Voor het eerst aan de Modifast!

Ervaringen uitwisselen met Modifast Protiplus, 3.2.2, Intensive, Snack & Meal, Laboratoires
Plaats reactie
Spin
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 180 cm
Welk dieet volg jij?: modifast
Startdatum: 28-02-2011
Startgewicht: 105 kg
huidiggewicht: 104 kg
Streefgewicht: 85 kg

Re: Voor het eerst aan de Modifast!

Bericht door Spin » 09 mar 2011, 22:16

Hallo Allemaal,

Lil welkom op het forum en wat goed dat je al zoveel kilo's kwijt bent! Echt top!
Nou ik heb dit weekend alweer gezondigd door een patatje mee te eten.. :15: :15:
Maar de dag erna keurig weer aan de shakes en tot nu toe 5 kilo kwijt, dus das best goed na 9 dagen!
Ik hou deze week en volgende week zeker nog vol en dan wil ik gaan afbouwen.. Ik moet nog 15 kilo, dus misschien doe ik wel jouw schema Lil, 3 dagen shakes en lichte maaltijden en 4 dagen shakes..
Vind het af en toe wel lastig, maar ik merk dat de weegschaal mij best goed gezind is.. Ik hoop dat ik morgenochtend nou eindelijk eens de 99 zie staan! Dan maak ik een foto,hahaha!

Lekker volhouden allemaal en onze lichamen klaarstomen voor de zomer! Zonder overtollige randjes en blubbers! :8:
groetjes Spin

Lil*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 176 cm
Welk dieet volg jij?: Modifast intensive
Startdatum: 01-02-2011
Startgewicht: 84,1 kg
huidiggewicht: 66,8 kg
Streefgewicht: 65,0 kg

Bericht door Lil* » 10 mar 2011, 16:44

@ spin,

Ja voor mij persoonlijk werkt het erg goed. Als ik dan erge trek heb, of het bijvoorbeeld een momentje moeilijk heb met het niet eten, dan kan ik mezelf in houden door te denken aan dat het morgen of overmorgen weer mag..

En op die maneir kun je het naar mijn idee ook wat langzamer opbouwen, het weer langzaam aan gaan eten.

Als ik aankomende dinsdag genoeg ben afgevallen, dan wil ik 4 dagen lichte avondmaaltijd en 2 shakes en drie dagen volledig aan de shakes.. en zo door... zodat als ik nog een kilo of 3 tot m'n streef gewicht moet, ik dan volledig avond eet. en dan op die manier ook m'n lunch er bij pakken. Ben namemlijk ban dat op het moment dat ik weer avond eet en lunch het afvallen wel heeeeel erg langzaam zal gaan. Mensen hier die daar ervaring mee hebben, 1 shake en lunch en avondmaaltijd? Gaat het afvallen dan nog steeds een beetje?

Succes allemaal en tot snel!

Groetjes Lil*
Een Dag Niet Gelachen Is een Dag Niet Geleefd

Spin
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Spin » 11 mar 2011, 12:05

Help! Kan iemand mij helpen... Ik ben nu bijna 2 weken bezig en ik blijf maar hangen op de 100!
Ik heb sinds maandag een onveranderd gewicht van 100! Het lijkt wel of ik er niet onder mag haha!
Ik las bij Lil dat jij ook pas na twee weken ging afvallen???
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik hoor het wel!

groetjes Stilstand Spin
nu min 5 kilo.... zucht

Teigertje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 171 cm
Startgewicht: 113.4 kg
huidiggewicht: 106 kg
Streefgewicht: 80 kg

Bericht door Teigertje » 14 mar 2011, 13:19

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij van deze afgelopen week.
Ten eerste ik ben van de 3 shakes per dag afgestapt. ik doe nu 2 shakes per dag en een lichte maaltijd 's avonds. Dit is ook veel beter vol te houden.
Tevens ben ik ook begonnen met te proberen 2x per week naar me werk te fietsen dat is toch ook goed voor een uur per dag.
Ook probeer ik hubbie 's avonds mee te krijgen om lekker een rondje te lopen dus ik ben weer aardig in beweging. Ik probeer zelfs in het weekend weer een keertje een zumba lesje te volgen (wel thuis hoor op het dvdtje)
Ik moet wel zeggen dat ik me nu wel een stuk fitter voel.
Het hoeft allemaal ook niet zo snel te gaan ik heb een doel van 1 kilo per week en dat lijkt me wel haalbaar. Er is nu toch ook 6 kilo af in 2 weken dus dat is zo slecht nog niet.
@ spin
Wat dat zondigen betreft snap ik heel goed wat je bedoeld.
Ik was afgelopen zaterdag om boodschappen geweest en ik had een appeltaartje meegenomen voor mijn ventje en het enige wat ik steeds kon denken DAT WIL IK OOK!!!!
Ik heb wel een klein stukje geproefd voor de smaak maar ik heb expres geen puntje genomen. Wel heel sterk van mezelf vond ik.
Gisteren heb ik 's avonds rijst gegeten met gezeefde blokjes tomaten komkommer ui en ei. En 2 mini hamburgertjes (en dan bedoel ik dus echt mini ze waren heel klein) Maar wat waren die lekker zeg!!! :10:
vanmorgen was de weegschaal alleen niet zo lief +0.2 maar ben vanmorgen lekker weer op de fiets gesprongen en ik heb gisteren echt genoten dus voel me niet schuldig. Morgen zal het er weer wel af zijn.

Sterkte allemaal weer en succes!!!

Groetjes Teigertje
Afbeelding

Lil*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Lil* » 15 mar 2011, 14:07

Zo, het was weer m'n weeg ochtend vanmorgen, en de weegschaal was weer lief!
Nu 72,1kg vorige week 73,5kg dus mij hoor je niet klagen. Hoop binnen nu en twee weken de seventies vaarwel te zeggen. Maarja, dan meot ik er nog wel even flink op los shaken.

Eet op het moment nog steeds 3 magere avond maaltijden in de week naast twee shakes en de overige 4 dagen 3 shakes.
Heb met mijzelf afgesproken dat als ik onder de zeventig kom, dat ik dan weer iedere avond ga avond eten.

Vind het best moeilijk om weer te gaan eten. Klink misschien vreemd, want ik houd echt van eten. Maar asl ik bijvoorbeeld op zaterdag avond als avond eten drie sneetjes bruin brood eet, dan ben ik (denk ik door de koolhydraten) de volgende dag soms bijna een kilo zwaarder!!! En ik ben bang dat als ik eidere avond ga avond eten dat ik dan niet meer afval.

@ spin

Ik had idd wat jij ongeveer beschrijft. eerste week viel ik goed af 4,8 kg. tweede week 1 kg en derde week kwam ik 3 ons bij en vierde week viel ik 0,6 kg af. Gewoon om gek van te worden, omdat ik me er zo netjes aan hield! Toen heb ik modifast een mail gestuurd om te vragen hoe zij dachten dat het kon komen. Ik kreeg als antwoord dat het kon zijn dat ik door de grote hoeveelheid eiwitten vocht vast heild en dat het daarom niet leek of ik afviel ( ik verloor namelijk wel centimeters) Ook kon het zijn dat het afvallen gewoon even stilstond, maar ze adviseerde me om gewoon vol te houden omdat het afvallen vanzelf weer op gang zou komen. En gelukkig gebeurde dat! Dus echt, houd vol!!!!

Verder misschien een tip: voor ik begon met modifast heb ik al mijn omtrekmater gemeten. Heupen, beide benen, rond mijn navel en zo'n 10 cm daar onder. En hoe gek ook, in de weken dat de weegschaal met moeite, of niet naar beneden ging verloor ik wel centimeters. En dat is dan net dat kleine beetje motivatie, die je tegen houd om te gaan snoepen omdat de weegschaal toch niet doet wat je wilt. (dat gold voor mij tenminste)

Succes iedereen!

Groetjes Lilian

Jummi
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 165 cm
Welk dieet volg jij?: ModiFast
Startdatum: 18 maart 2011
Startgewicht: 102 kg
huidiggewicht: 102 kg

Bericht door Jummi » 17 mar 2011, 18:27

Kan dr nog eentje bij hier??
Even over mijzelf

Mijn naam of Alias: Jummi
Mijn Geslacht: Vrouw
Mijn Leeftijd: 30
Mijn Lengte: 165
Mijn Startgewicht:102
Mijn Streefgewicht: 80
Dit is Mijn Dieet: ModiFast

Meer over mezelf: Ik ben alleenstaande moeder (mét vriend, l.a.t) van 2 mooie jongens
Voor ik zwanger werd van mijn oudste was ik 69 kilo, de zwangerschap bracht mij op +25 kilo hiervan gingen er slechts 12 af, nu was ik er ook niet echt mee bezig hoor eerlijk gezegd. Mijn 2e zwangerschap gooide er ook weer veel bij, deze keer 20 kilo
Al met al, mijn jongste gaat inmiddels naar school, moeders veél stress, kwam alleen te staan, strijden in rechtbank om alimentatie, gehannes over bezoeken blablabla, dusja: wat doe je dan? Vrettuhhh (stress-etertje ) Tja en dat blijft overal plakken he
Nu is mijn knop om, morgen start ik met ModiFast intensive, ben benieuwd

:2:
Groetjes!!

reggie
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: ... cm
Startdatum: 21 maart 2011
Startgewicht: ... kg
huidiggewicht: ... kg
Streefgewicht: ... kg

Bericht door reggie » 21 mar 2011, 13:07

hoi allemaal!!

Ik ben reggie en nieuw op dit forum.
Ik lees het al een tijdje en mede daarom ben ik vandaag!! begonnen met modifast.
Ik vind het echt superspannend. ik hoop zo dat het nu een keer lukt. ik heb echt van alles gedaan, maar elke keer verpeste ik het weer. ik dacht ik meld me ook aan op dit forum voor ik hoop ook een beetje morele steun voor de zwakke momenten.
en tips natuurlijk. ik vindt het echt geweldig om jullie verhalen te lezen en ook dat jullie allemaal zo mooi afvallen.
ik wil trouwens 20 kilo kwijt

doei groetjes Reggie

Teigertje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Teigertje » 22 mar 2011, 12:36

Goedemiddag mede afvallers,

Deze week is het eigenlijk wel goed gegaan tot de paaseitjes in het spel kwamen. :14:
Ik zat eindelijk op de 106.3 maar nu is het weer 106.7 maar ja.....
Het gaat natuurlijk met ups en downs voor de rest gaat het eigenlijk wel heel goed. Ik fiets nog steeds 2x in de week en op zondag een uurtje zumba en dat compenseerd natuurlijk wel.
Wel is er trouwens 10 cm van mijn middel af dus dat sporten is niet voor niets geweest.
@ spin en lil hoe gaat hij bij jullie?
@ jummi en reggie heel veel succes met je afvalpoging en graag horen we jullie verhalen :10:

Groetjes,
Teigertje
Afbeelding

reggie
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door reggie » 22 mar 2011, 19:06

hoi hoi,

vandaag mijn tweede dag aan de modifast. Wat een afzien. Ik had zoooo'n honger. Ik heb uiteindelijk toch maar rauwkost
gehad. Vanmorgen op de weegschaal gestaan, na 1 dag modifast 1.3 kg kwijt. Ik weet het is alleen nog maar vocht, maar ik moet toch ergens beginnen. Ik was dus wel blij.

teigertje bedankt voor je reactie, succes kan ik wel gebruiken.

Wat doen jullie als je zo'n mega honger hebt. nog tips?

doei groetjes reggie

Teigertje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Teigertje » 23 mar 2011, 13:47

Hoi Reggie,

Tja honger hebben hoort er in het begin een beetje bij helaas.
Maar als het goed is gaat het naar een paar dagen een stuk beter.
Wel heb ik ook altijd iedere avond wat rauwkorst en bouillon genomen.
Ik ben uiteindelijk wel van de 3 shakes afgestapt maar 2 en 's avonds een lichte maaltijd en dat gaat ook prima want naar 3.5 week is er nu 7.4 kilo af.
Ik hoop dat het voor jou ook zo verloopt of nog beter :10:

Groetjes,
Teigertje
Afbeelding

Spin
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Spin » 23 mar 2011, 19:19

Hallo Allemaal,

Nou ik ben gestopt na drie weken modifast op advies van de huisarts. Nu gezond eten en regelmatig eten..
Ik heb zwangerschapsvergiftiging gehad en daar(blijkt nu) een hoge bloeddruk aan overgehouden.
Ben wel nog steeds -7 kilo dankzij modifast!
Ik wens iedereen superveel succes en het allerbeste!
Groetjes spin

Lil*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Lil* » 24 mar 2011, 14:01

Hallo allemaal!

Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan 70,4 dus dat is weer 1,7 kg eraf, deze keer in 9 dagen ipv een week.
Wil binnekort iets vaker gaan avond eten, dat doe ik nu namelijk nog maar 3 keer in de week. Vind het moeilijk om terug te gaan naar normale voeding omdat ik bang ben dat ik die laatste 5 kg dan niet meer kwijt raak. Maar goed, ik moet er toch een keer weer mee gaan beginnen. Ben gelukkig in cm's ook weer een beetje geslonken.

Wil die laatste kilootjes er nog wel af hebben, maar ik voel me iig weer goed in me vel.

Nja teigertje, heel heel heel af en toe iets lekkers moet kunnen toch, anders houd je het gewoon niet vol. En lekker van die cm's, daar doe je het uiteindelijk voor!

Welkom Reggie en Jummi Veel succes! en ik lees graag jullie verhalen!

Wat ik trouwens doe als ik honger heb, wat in de eerste week echt veeeeul erger is als in die weken erna, dan zet ik een grote bak thee voor mezelf of ik neem een glas spa rood. Van die koolzuur krijg in namelijk altijd wel een vol gevoel. Verder heb ik altijd een zakje fishermanfriend's ofso, niet dat het echt vult, maar wel lekker asl je honger/trek heb!

Jeetje Spin, dat is heftig! Dan moet je idd toch voor je gezondheid kiezen. Succes met het proberen zonder modifast!

Groetjes Lilian

reggie
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door reggie » 24 mar 2011, 19:59

hoi allemaal
dit zou mijn vierde dag modifast zijn, maar natuurlijk heb ik het weer verpest.
Gisteren nam een collega afscheid en ze trakteerde gebak, eerst was ik heel sterk en zei resoluut NEEEEE!!!!!
Maar 's middags bij de thee zat het gebakje mij de hele tijd aan te kijken en te roepen KOM EET MIJ! KOM EET MIJ!!!
Echt waar ik heb het echt gehoord, nou toen kon ik natuurlijk niet anders dan het arme gebakje uit zijn/ haar lijden te verlossen en op te eten. Kortom ik kon er echt niks aan doen. :4: :4:
Gatver wat baal ik van mij zelf. Weer verpest. Het probleem is ik wordt steeds zwaarder. Ik heb nog nooit zo veel gewogen als nu.

Vandaag heb ik het modifast weer opgepakt. Met de lunch heb ik weer rauwkost gehad, maar verder ging het wel.
Nu moet ik doorzetten.
teigertje en Lilian bedankt voor jullie tips. Wat goed dat jullie zoveel zijn afgevallen.

Doei groetjes Reggie

Jummi
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 165 cm
Welk dieet volg jij?: ModiFast
Startdatum: 18 maart 2011
Startgewicht: 102 kg
huidiggewicht: 102 kg

Bericht door Jummi » 24 mar 2011, 20:19

Hallo!!!
Ik ben dus ipv vrijdag de zaterdag gestart met Modifast, de vrijdag was me zus jarig en moesten we mee-eten :7:
De 1e dag ging goed, had het ook druk dus was te doen
De zondag had ik gewoon trek, ik moest wat eten, werd gek van alleen dat drinken
Heb de maandag dus de repen gehaald (duuur :3: ) en eet dan eens een reep ipv een shake en dat gaat beter. Heb zo'n vick's 'snoepje' voor als ik gebrek aan wat heb of neem een kaugumpie.
Gister zaten mijn mannen aan de frieten, ben nooit echt dol op frieten geweest maar kon nu wel 6 borden op :14: Heb er slechts een stuk of 5 gegeten, gewoon voor de smaak :7:

Kan niet zeggen dat ik al iets merk, heb me ook nog niet gewogen. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, en gewoon de zaterdag wegen. Als ik honger heb neem ik een groot glas koud water, helpt ook!! Heb ook vooral savonds last van rommelende darmen, hebben anderen dit ook? Ontlasting is ook niet echt regelmatig, maar kan ook niet anders he?

Nou, ik pak mezelf nog een watertje :2:
Groetjes!!

Lil*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Lil* » 30 mar 2011, 13:34

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met jullie modifast avonturen? Nog goed vol te houden allemaal?
Bij mij gaat het eigenlijk wel goed. Ik zondig echt bijna nooit, al heb ik wel eens momenten dat ik het echt bijna doe.. maar kan me dan net op tijd beheersen ;)

Ach en voor de mensen die het weleens doen, dat is toch geen probleem. Als je je de volgende dag maar weer gewoon herpakt. Als je het dieeten daardoor langer kunt volhouden!

Het enige probleem waar ik mee zit, is op de dagen dat ik wel avond eten eet (bijv iets wat ik heel lekker vind) dat ik dan niet kan stoppen. Ik eet net zo lang door tot ik buikpijn heb. En achteraf voel ik me daar dan weer zo stom over. Heeft iemand tips over hoe je je kunt beheersen om niet te veel te eten?

Ik heb me vandaag weer gewogen, en heb stiekem een klein vreugdesdansje gedaan. Zit eindelijk onder de 70kg. 69,5 kg om precies te zijn ( -0,9kg in 6 dagen). Cm's gaan er gelukkig ook nog af. Dus ik ben tevree. Nog 5kg te gaan en dan gaat het pas echt beginnen. Het behouden van mijn "nieuwe" gewicht.

Nou lees snel jullie verhalen weer! Heel veel succes allemaal!!!

Groetjes Lilian

Plaats reactie

Terug naar “Modifast Protiplus 3.3.2 en Intensive Ervaringen”