Voor het eerst aan de Modifast!

Ervaringen uitwisselen met Modifast Protiplus, 3.2.2, Intensive, Snack & Meal, Laboratoires
Plaats reactie
Milla1976

Re: Voor het eerst aan de Modifast!

Bericht door Milla1976 » 03 apr 2011, 13:23

Hallo iedereen,
Ik wil ook aan de Modifast beginnen.Ben nu op internet er alles over aan het lezen.Ga morgen de spullen in huis halen.Vind het leuk dat dit forum bestaat zodat je elkaar kan steunen en de verhalen kan lezen.
Zal mij even voorstellen Ik ben Milla ben 34 jaar en moeder van een dochter van 1,5 jaar.
Voor ik zwanger werd woog ik 75 kilo en ben 25 kilo aangekomen en daar zit er nu nog 10 teveel aan :4:
Wil er dus 10 kilo afhebben,maar mijn eerste doel is onder de 80 kilo te komen.Ik hoop dat ik ook mee mag kletsen en mijn steun kan zoeken als ik het moeilijk heb.

@Lil heb jij meteen vanaf het begin 3 dagen maaltijden en 4 dagen shakes gedaan? Dan ga ik dat ook proberen,dan kan ik op de avonden als ik thuis ben gewoon met me vriend en dochtertje mee eten en de avonden dat ik werk aan de modifast.

Waar kan ik de producten trouwens kopen? Kan je ook gewoon een grote bus Modifast kopen of moet je voor het Intensive echt de aparte zakjes kopen?
Bedankt alvast voor de antwoorden.Groet Caro

Lil*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 176 cm
Welk dieet volg jij?: Modifast intensive
Startdatum: 01-02-2011
Startgewicht: 84,1 kg
huidiggewicht: 66,8 kg
Streefgewicht: 65,0 kg

Bericht door Lil* » 04 apr 2011, 11:51

Hoi milla!

Ik heb de eerste twee weken alleen modifast gebruikt. De derde week één keer meegegeten en vanaf de vierde week 3 avonden mee eten en 4 avonden shakes. Dit probeer ik nu na 9 weken langzaam uit te breiden tot iedere avond mee eten. Omdat ik over een kilo of vier men streef gewicht bereik.

Modifast intensive koop je in dozen per 9 zakjes. Dus dat is drie dagen "eten". Ik haal ze bij de kruidvat en daar kosten ze 17, nog wat. Verder haal ik ook de repen van modifast. Ik vind ze erg lekker deze zijn verpakt per 6. En 2 repen is 1 maaltijd. Deze kosten bij de kruidvat 5 euro. Zijn iets meer calorieën dan een shake maar wel lekker om af en toe iets vasts te eten.

Je kan het natuurlijk proberen om niet iedere dag volledig te modifasten. Het zal alleen iets langzamer gaan dan denk ik. Want hoe ik het gegaan heb was ik denk ik na een week of 6 die 10 kilo kwijt.

Maar leuk dat je hier ook o het forum bent. Vind het een beetje stilletjes de laatste tijd.

Heel veel succes met het door komen vaan de eerste dagen!

Groetjes lilian.
Een Dag Niet Gelachen Is een Dag Niet Geleefd

Milla1976
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 1.62 cm
Welk dieet volg jij?: Modifast
Startdatum: 4 april 2011
Startgewicht: 86,5 kg
huidiggewicht: 85 kg
Streefgewicht: 79,5kg

Bericht door Milla1976 » 04 apr 2011, 13:09

Hi Lil,
Ik heb de spulletjes vanmorgen in huis gehaad.Heb net de chocolade pudding op en die was lekker en erg machtig,dus ik zit nu aardig vol haha...
Ik heb ook de meusli appel-kaneel gekocht en de verpakking met de 3 versch smaken shakes,dan weet ik welke de lekkerste is.

Me vriend gaat vanaf morgen ook mee doen,maar die eet de avonden dan gewoon en ik werk 3 avonden,dus die avonden neem ik iets van Modifast mee naar me werk en de andere dagen eet ik met me vriend en dochter mee(alleen geen aardappelen) dan zal het niet zo snel gaan,als het er maar afgaat,ja toch!!

Ik woog vanmorgen 86,5 kilo dus tijd dat ik er iets aan ga doen.Me eerste streef is onder de 80 kilo te komen,dan ben ik al heel erg blij.
Suc6 met je laatste kilootjes,maar je zal je nu wel een heel ander mens voelen denk ik.Ik woog ooit een keer 96 kilo en ik heb ook 68 kilo gewogen(zo een 3 jaar geleden) dus ik weet hoe het is om zwaar en licht te zijn...

Bedankt voor je reactie!! Groetjes Milla

Lil*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Lil* » 04 apr 2011, 14:22

Hoi Milla,

Die puddinkjes heb ik eigenlijk nooit genomen, dus heb geen idee of die lekker zijn of niet.
Ik heb shakes geprobeerd in de smaken: banaan chocola aarbei en vanille. De laatste vond ik het lekkerste maar die hebben zijn bij onze kruidvat sinds een week of 3 uit het assortiment, de hufters. Aardbei vond ik ook wel oke, maar na een week kon ik die niet meer verdragen, nu nog steeds niet trouwens. Ik hoef m alleen maar te ruiken en ik word al misselijk. Maar chocola en banaan zijn goed te doen. Maar goed, dat is voor een deel ook presoonlijke smaak natuurlijk.

Wat fijn voor je dat je vriend ook mee gaat doen! Daar zal je een hele steun aan hebben denk ik. Toen ik begon met modifast, ging m'n vriend ook mee lijnen. Maar dan zonder modifast. Dat hielp ook wel een beetje. Daardoor verschijnen er bij ons 'savonds in ieder geval geen patatten en pizza's op tafel.

Ja toen ik begon woog ik 84,1 kg. Maar na 1 week was ik al 5 kilo lichter, maar dat was vooral vocht denk ik. Ik heb van af het begin ook m'n centimeters bijgehouden. rond me heupen benen en taille. Omdat ik dat resultaat uiteindelijk belangrijker vind. En ik had bovendien 1 week aan het begin (volgens mij de tweede) dat ik maar 2 ons was afgevallen. Maar toch een hoop centimeters kwijt was. En dat kon me toen toch stimuleren om door te gaan.

Ja ik weet inmiddels ook wel een beetje wat het is om zwaar te zijn en ook weer licht te zijn. Dit is m'n derde grootse lijn poging. De eerste keer was in 2008 toen viel ik af van 79,5 naar 66 kilo. Dit deed ik met prodimed, maar dat was heeeeul erg duur.

De tweede keer ging ik lijnen met medieet in 2009. toen viel ik af van 82 kilo naar 60,3 kg. Dit was echt TE licht gewoon. Maar ondanks dat ik normaal at en gewoon weer tussen doortjes nam ging het afvallen gewoon door.

Nu de derde keer probeer ik het met modifast. nu van 84,1 naar 69,5 kg bij de laatste keer wegen vorige week.

Dat afvallen lukt me eigenlijk altijd wel. Maar het behouden vind ik een stuk moeilijker. Dus de grootste strijd gaat voor mij straks pas beginnen hahah.

nja goed heel veel succes met modifasten!!

En ik hoor je wel weer op het forum!

Groetjes Lilian

Chariss

Bericht door Chariss » 04 apr 2011, 20:03

Hooi iedereen:)

Ik ben sinds 2 dagen nu aan de modifast intensive. Het valt me toch best wel zwaar, maar ze zeggen dat het beter gaat na 3 dagen...
Ik weeg zondagochtend 95.4 en ik vind dit gewoon teveel(ik ben 1.73 lang) Ik wil proberen naar 75 kilo te komen.
Ik ga proberen me maar 1 keer per week te wegen, hoewel ik weet dat de verleiding heel groot is om vaker erop te gaan staan;-)
Ik vind het vooral moeilijk in de avonduren, wat zijn jullie tips daarover?

Groetjes Charissa

Milla1976
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Milla1976 » 05 apr 2011, 11:02

Charissa welkom op dit forum en leuk dat je ook me wilt kletsen.

Ik heb vanmorgen de meusli appel kaneel op en ik vind hem niet echt lekker.Heb er heeeel lang overgedaan haha Me vriend vond het ook niks,maar goed,we moeten even doorbijten.Ik heb de bananen shake voor straks op me werk en ik heb een salade gemaakt en een soepje mee voor de avond.Werk vandaag van 12 tot 20 uur.

Charissa is sta wel elke dag op de weegschaal en dat motiveerd of ik nou afgevallen ben of ben aangekomen.Vanmorgen was er 7 ons af en dat in 1 dag.Ik ben dus erg tevreden :8:
Fijne dag iedereen! Groetjes Milla

Lil*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Lil* » 05 apr 2011, 13:32

Hallo allemaal!

Charissa welkom op het forum en veel succes met je afval strijd!

Ik had een een heerlijke bananen shake daarnet! Ik drink die smaak echt 4 weken nu en het staat me nog steeds neit tegen gelukkig! Deze is tenminste niet zo zoet als die aardbei, die kan ik zoals ik al zei echt niet verdragen.

Ik probeer mezelf juist niet iedere dag te wegen. Want als ik ben aangekomen werkt het bij mij wel demotiverend. Niet dat ik dan ga snoepen of wat, maar ik vind het gewoon vervelend. Vorige week dinsdag toen ik me woog was ik 70,0 kg en nu vanmorgen op dinsdag 68,6 kg. Ben dus in een week tijd weer 1,4 kg afgevallen. Mooi resultaat voor een week.

Alleen nu komt ie: omdat ik mij de afgelopen week weer niet kon beheersen om iedere dag op de schaal te gaan staan heb ik van iedere dag bijgehouden wat ik woog. Di: 70,0 Woe 69,5 Do 68,9 Vr 68,5 en Za 68,0. In het weekend eet ik altijd in de avond. Maar heb zowel zaterdag als zondag een maatlijd gegeten met aardig wat koolhydraten, niet vet of wat, maar brood en rotti. Waardoor ik toch wat zwaarder werd. En als ik dan 1x in de week gewogen had, dan had ik dat niet geweten en zou ik niets anders kunnen dan blij zijn met 1,4 kg. Maar nu weet ik dat ik zaterdag 0,6 kg lichter woog dan nu. Maar goed. Dan zeg ik maar weer tegen mezelf dat ik niet moet zeuren. Heb tenslotte al aardig wat kilo's verloren en moet m'n lichaam langzaam aan toch maar weer eens laten wennen aan "normaal" voedsel.

Maar gisteren en vandaag toch maar helemaal aan de modifast. Morgen avond weer avond eten. Dan ga ik carpaccio met sla eten. Errug lekker, weinig koolhydraten en weinig vet!

@ Charissa, wat ik doe bij trek in de avonduren, is een grote mok thee zetten met een smaakje. Of ik neem kauwgom of fishermanfriends. Zodat ik toch een lekker smaakje in m'n mond heb! Wat ook wil helpen, als je echt honger heb ik een glas spa rood of light fris. Door de koolzuur krijg ik tenminste altijd een vol gevoel!

Succes allemaal!! en tot snel!

Groetjes Lilian

Milla1976
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Milla1976 » 06 apr 2011, 12:16

Hoi iedereen!

Lil je zegt dat je niet iedere dag op de weegschaal staat maar toch heb je het gedaan haha...Grappig! Ik heb er vanmorgen NIET opgestaan.Ik ga proberen om me om de dag te wegen.Als ik juist aankom weet ik dat ik de volgende dag nog beter me best moet doen en als ik afgevallen ben dan ben ik GOED bezig...

De bananenshake had ik gister gehad en die was inderdaad erg lekker,die zou ik ook wel weken kunnen drinken :8: straks neem ik de aarbeien shake.Zit nu lekker aan een glas boullion en een tomaatje.Me dochtertje ligt op bed en ik spring zo ff op de Ab-Doer.Toch nog iets van sporten haha...

Vanavond gaan we lekker zalm eten met broccoli.Kan niet wachten tot het zover is!!!

Groetjes Milla

Milla1976
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Milla1976 » 06 apr 2011, 12:19

Charissa mijn tip voor de avond uren is lekker vroeg naar bed gaan hahaha....Nee hoor...Ik neem net al Lil een grote thee en of ook een fishermans of kauwgumpje,dan heb je in iedergeval iets in je mond.Succes!

Enneh...al op de weegschaal gestaan :10:

Lil*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Lil* » 06 apr 2011, 22:35

haha ja stom he! Die weegschaal roept me gewoon! In het begin ging het 1x in de week wegen erg goed. Toen heb ik besloten 2x in de week te doen. Dinsdag en zaterdag. Maar afgelopen week kon ik het gewoon niet laten. En vanmorgen kriebelde het weer om erop te gaan staan maar ik kon me inhouden. Alleen zit nu al te bedenken dat ik me morgen wel weer even kan wegen. M'n vriend vind het niet leuk als ik me iedere dag weeg, die beweerd dat het een obsessie voor me wordt. Maarja, eventjes kijken of ik me kan beheersen tot zaterdag, en anders maar even vlug op de schaal morgen.

Hebben jullie eigenlijk nog lekkere recepten, of eigenlijk ideeen om te eten met weinig koolhydraten?
Ik heb alles de laatste weken eigenlijk wel herhaald, en heb wel weer eens trek in iets anders! Maar vind het moeilijk om leuke en lekkere recepten te vinden met weinig koolhydraten.

Nou, succes allemaal!! Groetjes Lilian

Milla1976
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Milla1976 » 07 apr 2011, 09:45

Goedemorgen,
De weegschaal was lief voor me vanmorgen.Nu 1,5 kilo eraf sinds maandag en ik hou het goed vol zo.2 Modifast en sávonds gewoon eten.

Ik heb gister broccoli met zalm gegeten en heb er van gesmikkelt haha....Ik heb geen recepten,maar ik heb het boek van Dr Frank en daar staan natuurlijk ook recepten in met weinig koolhydraten.Misschien een tip voor je! Zal er vanavond ook even in snuffelen en misschien kan ik er dan iets uit maken en dan doorgeven aan jullie(als jullie dat willen)

Vanavond weer werken tot 21 uur,dus ga me zo aankleden en me dochtertje naar me schoonmoeder brengen.Ze blijft daar slapen.Morgenochtend ga ik lekker naar de kapper en genieten van het mooie weer,want ik geloof dat het 20 graden word,heerlijk!! Nog een paar kilo eraf en dan ben ik helemaal blij :8:

Me vriend is nu 2 kilo kwijt,dus dat gaat ook erg goed!

Fijne dag iederen.Groetjes Milla

Lil*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Lil* » 07 apr 2011, 13:43

Wat goed joh! Ander halve kilo in 3 dagen, super! En gewoon lekker je avond maaltje om van te genieten.

Ja dat is misschien wel een idee om dat boek aan te schaffen, als je een leuk/lekker recept heb hoor ik het graag van je. Ben niet opzoek naar eindeloos veel recepten, maar gewoon een paar om wat meer afwisseling te hebben. De dingen die ik nu eet, eet ik met zoveel regelmaat dat het me tegen begint te staan.

Ik heb me vanmorgen niet gewogen, maar dat kwam meer omdat ik wat aan de late kant was, dan dat ik het niet wilde weten. Dus ik ga me best doen om gewoon netjes tot zaterdag ochtend te wachten!

Ook knap van je vriend dat ie afvalt, ik heb ook wel eens hetzelfde dieet samen met mijn vriend gedaan. Maar ik vond het frustrerend dat mannen altijd sneller afvallen dan vrouwen. Hij was iedere week meer afgevallen asl ik. Terwijl ik me er beter aan hield. Maar goed...

Veel succes!!

Groetjes Lilian

Lil*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Lil* » 12 apr 2011, 14:14

Hallo allemaal!

Wat een stilte hier! Vanmorgen weer gewogen. Vorige week dinsdag 68,6 kg en deze week dinsdag 66,8!
Dus 1,8 kg in een week! ik ben er blij meer nog 2 kg dan bereik ik m;n streef gewicht!

Verders heb ik weinig te vertellen eigenlijk, ben erg benieuwd hoe het met de rest hier gaat?!

ik hoor het wel, succes in ieder geval allemaal!

Groetjes Lil*

sissy

Bericht door sissy » 14 mei 2011, 17:08

Hallo allemaal,ik heb het forum 'n beetje doorgelezen en me nu ook aangemeld.Ik zal me even voorstellen,ik ben een vrouw van 60 jaar,1.66 lang en heb vroeger nooit hoeven te lijnen,maar de laatste jaren(na de overgang) wordt ik steeds iets zwaarder.Ik snoep bijna nooit,maar houdt ontzettend van lekker eten en vooral s'avonds 'n glaasje wijn met iets hartigs erbij. Ik ben maandag begonnen met modifast intensive.Mijn gewicht maandag was 75 kg. en ik wil naar 68 kg. Nu na 6 dagen weeg ik 71.6 dus bijna 3.5 kg. eraf.
Ik ben er heel blij mee!Ik gebruik s'morgens 'n shake, s'middags muesli en s'avonds de pudding. Dus een beetje variatie.
Ik vind de muesli,appel-kaneel,echt lekker,de pudding gaat ook heel goed en de shake's ook wel.Ik heb maar 1 keer iets extra's genomen en dat was gisteravond.Toen heb ik 'n cup a soep genomen.Ik hoop hier wat mee te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen,al hoewel ik zie dat het laatste bericht van ruim 'n maand geleden is.Maar ik houd het in de gaten als er weer gepost wordt.

Jude

Bericht door Jude » 18 mei 2011, 14:08

Hallo allemaal,
Ik ben van plan om ook te beginnen met modifast, maar wist niet precies hoe het te doen de Modifast Intensive.
Dus wat ik net bij sissy las was een goede push in de juiste richting(s'morgens 'n shake, s'middags muesli en s'avonds de pudding).
Heb alleen nog 1 vraag, hoe koop je het is het allemaal al in een verpakking samen of moet je het appart kopen en dan mix and match doen.
Ik woon namelijk in UK en wil me zus vragen het voor me te halen, maar ik moet precies weten wat ze moet halen. Oh ja wat is de lekkerste shakes en puddings en ja ook soep??
Alvast bedankt voor jullie reactie
J

Plaats reactie

Terug naar “Modifast Protiplus 3.3.2 en Intensive Ervaringen”