Voor het eerst aan de Modifast!

Ervaringen uitwisselen met Modifast Protiplus, 3.2.2, Intensive, Snack & Meal, Laboratoires
Tjaan
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 1.71 cm
Welk dieet volg jij?: modifast
Startdatum: 15-09-2010
Startgewicht: 100 kg
huidiggewicht: 95,6 kg
Streefgewicht: 70 kg

Re: Voor het eerst aan de Modifast!

Bericht door Tjaan » 29 sep 2010, 17:24

Ook ik zit aan de modifast,

Ik ben vanochtend gestart en hoop eigenlijk binnen 8 weken me streefgewicht te hebben bereikt.
Maar dat is misschien iets te optimistisch.
Dus laten we maar zeggen dat ik 1 januari 2011 70 kilo wil wegen.

Groetjes Tatjana

Manonnetje

Bericht door Manonnetje » 31 okt 2010, 07:05

Op een vroege zondagmorgen stuur ik gemotiveerd dit mailtje naar jullie.
Ik heb al jullie berichtjes gelezen en het heeft me heel enthousiast gemaakt.
Ik ben ook aan de Modifast, sinds afgelopen dinsdag.
Wist niet dat dit Forum bestond; maar vind het wel heel erg ondersteunend.
Ik kom van de 110 kilo, met 1.64m is dat veeeeel te veel. Ben nu 20 kilo afgevallen, maar aangezien ik al een tijdje weer stil sta, en zelfs weer aankom, ben ik nu met de Modifast begonnen.
Veel hoofdpijn, hongergevoel en zo'n trek in eten; maar ben de eerste dagen goed doorgekomen. Met een druk gezin van drie jonge kindertjes is het niet echt makkelijk, maar ik wil zoooooooo graag in 2011 slank beginnen en dus ga ik door.
Dinsdag a.s. ga ik weer op de weegschaal staan en ben heel benieuwd.
Groetjes allemaal,
Manon :14:

andraman

Bericht door andraman » 01 nov 2010, 23:39

Hallo,

ook ik ben nieuw aan de modifast.
Heb bijna een jaar WW gedaan, met succes, in 11 maanden 22 kg kwijt (van 121 naar 99). Daarna was ik maandenlang stabiel, en hield ik me aan het programma. Na de geboorte van mijn zoontje had ik wel wat anders aan m'n hoofd; hij is nu 5 maanden, & in die 5 mnd ben ik weer 5 kilo zwaarder geworden. (***zucht***).

Enfin, ik kan weinig heldere info vinden over modifast. Ik doe intensive, dus de komende 2 weken is het niets dan modifast & vocht. Ik vraag me echter af hoe het zit met bijv kruiden, zout enz.? & wat met koffie, ik mag dat gewoon drinken terwijl in andere dieten staat dat het voor je vochthuishouding heel slecht is?!
& straks, over 2 weken, als ik weer 1 maaltijd "gewoon" mag eten; hoe zit 't dan met combinaties van voedingsmiddelen? Mag ik dan gewoon alles weer eten maar met mate (op m'n "boerenverstand" zullen we maar zeggen)? & wanneer "mag" ik weer fruit?

Een kennisje van me doet modifast intensive onder begeleiding van obesitaskliniek, en heeft bepaalde voorschriften w.b. groenten (bijv. geen tomaten of wortelen ivm natuurlijke suikers). Geldt dat alleen voor haar individuele traject, of voor modifast intensive in het algemeen?

Nu ja, voldoende vragen zoals jullie horen. Ben benieuwd naar de antwoorden!

[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter
lengte: 178 cm
Welk dieet volg jij?: Modifast
Startdatum: 27 juni 2010
Startgewicht: 106,5 kg
huidiggewicht: 89,4 kg
Streefgewicht: 78 kg

Bericht door [email protected]@n » 05 nov 2010, 14:08

Succes alle nieuwelingen! Ik heb er verder geen verstand van, qua opbouw na het Modifasten. Ik heb het zelf gewoon op mijn gevoel gedaan. Ben nu al een tijd van de maaltijdvervangers af en ben nog iets afgevallen. Zit nu al weer een aantal weken rond hetzelfde gewicht en ben aan het nadenken of ik weer een Modifast Intensive periode ga inlassen. Zit er ook tegenaan te hikken want het is heel zwaar. Mijn eerste keer was nl. afgelopen zomer en dan is het toch makkelijker om het warm eten te laten staan en een puddinkje of een shake te nemen. Nu zou ik mijn warme maaltijd toch wel heel erg missen...

Maar ik ben wel heel tevreden met het resultaat tot nu toe, ben 14 kilo afgevallen!

gwennie

Bericht door gwennie » 22 jan 2011, 23:18

hallo allemaal

ik ben een meisje van 15 jaar en ik weeg 98 kilo veel te veel dus :4:
ben nooit zo bezig geweest met afvallen maar krijg nu gezondheidsklachten dus het word tyd voor eenhele hoop kilos om te vertrekken ik ga het samen doen met mijn moeder die ook overgewicht heeft ik heb er weinig verstand van modifast kan iemad me nog meer info geven over modifast :8: ik heb er wel erg zin in en wil greaag weten welke shakes jullie het lekerst vinden
en ik begin er maandag 24 januarie 2011 mee dus

gerlinda en betty

Bericht door gerlinda en betty » 08 feb 2011, 21:44

hallo allemaal.
wij, gerlinda en betty zijn gisteren begonnen met modifast.
tot nu toe gaat het heel goed, geen hongergevoel.
we nemen ’s ochtends en ’ s middags een shake en ’s avonds een pudding.
en 1x per dag een opkikkertje, verder water en thee.
wij gebruiken modifast intensief op eigen initiatief zonder diëtist.
op de verpakking lezen wij dat je het niet langer dan 3 weken als volledige maaltijdvervanger mag gebruiken.
maar na jullie verhalen te hebben gelezen vragen we ons toch af of dit langer dan 3 weken achteréén mag.
betty moet 20 kilo kwijt
gerlinda 10 kilo.
hebben jullie enig idee, als we ons er goed aan houden, hoe lang we dan ong. bezig zijn?
groetjes gerlinda en betty.

chocobabe
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 174 cm
Welk dieet volg jij?: modifast intensive
Startdatum: 9 februari2011
Startgewicht: 104,9kg
huidiggewicht: 104,9 kg
Streefgewicht: 80 kg

Bericht door chocobabe » 09 feb 2011, 09:41

hallo allemaal!!!!

Ook ik ben vandaag voor het eerst begonnen met modifast intensive.Heb net als ontbijt de caramelpudding op en hij smaakt prima!ik heb er een goed vol gevoel van.ik zag hier ook dat mensen hier de modifast intensive voor langere tijd gebruiken en dat het prima werkt.ik wil dus ook zo lang mogelijk de fase a aanhouden.Ik wil zo'n 25 kilo nog afvallen.Ik ben er al ruim 30kilo kwijt door gezond te eten enz maar val nu al hele lange tijd niet meer af.Ik ben blij dat er een site en forum bestaat zoals deze hier zodat je steun bij elkaar kunt zoeken.

succes iedereen en tot snel weer!!!!!!!

p.s. alle tips en tricks zijn erg welkom :10:

Suzan

Bericht door Suzan » 27 feb 2011, 11:52

Hallo allemaal!

Wat fijn om te weten dat we er niet alleen voor staan met Modifast!
Ik ben afgelopen vrijdag 25 februari 2011 begonnen met Modifast Intensive en tot nu toe gaat het goed. Het belangrijkste is dat je er echt voor wilt gaan en het is maar voor een paar weken.

Ik ben zelf 26 jaar met een lengte van 160 cm en mijn gewicht op dit moment is 71 kg (begon met 71,5 kg). Ik moet in totaal 11 kilo kwijt en hoop dat dit gaat lukken met Modifast.
Het enige nadeel is dat ik niet veel beweeg. Ik sport niet en heb een kantoorbaan waarbij ik niet echt veel beweeg. Vanwege het slechte weer en de kou is het niet prettig om op de fiets naar het werk te gaan. Sportschool vind ik ook niet prettig. Op een andere forum had ik gelezen dat Modifast gebruikers beter niet intensief gaan sporten vanwege de lage calorie-inname en hoog verbruik. Heeft iemand hier ervaringen mee of kun je ook afvallen zonder al te veel te bewegen naast het gebruik van Modifast?

Groetjes,
Suzan

Spin

Bericht door Spin » 01 mar 2011, 22:12

Hallo Allemaal,

Wat fijn dat ik eindelijk een modifast forum heb gevonden!
En wat een goede, positieve verhalen!
Ik ben zelf 1.80 meter lang en 105 kilo..
8 maanden geleden bevallen van een prachtige dochter en 20 kilo te zwaar...
Voor mijn zwangerschap heb ik 4 maanden prodimed gedaan en ben daarmee
27 kilo afgevallen. Ik werd zwanger en nu zit ik weer met 20 kilo overgewicht.
Prodimed is erg duur, dus vandaar dat ik sinds twee dagen aan de modifast zit.
Ik moet zeggen dat de eerste twee dagen mij best wel tegenvallen, maar ik hou vol.
Na één dag niet eten( ik heb niet zo'n high tec weegschaal) maar was er toch al één kilo af!!
Dus dat houdt de moed erin..
Ik vind het fijn om jullie verhalen te volgen en af en toe tips&trucs te delen,dussss
jullie gaan me nog horen!

groetjes spin

Teigertje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 171 cm
Welk dieet volg jij?: Modifast intensive
Startdatum: 28-02-2011
Startgewicht: 113.4 kg
huidiggewicht: 106 kg

Bericht door Teigertje » 02 mar 2011, 14:36

Hallo allemaal,

Jeetje wat goed van iedereen zeg. echt hele positieve verhalen.
Ik ben sinds afgelopen maandag begonnen. Ik was het helemaal zat dat overgewicht :4:
Ik heb het weekend daarvoor lekker alles gegeten waar ik zin in had en toen begonnen.
Er is nu al 3.7 kilo af :14: geweldig.
Wel ga ik het ook proberen om langer als 3 weken vol te houden fase 1. Ik kijk wel hoelang het goed aanvoelt.
Ik ga proberen iedere week een update te geven is wel zo leuk denk ik.

De eerste dag had ik mega veel honger maar nu gaat het al wel een beetje.
Ik doe s morgens en s middags een shake en 's avonds een beker bouillon en een bakje rauwkorst en dan de pudding.
tevens eet ik overdag veel suikervrije kaugom!!

Ik hoop dat ieder zijn streefgewicht gaat halen!! :respekt: :respekt:

Groetjes,
Afbeelding

Spin
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 180 cm
Startgewicht: 105 kg
huidiggewicht: 104 kg
Streefgewicht: 85 kg

Bericht door Spin » 02 mar 2011, 18:55

@tijgertje=> wat goed dat je ook maandag bent begonnen!
Ik ben het ook helemaal zat met al die kilo's! ik ben ook al 2 kilo kwijt, ik denk dat het vocht is,
maar wie weet is het gewoon vet, want daar heb ik genoeg van!
Ik ga ook 3 weken fase 1 proberen en dan naar nummer 2!
Laten we elkaar op de hoogte houden van de kilo's die eraf vliegen!

Groetjes

Teigertje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Teigertje » 03 mar 2011, 22:49

Hoi Spin,

Jij natuurlijk ook heel veel succes.
Hoe bevalt het je naar een paar dagen?
Het valt nog steeds wel zwaar maar het is vol te houden vooral omdat ik 's avonds toch mijn bak met rauwkorst blijf eten dan heb ik in ieder geval nog het idee dat ik wat mag eten.
Maar het is o zo moeilijk als ik me vriend "lekker" avondeten zie eten. Ik kan dan alleen maar denken DAT WIL IK OOK!!!!!! :5:
Maar als ik 's morgens op de weegschaal ga staan ben ik toch best trots.
Vandaag samen met hem boodschappen gedaan, en ik moet zeggen dat is toch ook een uitdaging al die lekkere dingen. *zucht*
Ach vanmorgen gaf de weegschaal 109.2 aan dus dat is niet verkeerd is dat lijden allemaal niet voor niets geweest :14:

Groetjes Teigertje
Afbeelding

Spin
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 180 cm
Startgewicht: 105 kg
huidiggewicht: 104 kg
Streefgewicht: 85 kg

Bericht door Spin » 04 mar 2011, 14:41

@Teigertje
Wat goed 4 kilo!! Ik ben vanochtend ook op de weegschaal gegaan, en ook 4 kilo!!
Ik moet zeggen dat ik het ook niet mee vind vallen hoor!
Ik sta te koken voor mijn gezin en ik mag...... een shake!
Ik ga vanavond wel een paar kaaskoekjes van het dr frank dieet bakken, om toch ook wat te snacken te hebben!
Af en toe wil ik het potje fruit van mijn dochter opeten, maar beheers me weer! ;D
Het is voor een goed doel en ik wil echt onder de 100 komen en het liefst onder de 90!!
Nu nog 2 kilo en ik zit onder de honderd, eigenlijk 1,1 kilo maar ja als het dan 2 kilo is dan zit ik er in ieder geval dik onder!!
Ik ga voor 85, maar ik weet ook dat je niet eeuwig aan de shakes kan zitten en er toch ook wel een gezond eetpatroon aan over moet houden!
Ik denk dat ik met twee weken kijk of ik het nog een week vol kan houden, en dan daarna afbouwen met twee shakes per dag... ben benieuwd!

Nou hou vol allemaal en laat me weten hoe het verloopt, ik ben benieuwd!!

groetjes Spin!

Teigertje
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Teigertje » 06 mar 2011, 10:27

Hoi Allemaal,

Hier weer een update vanuit het altijd leutige brabant.
Ik wordt lichtelijk een klein beetje gek volgens mij.
Hele week me overal aan gehouden en iedere dag viel ik af en wat denk je vanmorgen AANGEKOMEN. :4:
Ik snap er niets van misschien dat het vastgehouden vocht is of zo?
Het was niet veel hoor want gisteren was het 108.4 (Ik was helemaal gelukkig want dit waren de 1ste 5 kilo) en vanmorgen 108.6..........!!!!! :11:
Ik had gisteren nog wel zo mijn best gedaan. We hebben een heel groot stuk gelopen want we waren naar de carnavalsoptocht geweest. En hoewel ik overal zin in had behalve de shakes heb ik me er netjes aangehouden. 's avonds mijn kommetje bouillon en mijn bak met rauwkorst ik had alleen voor de verandering er een beetje tonijn doorheen gedaan want dat was maar 100 kcal extra. Ik dacht aangezien ik zoveel bewogen had dat dat wel moest kunnen. En 's avonds wat later op de avond mijn pudding.
De weegschaal heeft trouwens ook al kuren ene moment 108 andere moment 108.6 andere moment weer 108.3 ga zo maar door.
Nou weet ik ook wel dat ik mezelf niet iedere dag moet wegen omdat je jezelf daarmee gek kunt maken maar ik kan het niet laten :15:
Maar ik moet niet klagen want 5 kilo afvallen na 6 dagen is natuurlijk ook een hele goede prestatie en zo moet ik het maar blijven zien.
Nou hoop ik het toch ook snel in de spiegel het verschil te kunnen gaan zien.
Op naar de volgende 5 kilo.
Ik wens iedereen nog een heel fijn weekend.

Groetjes,
Teigertje
Afbeelding

Lil*
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 176 cm
Startdatum: 01-02-2011
Startgewicht: 84,1 kg
huidiggewicht: 66,8 kg
Streefgewicht: 65,0 kg

Bericht door Lil* » 09 mar 2011, 14:05

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier, dus ik zal me eventjes voorstellen. Ik ben Lilian, 22 jaar en 176m. Ik ben 1 februari begonnen met het modifast intensive dieet, ik woog toen 84,1 kg. Nu, iets meer dan vijf weken later weeg ik 73,5 kg. Mijn streefgewicht is 65 kilo dus ik heb nog wel een paar kilootjes te gaan.

De eerste twee weken heb ik 3 shakes per dag genomen. De derde week eigenlijk ook, op 1 avond na, toen ik een lichte broodmaaltijd gegeten. De vierde en de vijfde week, eet ik 3 avonden in de week een gezonde maaltijd en 4 dagen doe ik nog 3 shakes. Ik heb hier voor gekozen, omdat ik na twee weken pas of al, net hoe je het wilt zien, 5 kg kwijt was. en de weg voor mij nog redelijk lang was. En ik was bang dat als ik weer iedere avond zou gaan avond eten ik echt onwijs langzaam zou gaan afvallen.

Verder vind ik het modifast dieet erg goed vol te houden, bijna nooit een honger gevoel. Het enige lastige vind ik soms, alles is zoet, en ik ben echt iemand die van hartig houd. Maar ja, ik zet door, ik weet waar ik het voor doe!

@ teigertje.
Ik heb echt precies het zelfde gehad als jij, ik was ook 200 gram aangekomen, terwijl ik niets gedaan had wat het dieet me verboden had! Toen dacht ik nog, nouja oke het zal wel goed komen. Maar een week later was ik nog precies even zwaar. Dus ik zwaar verdrietig een mail naar modifast gestuurd die mij vertelde, dat je en vocht kan vast houden door de hoeveelheid eiwitten die je binnen krijgt en dat het kan gebeuren dat je gewichts verlies voor een week of iets langere periode stagneerd. En dat ik absoluut moest volhouden omdat het vanzelf weer zou komen. En ja gelukkig gebeurde het weer!

Verder, zou ik, zoals je zelf al aangeeft niet iedere dag wegen maar op z'n hoogst 2 keer in de week. Als je dat gedaan had, dan het je het van die ons niet eens geweten. Want hoe je het ook went of keert tijdens een dieets is een gewichts toename, hoe klein dan ook, wel het laatste wat je wilt zien!

Maar goed, Veeeeeel succes allemaal!! & ik hoop snel weer wat over jullie modifast avonturen te lezen :8:

Groetjes Lil*
Een Dag Niet Gelachen Is een Dag Niet Geleefd

Plaats reactie

Terug naar “Modifast Protiplus 3.3.2 en Intensive Ervaringen”