je metabolisme en de ‘drang’ om te eten gestuurd wordt vanuit je oerhersenen. In deze hersenen worden automatische processen zoals ademhaling, hartslag, slaap enz. geregeld.

Met dit soort dieten ontzeg je je lichaam (tijdelijk) van voedingstoffen, in dit geval koolhydraten. Je oerhersenen zien dit als honger (er is tekort aan een bepaalde stof) en zal, zodra je weer normaal gaat eten er alles aan doen om zo veel mogelijk vet op te slaan, voordat de volgende crisis zich aandient.

Iedereen kan snappen dat dit niet de manier is.
Je plaagt jezelf alleen maar en uiteindelijk zul je (weer) een eetbui krijgen en wat je er met moeite in weken of maanden hebt afgekregen zit er in een paar dagen weer aan.

Wil jij de rest van je leven op je eten moeten letten?
Dit is een modeverschijnsel, nog niet zo lang geleden lette niemand echt op zijn eten. Waren ze toen allemaal te dik? Nee, er zijn nu vele malen meer dikke mensen dan toen.

Hoe kan dat?

Je lichaam wl gewoon dik zijn!
Niet om je te plagen, maar om het veilig te stellen tegen aankomend onheil (honger, bevriezing enz.). Je oerhersenen zijn niet veranderd sinds de tijd van de holbewoners. Die zien dus niet dat wij in deze tijd en onze westerse maatschappij over het algemeen ons niet druk hoeven maken over verhongering en bevriezing. Maar als jij niet eet wat het lichaam nodig is, dan is dat voor de oerhersenen een vorm van uithongeren = gevaar = vet opslaan. Daar reageert je lichaam op door honger en trek te krijgen. Geef een baby alleen cola te drinken en het zal blijven huilen ook al zit hij helemaal vol. Het lichaam mist iets, en dat is moedermelk in dit geval.

Zo werkt het ook bij volwassenen.

Wil je meer hierover weten.

Het boek kun je gewoon bestellen bij bijvoorbeeld bol.com

Helena

Bericht door Helena » 06 mei 2013, 17:49

Hey,

Ik ben sinds donderdag met het dieet gestart. Ik kwam van 69,8 en weeg nu 66,7. Dit is al een begin.
Ik vraag me af of je kippenchipolatta mag eten?
Iemand ervaring mee?

Allison_3
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 170 cm
Welk dieet volg jij?: Dukan dieet
Startdatum: 9 mei 2013
Startgewicht: 89,7 kg
huidiggewicht: 86,6 kg
Streefgewicht: 75kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 09/05/2013 = 89,7kg
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Allison_3 » 13 mei 2013, 13:36

Heey Helena!
Gaat het nog goed met je dieet? Ik ben 9 mei ook begonnen met het dukandieet in 4 dagen al 3,1kg afgevallen super vind ik het,
Ik denk wel dat kippenchipolatta mag omdat gehakt ook mag he.

Nog veel succes :-)

X Allison

kepke

Bericht door kepke » 15 mei 2013, 22:12

Hoi! ik was in de eerste fase van het dukan dieet op 4dagen tijd -3.5kg! whooeehoee,maar was er 2 dagen later weer een kilootje bij..
ik ga morgen terug normaal eten, boterham enzo omdat mijn maag helemaal ondersteboven is van alles te proberen deze 2weken.. ik heb gisteren het receptenboek besteld, wanneer die er maandag is begin ik gewoon opnieuw en ga voor de 10kg!

ik ben 19, 1m68 weeg 71 en zou naar de 61 willen gaan
ik draag kledingsmaat 38/40.. weten jullie welke kledingsmaat ik zou dragen moest ik 5kg afslanken of 10kg?
groetjes en succes!

kirsten

Bericht door kirsten » 30 jul 2014, 16:41

Geachte dukan

wat verstaan jullie onder platte kaas?

m.v.g

barbarabraak
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 174cm
Welk dieet volg jij?: Dukan
Startdatum: 8 december 2014
Startgewicht: 68,4 kg
huidiggewicht: 65,2 kg
Streefgewicht: 61 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week : 65.6
na 2 weken : nog niet bereikt

Bericht door barbarabraak » 17 dec 2014, 09:46

Hallo Allemaal,

ik ben begonnen aan het dukan dieet op 8 december 2014.
aanleiding: de jurk die ik gekocht had voor oud en nieuw stond niet zo als gehoopt.
ik begon met een gewicht van 68,4, nu 10 dagen later zit ik op een gewicht van 65,2
Gisteren woog ik 64,8. Dit komt waarschijnlijk doordat ik vandaag ongesteld geworden ben.
Dan schijn je vocht vast te houden.

ik hoop dat er gauw iemand op het forum komt om samen ons doel te kunnen bereiken.

Groetjes,
Barbara

Plaats reactie

Terug naar “Dukan Uitleg en Ervaringen”