Voor het eerst aan de Modifast!

Ervaringen uitwisselen met Modifast Protiplus, 3.2.2, Intensive, Snack & Meal, Laboratoires
[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter
lengte: 178 cm
Welk dieet volg jij?: Modifast
Startdatum: 27 juni 2010
Startgewicht: 106,5 kg
huidiggewicht: 89,4 kg
Streefgewicht: 78 kg

Re: Voor het eerst aan de Modifast!

Bericht door [email protected]@n » 30 jul 2010, 10:02

Goed bericht Talantha! Heb je inmiddels al een nieuwe weegschaal gekocht?
Ik wil na de vakantie graag een weegschaal die ook vet en vocht meet. Iemand tips welke een goede is? Op internet (kieskeurig.nl) staan heel veel verschillende recensies. Wat de een super vindt, vindt de ander weer niets...

Hier gaat het goed. De onsjes na mijn uitspatting van zondag zijn er weer af, én meer! Vanmorgen een gewicht van 99 kilo op de weegschaal. Dat is dus al -7.5 kilo! :-) Ik ben blij!
Ik vervang nog steeds de lunch door twee Modifast maaltijdrepen of een shake. Het ontbijt en de avondmaaltijd eet ik normaal. Dat bevalt mij goed. Het zal zo ongetwijfeld lang duren voor ik op mijn streefgewicht ben, maar dat is niet erg. Dit gewicht is ook niet in één/twee/drie jaren erbij gekomen... ;-)

Hoe gaat het met de rest van de Modifasters?

MissI
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 181
Welk dieet volg jij?: modifast
Startdatum: 27 Juli 2010
Startgewicht: 87,5 kg
huidiggewicht: 84,5 kg
Streefgewicht: 70

Bericht door MissI » 30 jul 2010, 14:35

He allemaal

Ik ben maandagavond/dinsdag begonnen met modifast en hoewel ik 1 keer een boterham gegeten heb ben ik al bijna 3 kilo afgevallen! Waarschijnlijk alleen maar vocht, maar het motiveerd toch wel om door te gaan! :10: Nog maar 14 kilo!
Wat goed dat jullie het al zo lang volhouden, ben die zoete shakes nu al zat haha

groetjes

Iris

Talantha
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Talantha » 31 jul 2010, 13:31

@Daantje:
Wat goed dat je stabilisatie zijn vruchten afwerpt :) 'k Ben blij voor je.
Ondertussen heb ik een nieuw exemplaar gevonden en besteld. Deze keer is het een duurdere, die ook wel aangeprezen wordt door sportcentra, ziekteverzekeringsagenten en zelfs apotheken. De Omron HBF-508 Weegschaal,die meet o.a. ook je vetpercentage. Ik heb hem besteld via Heliosport.nl en op 1 dag was hij al hier. Bovendien gratis verzending.

Vanmorgen had hij goed nieuws voor me, waaruit blijkt dat het resultaat van de zesde week, definitief te negeren valt!
Vanmorgen mocht ik namelijk 82.1kg aan schouwen. Niet 1 keer, niet 2 keer, maar 3 keer, zonder aarzelen! :8:

@MissI:
Welkom!!!! Blij te horen dat je eerste resultaat positief is, dat doet goed, he? Wel oppassen met het tussendoor een boterham eten, ik leg je even uit waarom:

Het Modifast Intensive programma is eigenlijk een soort van laag-calorisch, eiwitrijk-rijk, vet-arm en koolhydraten-arm dieet. De koolhydraat, eiwit en vet verhouding van de 'normale' voeding ligt ongeveer op 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 20% vetten. Bij Modifast is dat 44% eiwitten, 42% koolhydraten en 16% vetten.

De koolhydraten zijn de eerste energiebron waar ons lichaam energie uit put, ze worden omgezet naar glucose. Ze doen echter ook de insuline productie in ons bloed stijgen, die onder meer ook de vetopslag stimuleert. Bij de meeste van ons is dat mechanisme een beetje of veel van slag en gaan we teveel insuline creëren waardoor we ook meer vet gaan opslaan, zelfs bij relatief normale porties.

Wanneer we minder koolhydraten gaan eten, of meer koolhydraten met een lage glycemische index, (kan je opzoeken) dan moet het lichaam energie gaan halen uit de eiwitten en vetten van ons lichaam. Het eerste willen we natuurlijk zoveel mogelijk vermijden, eiwit afbraak = spierafbraak. Door meer eiwitten te gaan eten ga je dit grotendeels tegen en wordt er meer vet afgebroken om om te zetten naar glucose.En dat gebeurt dus met Modifast. (alsook met andere koolhydraten-arme dieëten)

Wanneer we vet afbreken en omzetten, gaan we in een toestand die ketose heet. (dit gebeurt ongeveer 48u tot 72u nadat we onze koolhydraten drastisch hebben geminderd) Eén van de gevolgen van het 'in ketose' zijn, is dat je geen of fel verminderd hongergevoel hebt. Tevens laat dit proces ook zijn afvalstoffen achter in ons bloed, zweet en urine. (ook de reden van onze slechte adem). Je dat kan je ook makkelijk zelf nagaan door bv ketostix van Bayer te gebruiken. Heel eenvoudig een test-strip 15 seconden in je urine steken (niet langer) en wanneer de strip verkleurt ben je in ketose. Voor mij is het een goede hou-vast in de mindere dagen (wanneer bevoorbeeld de weegschaal bokkensprongen maakt ohhh )

Met andere woorden, doordat je steeds tussenin de verkeerde dingen snacked (dingen met veel koolhydraten), voorkom je dat je lichaam in ketose raakt, waardoor je ook nog steeds dat verschrikkelijke hongergevoel blijft behouden....

Tot slot wil ik je even de tips meegeven, die ik van mijn diëtiste kreeg:

- Laat je niet verleiden om te zondigen: dit verlengt de periode dat je honger blijft voelen.
- Geen suiker (pure koolhydraten!)
- Geen crackers, brood, beschuiten
- Voor je shake of pudding mag je best een bordje rauwkost (maar geen, dressings, aardappelen, zetmeelhoudende bonen, erwten e.d.) Dit bevorderd tevens de stoelgang.
- Wanneer het zoete een beetje tegengaat: eet een zure augurk (wel opletten dat er geen suiker in zit)
- Drink veel water om de afvalstoffen uit je lichaam te verwijderen. Te weinig drinken resulteert in hoofdpijn en sterke slechte adem
- Maak zelf soep, die mag je drinken wanneer je wilt (gebruik geen boullionblokjes, aardappelen, zelfde regel als met de rauwkost)
- Maak je niet druk wanneer je stoelgang langer uitblijf als normaal: doordat we weinig binnenkrijgen, wordt het meeste door ons lichaam helemaal verbruikt.
- Een beker OXO helpt op de momenten dat je je een beetje flauw voelt en ook helemaal Modifast proof

Hopelijk heb je er wat aan! Veel succes!

[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door [email protected]@n » 31 jul 2010, 16:29

Bedankt voor je extra tips Talantha!
En die weegschaal klinkt goed, was-ie-erg-duur...? ;-)
Hier vanmorgen alweer een halve kilo minder! Gewoon shocking hoe goed het gaat. Ik ben blij hoor. :-)
Maak het totaal na vijf weken, waarvan 2 alles vervangen, 1 twee maaltijden vervangen en 2 één maaltijd vervangen door Modifast, nu op -8 kilo!!!

Iris, veel succes! De eerste week is het lastigst, maar gaat het gewichtverlies ook het snelst! Ik ben wel een zoetekauw, dus vind de shakes en pudding goed te doen. Vervang ook geregeld een maaltijd door de maaltijdrepen, ook zoet, maar dan heb je iets te kauwen. ;-) Zijn wel wat meer kcalo's dan de shakes hoor. Maar bij mij werkt het.

Prettig weekend!

MissI
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 181
Welk dieet volg jij?: modifast
Startdatum: 27 Juli 2010
Startgewicht: 87,5 kg
huidiggewicht: 84,5 kg
Streefgewicht: 70

Bericht door MissI » 01 aug 2010, 10:19

he allemaal,

Bedankt voor de tips Talantha.
Gisteren snack a jacks gegeten :12: Ik sport wel 4 keer per week dus hopelijk compenseert dat een beetje :7:
Wil in week 3 10 kilo zijn afgevallen dus moet er nog even tegen aan.

groetjes Iris

E

Bericht door E » 01 aug 2010, 15:15

Mag ik me bij jullie toevoegen?
Ik ben vandaag begonnen met Modifast, 2 shakes/1 pudding per dag. Ik weeg nu 78,4 kilo en mijn streefgewicht is 62 kilo.

Dinsdag krijg ik visite van mensen die komen eten, ik heb besloten dan toch maar even gewoon mee te eten. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.

Talantha
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Talantha » 03 aug 2010, 09:08

Tuurlijk mag je jezelf toevoege, E! Hoe meer zielen , hoe meer vreugd!

Okies, ladies, mijn zevende weekverslag:

Dag 49
Totaal aantal kcal gisteren: 497 kcal.
Zesde & zevende week: - 2.7kg
Totaal: -16.3kg
Nog te gaan: 23.6kg

Zoals jullie weten had mijn, nu op pensioen gestelde weegschaal, serieus kuren vandaar dat het resultaat van week 6 in het ongewisse blijft and samengevoegd wordt met het resultaat van week 7. Ook deze keer mag ik de week afsluiten met een positief resultaat.

Ik hoop dientengevolge binnen 2 weken de eighties definitief vaarwel te kunnen zeggen en binnen drie weken mijn tweede beloning te mogen ontvangen: 1 glaasje bubbles, want doordat ik nu geen alcohol meer drink en weinig eet, ben ik anders meteen :1:

Ja, ja, op zich is Modifast Intensive één van de goedkoopste manieren om af te vallen. Per dag kost het je ongeveer €6 aan Modifast, voeg daar nog een blikje light frisdrank en een kleine portie rauwkost aan toe en dàt is het. Verder geen onkosten meer. Als dat geen flinke besparingen zijn

Op naar de volgende succesvolle week!

[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door [email protected]@n » 04 aug 2010, 11:09

Oh, wat ga je goed Talantha! Super joh! En knap dat je het zolang al volhoudt met de intensive kuur...
Ik vervang nog steeds alleen de lunch met Modifast, en dan ook nog de maaltijdrepen (lekker chocola). Heb geen echt hongergevoel en kan de tussendoortjes goed laten staan. Vanmorgen op de weegschaal stond 97.9 kilo! :-) Ik ben blij, ben nu dus al 8.6 kilo afgevallen. Heb een spijkerbroek aan die flink ruim zit. Ook een goed gevoel.

Alle 'nieuwkomers' veel succes!

Talantha
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Talantha » 05 aug 2010, 11:29

Hey Daantje: Gefeliciteerd!!! Een heerlijk gevoel he, dat je spijkerbroek te ruim begint te vallen! Fijn trouwens dat je nog steeds lekker vooruit gaat, nu je 1 maaltijd weer gewoon eet. Maar das natuurlijk wel de bedoeling, he?

Het Modifasten gaat mij alsnog heel goed af en ik ben echt van plan het door te zetten tot ik op mijn stabilisatie gewicht aangekomen ben, das dus nog wel een tijdje. Maar dat geeft niet, de resultaten zijn er naar en das dubbel motiverend :10:

Veel succes gewenst!

[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door [email protected]@n » 05 aug 2010, 11:32

Tnx! Maarre, ik eet nog maar één Modifast-maaltijd hoor. ;-) Hou het zo gewoon langer vol en het is een kwestie van een lange adem hebben. Dit gewicht is ook in jaren opgebouwd zeg maar... Tis niet dat ik vorig jaar 30 kilo lichter was of zo. Ik heb het idee dat dat bij jou wel zo is, klopt dat?

Talantha
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Talantha » 05 aug 2010, 14:34

Nee, niet echt, sleep die extra kilootjes toch ook al een aantal jaartjes met me mee. Maar het werden er elke jaar meer en meer, zonder dat er een aanwijsbare reden voor was. In elk geval, de curve is omgebogen :17:

Daantje82

Bericht door Daantje82 » 09 aug 2010, 15:42

Hallo stoere en dappere vrouwen,

Ik heb hier vandaag zo'n beetje alle verhalen gelezen en allereerst heel veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen, echt TOP.

Ik heb alleen even een vraag: hoelang mag je nu die eerste fase doen? Ik lees overal niet meer dan 3 weken, maar zo links en rechts hoor ik dat men dit ook veel langer doet.

Kan iemand mij vertellen wat nu verantwoord is?

Oja, ik ben hier voor het eerst, mijn naam is Patty en wil graag van mijn zwangerschapskilo's af ( ik geef geen b.v. meer).

Talantha
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Talantha » 12 aug 2010, 11:17

Welkom Daantje82. Om op je vraag te antwoorden, wanneer je meer dan 3 weken volledig Modifast is het aan te raden je te laten begeleiden door een diëtiste. Om de zoveel tijd zou ook je bloed moeten worden gecontroleerd.

Zelf ben ik nu aan mijn negende week bezig (onder begeleiding) en het gaat nog steeds prima.
Vandaag is trouwens de dag dat ik dan onder de 80kg ben gekomen!!! Bye bye eighties!!! Here are the seventies! Zo stilaan nadert de tweede helft van de missie :)

Van beweging is er deze week nog niet zoveel in huis gekomen, buiten dan de gewoonlijke huishoudelijke taken. Het weer heeft zich ook nog niet echt van zijn beste kant laten zien, al lijkt het vandaag wel een mooie dag te worden. Ik ben in elk geval van mijn vakantie aan het genieten, ondanks het weer. Aan het genieten en toch nog steeds braafjes aan de Modifast. Dat is nog steeds goed vol te houden vind ik.

Als alles goed gaat, dan mag ik mijn volgende glaasje bubbles volgende week ;)
Ik hoop dat jullie het ook nog steeds goed volhouden!

Hele fijne dag iedereen!

Talantha
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door Talantha » 17 aug 2010, 11:43

Nieuw week verslagje:

Dag 63
Negende week: -2.5kg
Totaal: -20.2kg
Nog te gaan: 19.7kg

Mijn tweede week vakantie is begonnen, alsook mijn tiende week Modifast. Ook deze keer kon ik de week afsluiten met een prachtig resultaat.Gisteren hebben we trouwens een klein flesje champagne gekraakt om de 20 kilo minder én de helft van mijn parcours te vieren :). We gaan weer voor de volgende succesvolle Modifast Intensive week!!

Hopelijk wil het weer nu stilaan een beetje gaan meewerken. Want daar hebben we nog niet veel geluk mee gehad. Het doet me een beetje denken aan de vakantie van vorig jaar, toen heeft het ook drie weken aan een stuk zo goed als niet anders gedaan dan geregend. Op dat moment zaten we in het Alsace gebied in Frankrijk. Maar met zo'n weer zit ik toch liever thuis. Strakjes in een droge periode eens wat brandhout naar binnen brengen zodat we vanavond de haard eens in brand kunnen steken.

Ik hoop dat jullie je ook een beetje vermaken!
Fijne week weer, iedereen!

[email protected]@n
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door [email protected]@n » 09 sep 2010, 19:59

Het gaat hier nog steeds goed. Ben nu sinds maandag weer bezig met een Intensive periode. Zwaar, maar wel goed voor leuke getallen op de weegschaal. Zit nu al op een gewichtverlies van 12,3 kilo, ik ben trots op mezelf! :D
Hoe gaat het met de rest van de Modifasters? Het is hier aardig stil...

Plaats reactie

Terug naar “Modifast Protiplus 3.3.2 en Intensive Ervaringen”