Hoi Elrian,Alhoewel vier jaar geleden ben ik met het eiwitdieet ook 30 kg. afgevallen in 4 maanden. Naderhand bezien kan dit niet gezond zijn.
Ik begrijp even iets niet. Je zegt "het kan niet gezond zijn". Maar je gaat er toch weer aan beginnen?!
Het Dr Frank is een low carb high protein (lees zeer hoog eiwit) dieet.
En waarom zou het niet gezond kunnen zijn? Vele wetenschappers en universiteiten hebben zich er nu op gestort en zijn tot andere inzichten gekomen dat enkele jaren geleden. Eigenlijk vallen vele dieten hieronder van South Beach, Dr Frank, Atkins, Prodimed en nog vele anderen.
Verder is het aan de persoon hoe hij/zij met het dieet omgaat en welke ingredienten worden gebruikt om het op een gezonde wijze te doen. Velen slaan door, gaan steeds minder eten en doen daarbij rare dingen met allerlei pillen en uithongeringszaken en of vreetbuien (omdat het dan zogenaamd toch mag) met patat, shoarma en andere zaken. Dat is vreselijk ongezond ja. Maar het low carb-high proteine dieet is op zich niet ongezond en lang vol te houden.
Zeker als je het rustig aan doet. In het begin verlies je altijd veel gewicht. Echter na enkele weken gaat dat net zoals bij een ieder dieet terug naar mindere gewichtsafname (normaal is 1 a 2 kilo per maand) en dan komt je eigen wil en doorzettingsvermogen er bij kijken. De meeste geven dan op, omdat ze dan ineens geen spectaculaire daling meer zien.
Tja, dieten is nu eenmaal een nieuwe levenshouding m.b.t. eten aannemen en door blijven vechten en tegenslagen overwinnen oftewel doorzettingsvermogen tonen.
Ik wens je heel veel succes. Ook ik heb nog 50 kilo te gaan.
Gr
Mo