Aanmelden: Gezond slank met Dokter Frank Dieet

Jouw ervaring met het Dokter Frank Dieet
Mojo
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder
lengte:162 cm
Welk dieet volg jij?:low carb en eiwitdieet
Startdatum:4 oktober 2009
Startgewicht:140 kg
huidiggewicht:93,8
Streefgewicht:60/75 kg
Re: Aanmelden: Gezond slank met Dokter Frank Dieet

Bericht door Mojo » 20 mar 2010, 20:32

Alhoewel vier jaar geleden ben ik met het eiwitdieet ook 30 kg. afgevallen in 4 maanden. Naderhand bezien kan dit niet gezond zijn.
Hoi Elrian,

Ik begrijp even iets niet. Je zegt "het kan niet gezond zijn". Maar je gaat er toch weer aan beginnen?!

Het Dr Frank is een low carb high protein (lees zeer hoog eiwit) dieet.
En waarom zou het niet gezond kunnen zijn? Vele wetenschappers en universiteiten hebben zich er nu op gestort en zijn tot andere inzichten gekomen dat enkele jaren geleden. Eigenlijk vallen vele dieten hieronder van South Beach, Dr Frank, Atkins, Prodimed en nog vele anderen.

Verder is het aan de persoon hoe hij/zij met het dieet omgaat en welke ingredienten worden gebruikt om het op een gezonde wijze te doen. Velen slaan door, gaan steeds minder eten en doen daarbij rare dingen met allerlei pillen en uithongeringszaken en of vreetbuien (omdat het dan zogenaamd toch mag) met patat, shoarma en andere zaken. Dat is vreselijk ongezond ja. Maar het low carb-high proteine dieet is op zich niet ongezond en lang vol te houden.

Zeker als je het rustig aan doet. In het begin verlies je altijd veel gewicht. Echter na enkele weken gaat dat net zoals bij een ieder dieet terug naar mindere gewichtsafname (normaal is 1 a 2 kilo per maand) en dan komt je eigen wil en doorzettingsvermogen er bij kijken. De meeste geven dan op, omdat ze dan ineens geen spectaculaire daling meer zien.

Tja, dieten is nu eenmaal een nieuwe levenshouding m.b.t. eten aannemen en door blijven vechten en tegenslagen overwinnen oftewel doorzettingsvermogen tonen.

Ik wens je heel veel succes. Ook ik heb nog 50 kilo te gaan.

Gr
Mo

ikkuh
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
Welk dieet volg jij?:Prodimed/Eiwit
Startdatum:1 april 2010
Startgewicht:... kg
huidiggewicht:105 kg
Streefgewicht:80kg

Bericht door ikkuh » 21 mar 2010, 22:22

Op een of andere manier vind ik "het" niet kloppen van
A)de verzekeringen in Nederland en
B)de verkopers van de maaltijd vervangers...want
Het is algemeen bekend dat het merendeel van de "te zware" mensen, degenen zijn met een lager dan modaal inkomen!
Als iedereen dan zo behulpzaam is en graag wil helpen in het kwijtraken van die kilo's, waarom beginnen ze dan niet eerst met het probleem dat het voor de meeste mensen dus gewoon ook niet op te brengen is?
Als je een 10weeks programma wilt volgen van deez of geen kost dat al gauw honderden euro's...en dat voegt op een of andere manier niet bij mij! :1:
Nu weet ik wel dat het 9 van de 10 keer een gevalletje, ieder pondje gaat door het mondje is en dus "eigen verantwoordelijkheid" maarals je enigszins weet wat het is om "zwaar" te zijn weet je ook dat NIEMAND ervoor kiest om zo zwaar te zijn ookal denkt menigmens dat helaas.... :4:
Het is en blijft een ziekte in mijn ogen...net als "te mager" zijn.
Het zou fijn zijn als het financiele aspect eens onder de loep genomen zou worden!
:16:

Mojo
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door Mojo » 22 mar 2010, 15:23

Ik ben het volkomen met je eens dat het niet juist is dat men aangaande ziektekostenverzekering niet alles wil vergoeden. Dit was tot enkele jaren voorheen wel net zoals een corrigerende plastische operatie als je veel was afgevallen. Echter, hier is het zogezegde recidive gedrag debet aan.

Mensen vielen af, kregen alles vergoed, kregen plastische chirurgie en aten zich vervolgens een slag in de rondte omdat ze dachten dat het dan wel weer kon. Je spreekt niet over enkelen maar over let wel: 90% van de personen die waren afgevallen en die binnen 5 jaar weer op hoog gewicht waren.

Dus weer van voren af aan begonnen. Ook werd er erg veel fraude gepleegd met bonnen van dieetproducten die nimmer genuttigd waren of consulten die nimmer gevolgd werden.

Eigenlijk is het dus door niet goedwillende verpest en goed ook! Je krijgt eerder een sexveranderingsoperatie of wat dan ook, dan nog plastisch chirurgie omdat je teveel vel hebt.

Mijn mening hierin is eigenlijk:

a. alles vergoeden bij eerste keer. Of dat nu de dieetmiddelen zijn of plastisch chirurgie.
b. Plastisch chirugie geen tweede keer als blijkt dat het weer aankomen door 'eigen schuld' of toedoen is.
Maar wel die dieetmiddelen blijven vergoeden. Of dat nu 1 of 900 keer is.

Iemand die verslaafd is aan drugs, drank, pillen of gokken krijgt ook meerdere kansen. En dat is vaak nog meer een eigen keuze dan overgewicht. Geef dus ook mensen die willen dieten meerdere kansen. Tenslotte gaat het om gezondheid.

Stel dan voorwaarden bijvoorbeeld verplicht afvallen onder toeziend oog van dietiste. In die zin dat je verplicht bent je maandelijks te laten wegen en als het dan blijkt dat je maanden niet afvalt maar alleen maar aankomt, dan de vergoeding stopzetten.

Wat mij in dezen zwaar tegenvalt is de inzet van dietisten. Ze willen allemaal beroemd worden, schrijven boeken, willen media-aandacht. Vooral als er bekende mensen in hun programma zitten. Maar opkomen voor de rechten c.q. financien van mensen met overgewicht, gebeurd niet.

Het is al eens geanalyseerd door een econoom die stelde dat overgewicht de meest grote economische deler is. De farmaceutische bedrijven verdienen er het meeste aan. Aan alle middelen van shakes en afslankproducten, tot boeken tot medicijnen tot kleding tot sporttoesstellen, tot sportscholen, tot drankjes tot voedinsmiddelen.
En ze verdienen het meest aan recidivisten. Mensen die steeds weer terugvallen in oud eetpatroon en weer moeten afvallen. Jojo effect gaat niet alleen op voor lijners, maar nog meer voor al diegenen die er hun geld mee verdienen!

Groetjes
Mo

ikkuh
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door ikkuh » 22 mar 2010, 22:54

Thanx Mo!

Ik ga volgende week weer naar de dietiste, had graag ook aan de eiwitten gegaan maar kan het helaas niet betalen, dus wordt het gewoon weer op de ouderwetse :11: manier....We zien wel.

Mojo
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door Mojo » 23 mar 2010, 09:22

Ikkuh, het volgen van dr Frank in samenwerkng met enkele eiwitsupplemenenten (al is het maar het pannenkoekje in de middag en een shakje voor tussendoor) helpt gigantisch.
Als je deze producten besteld via webdieetshop, vallen de kosten gigantisch mee. Ook mede gezien wat je allemaal voor de rest moet laten staan.
Je bent dan circa tussen de 120 en 150 euro voor meer dan een maandje kwijt. Het is veel centen dat is waar, maar als je de mogelijkheid ziet, dan raad ik je dat wel aan.

Een andere truc is, trek veel bouillon van kip. Gebruik de gekookte kip in je schotesl, c.q. recepten van dr Frank en neem als tussendoor een kop bouillon. Neem een rauw ei, klopp deze op en doe door de bouillon. Lijkt p haaievinnensoep en je hebt een tussendoor met 18 gr eiwt tussendoor. Wat ook goed helpt tegen de honger en helpt verbranden!

Gr
Mo

ikkuh
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door ikkuh » 01 apr 2010, 15:06

Kijk ook eens op Hyves:

http://eiwittenenproteines.hyves.nl/ :8:

Weer eens wat anders dan de "gewone" afvallers hyves..

ikkuh
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje

Bericht door ikkuh » 05 apr 2010, 19:09

Heeft iemand toevallig meerdere soorten pannekoekjes geprobeerd? Meerdere merken?
Welke vonden jullie het "beste" uit de test komen? :7:
Wil het wel gaan proberen allemaal , maar zie door de bomen het bos niet meer, hahaha :5:
Hetzelfde geldt voor de omeletten...
Tips graag!!

Alvast bedankt

Mojo
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder

Bericht door Mojo » 05 apr 2010, 22:06

Ja ikku, ik heb van prodimed alle smaken uitgeprobeerd. Zijn ok, maar niet de lekkerste.
Van Prodiet zijn ze allemaal lekker.
Bacon Cheese en bieslook vind ik de favorieten.
Bacon Cheese is wel erg zwaar van smaak en bieslook daarentegen licht maar wel echt bieslook smaakje.

De cheese en zalm zijn ook erg lekker, maar van de zalm merk je in de smaak dat het erg een toegevoegd smaakmakertje is. Maar wel lekker voor de afwisseling.
Je moet ze alleen erg langzaam bakken omdat de zalm en bacon cheese nogal willen aanbakken.
Maar ik vind ze fantastisch van smaak.

Ik doe ze in een klein pannetje en een dekseltje er op, dan rijzen ze. Dus heb je eigenlijk een dikke soufle ommelet. Met verse sla en rettich en augurkje en wat komkommer ben je helemaal klaar voor je lunch!!

Gr
Mo

Jenne
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte:172cm
Welk dieet volg jij?:Gidieetshake
Startdatum:1 december 2010
Startgewicht:110kg
huidiggewicht:88 kg
Streefgewicht:85 kg

Bericht door Jenne » 30 mar 2011, 17:44

Doe doe het dokter franken dieet echter haal ik de Shakes bij Gishake een stuk beter geprijsd en beter eiwit gehalte en smaakt vele malen beter.

misbel
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte:176cm
Welk dieet volg jij?:dokter frank
Startdatum:10 april 2012
Startgewicht:120,5 kg
huidiggewicht:113,5kg
Streefgewicht:95kg
Gewicht Grafiek:Start Gewicht:
na 1 week :16,4
na 2 weken :15,2

Bericht door misbel » 02 mei 2012, 18:54

hoi,
ik ben inmiddels ook met dokter Frank gestart. 2 jaar geleden heb ik het ook gedaan, met goed succes. Maar toen door allerlei gebeurtenissen het verwaarloost.En inmiddels weer de 15 kilo erbij, deze kilo's zijn dus echt door overbodig eten en onregelmatig .
Nu ben ik met mijn partner inmiddels weer gestart met het dr.Frank dieet. Het gaat goed, we zijn nu 4 weken verder
en mijn partner is 5 kilo kwijt en ik 7 kilo.Niet slecht Nu nog een aantal kilo te gaan.
Ik lees dat sommige mensen honger hebben?? Dat kan, maar dan moet je gewoon de hoeveelheden iets vermeerderen, dat kan zolang je maar op de koolhydraten let. De eiwitshakes zijn goed te doen, maar niet verstandig om als ontbijt en lunch te gebruiken. Mocht je eiwitshake namen doe het dan met ongezoete soyamelk. Is erg lekker .
Er zijn een heleboel lekkere recepten te vinden op internet, maar het boek geeft ook veel mogelijkheden.
Ik wens een ieder succes en hou vol. :8:

loetje

Bericht door loetje » 30 jun 2013, 20:11

hallo allemaal,

ik ben me aan het verdiepen in eiwitdieten en dr frank spreekt me wel aan
ik heb alleen een vraag, ik ben wel wat ongerust over me cholesterol, stijgt dat niet met dit dieet.

groet van loet

Joke

Bericht door Joke » 13 mar 2015, 09:19

Ik heb een koolhydratenarm dieet gevolgd viel goed af ( nadeel geen fruit geen melk )maar ineens is mij B12 en D6 te laag. Gisteren voor het de 1e injectie gehad voor B12( vervolgens ga ik me nu zelf prikken 10 weken lang 2 maal per week ) ik wil graag nog meer afvallen maar het moet toch niet zo zijn dat ik medicijnen moet gaan gebruiken.
Ik ben ten einde raad ik heb inmiddels de boeken gekocht van Dr. Frank.
Help wie kan mij steunen of wat meer vertellen wat i moet doen.

[email protected]

Joke1959

Bericht door Joke1959 » 13 mar 2015, 09:37

Ik heb een koolhydratenarm dieet gevolgd viel goed af ( nadeel geen fruit geen melk )maar ineens is mij B12 en D6 te laag. Gisteren voor het de 1e injectie gehad voor B12( vervolgens ga ik me nu zelf prikken 10 weken lang 2 maal per week ) ik wil graag nog meer afvallen maar het moet toch niet zo zijn dat ik medicijnen moet gaan gebruiken.
Ik ben ten einde raad ik heb inmiddels de boeken gekocht van Dr. Frank.
Help wie kan mij steunen of wat meer vertellen wat i moet doen.

[email protected]

Snjezana

Bericht door Snjezana » 01 sep 2015, 08:37

Ik heb een vraag! Als in een menu staat onder andere 100 gr. zilvervliesrijst, of 100 gr aardappelen, is dat gekookt of fers 100 gram?

Plaats reactie

Terug naar “Drokter Frank Ervaringen”