dieet voor diabetes patiënt

Discusseer hier mee over alle fabels en feiten.
Plaats reactie
Sharida

dieet voor diabetes patiënt

Bericht door Sharida » 01 aug 2010, 17:34

Mijn partner (56 jaar) diabetes 2, hoge bloeddruk, nieuwe knie, 1.72 lang heeft met het eiwitdieet vele kilo's verloren. Toch raakt hij het vet rondom buik niet kwijt. Wat raden jullie aan..?

Elsmary
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 155 cm
Welk dieet volg jij?: Calorieen tellen met max 20 gr. Koolhydr
Startdatum: 24 augustus 2010
Startgewicht: 69.3 kg
huidiggewicht: 67.7 kg
Streefgewicht: 57 kg
Contacteer:

Re: dieet voor diabetes patiënt

Bericht door Elsmary » 26 aug 2010, 11:59

Hoi Sharida,
Kan hij onder begeleiding - van bijvoorbeeld een fysiotherapeut - misschien buikspier oefeningen doen?
Groetjes,
Elsmary
"Leef en laat leven, oordeel en veroordeel alleen als je zeker weet dat je onfeilbaar bent."

Hans Braak
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 184
Startdatum: 1 september
Startgewicht: 95
huidiggewicht: 87
Streefgewicht: 82
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:95
na 1 week :93
na 2 weken :92

Bericht door Hans Braak » 25 okt 2012, 08:24

Beste Sharida,

Van dichtbij herken ik dit. Mijn advies stop met het eiwitdieet. Stop met vlees, vis en zuivel (melk) en produkten waar melk in zit. Eet zo min mogelijk (of helemaal geen) dierlijke producten als vlees, vis, melk, kaas en eieren.

Probeer suikerhoudende produkten te vermijden. Ik bedoel dan de produkten die geraffineerde suikers bevatten. Alle frisdrank, inc light en zeroprodukten. Glucosestroop
Fructosestroop en Glucose-fructosestroop zijn ook suikers, tip eet geen produkten waar aan suiker is toegevoegd. Btw kankercellen zijn dol op suiker.

Eet fruit en groene bladgroenten, peulvruchten, noten en zaden, rijst, aardappelen, quinoa, bonen (niet uit blik of pot vanwege de suikertoevoegingen). Begin de dag met groene smoothies gemaakt van veel sla, bleekselderij, sinaasappels, banaan etc. Je merkt binnen 2 dagen al de positieve effecten. Bij mij resulteerde het in meer energie, minder vermoeidheid en gewichtsverlies waardoor ik met mijn medicatie voor diabetes ben ik gestopt. Pillen helpen je niet. Kijk waardoor diabetes ontstaat en neem die oorzaken/gewoonten weg of verander die. Het lichaam gaat weer insuline produceren, uiteindelijk. Succes met je man!!! En vergeet niet, als hij zich er strikt aan houdt ziet je man binnen 2 maanden weer zijn buikspieren.

Dr, John McDougall heeft hele duidelijke videos en oplossingen voor diabetes https://www.youtube.com/watch?v=YnhEttl4KK4

maartjebeerkamp
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: ... cm
Startdatum: 1 januari 2009
Startgewicht: ... kg
huidiggewicht: ... kilo
Streefgewicht: ... kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door maartjebeerkamp » 11 nov 2016, 10:20

Ik denk dat het belangrijk is dat er balans is tussen voldoende beweging en de juiste indeling van de voeding. Dus er zou eigenlijk door een dietiste gekeken moeten worden naar de juiste verhoudingen van vetten, eiwitten en koolhydraten. Dat in combinatie met voldoende beweging zou al veel moeten verhelpen. Een negatieve energiebalans blijft hierbij leidend.
Barista bij Chocolate Company

Count Iblis
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 168 cm
Welk dieet volg jij?: 80/10/10 dieet
Startdatum: 1 januari 2009
Startgewicht: 63 kg
huidiggewicht: 55 kilo
Streefgewicht: 51 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Count Iblis » 01 feb 2018, 22:55

Bhappy

Bericht door Bhappy » 21 nov 2018, 18:09

Bij hoge bloeddruk en diabetes speelt insulineresistentie een grote rol. Belangrijk om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.
Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid te verbeteren. Onder andere D chiro inositol.
Lichaamsbeweging voor het ontbijt zet de vetverbranding aan. Sowieso beter niet direct ontbijten maar beter eerst wat anders doen.
Eventueel medicijngebruik zorgt voor verliezen aan vitaminen en mineralen. Bloeddrukmiddelen verminderen de productie van melatonine.

Plaats reactie

Terug naar “Fabels & Feiten”