Is Katja Callens een oplichtster?

Vragen en antwoorden over het Mentale Dieet Plan. Het MDP Dieet van Katja Callens is ook bekend ale het 'weg met die kilo's dieet' en het Turboplan.
M.Verhoeks

Re: Is Katja Callens een oplichtster?

Bericht door M.Verhoeks » 26 jul 2016, 20:10

Heb alles besteld, moest daar 1 euro voor betalen is gebeurt.
Mocht dit twee weken uitproberen lukt dit niet hoef ik die 58 Euro niet te betalen en dan een mail sturen.
1. Het eerst boek kreeg ik de blz. 1 t/m 12 niet uitgeprint 6 x geprobeerd.

7 mails gestuurd dat ik hier vanaf zie krijg steeds onbestelbaar.
Wat Oplichter???

Renate66

Bericht door Renate66 » 09 sep 2016, 13:27

Ik vind haar een oplichtster. Mij is het mentale dieet plan verkocht als een MENTAAL plan, waar geen dieet bij te pas komt. Natuurlijk weet ik ook wel dat je gezond moet eten en dat het niet werkt met snoep en koek. Maar ik was niet op zoek naar gezonde eetwijze, maar de reclame over een MENTAAL dieetplan sprak mij aan. MENTAAL betekent dat je oefeningen krijgt om het in je hoofd op een rijtje te krijgen zeg maar. Tuurlijk zitten deze tips er ook bij en die heb ik allemaal opgevolgd, maar met mijn eigen dieetwijze (ben nogal allergisch voor vanalles waardoor ik het dieet niet wilde (kon) volgen). Niet goed geld terug zegt ze. Nou vergeet het maar. Alleen als je kunt aantonen met dagboeken e.d. dat je echt het dieet en alle adviezen exact hebt uitgevoerd krijg je je geld terug. Als je ook maar 1 slippertje hebt gemaakt dan heb je pech. Ik heb direct bij het uitpakken op de computer geprotesteerd, maar ze hield mij steeds aan het lijntje. Als ik de mentale stappen zou volgen kwam het allemaal goed. Nu twee maanden verder gewoon nog hetzelfde gewicht en niets verandert.
Een reactie van Katja? Nee hoor, ze vraagt alleen maar om mijn bewijzen. Geld terug? Echt niet.
Oplichtster. Vriendelijk, maar wel een oplichtster.

marjet

Bericht door marjet » 21 jan 2017, 17:30

Ook ik heb geen goede ervaring met Katja Callens.
Ik was, via het mentale dieetplan, bij een link gekomen "Fit-in-4-minuten". Daar kon je voor €1 een video filmpje van 4 minuten ontvangen met oefeningen. Ik betaalde 1 euro via de computer en ontving even later het desbetreffende filmpje. Ik vond de oefeningen echter té makkelijk en niet intensief genoeg en liet het daar dus bij. Tot mijn grote verbazing ontving ik enkele dagen later een 10-tal video 's, die ik niet gevraagd had. Ik heb hier (helaas) niet op gereageerd. Ik stond daar ook niet bij stil. Een tijdje later stond er echter in onze betaalagenda een opdracht tot betaling van €36. Vreemd! Wij lieten dit blokkeren. Dit alles speelde zich einde augustus 2016 af. Begin januari 2017 kregen we plots een brief in de brievenbus van een invorderingsbureau uit Rotterdam. Daarin vorderden zij, in opdracht van Sharepay BV Mind & Life Style Design, een totaalbedrag van €76,14 : €36 + €0,14 rente + €40 buitengerechtelijke kosten. Er zat niets anders op dan dit te betalen. Dit lijken me toch geen propere praktijken. Waarom heeft Katja Callens mij nooit een mail gestuurd met het verzoek tot betalen en met wat uitleg hier rond? Ik hoor 4 maanden niks van haar en plotsklaps ontvang ik een brief van een invorderingsbureau: dat as zeer confronterend! Ik weet tot op vandaag nog steeds niet wat ik in gang heb gezet met het betalen van die ene euro. Ik begrijp ook nog altijd niet hoe Katja een betaalopdracht in mijn betaalagenda kan zetten. Waarschijnlijk heb ik, bij het aanbod van dat filmpje voor €1, de kleine lettertjes niet gelezen (alhoewel ik me niets kan herinneren van kleine lettertjes). Ik vind dit aanbod ook nergens meer terug.
In elk geval blijf ik met een wrang gevoel achter. Ik voel me een domme trien omdat ik in die misleidende reclame getrapt ben. Bovendien voel ik me gekrenkt en bedrogen. Ik hoop met mijn verhaal, andere mensen te behoeden om dezelfde fout te maken.

saartje_pok

Bericht door saartje_pok » 28 feb 2017, 07:58

Hallo, ik heb de welkomstmail ontvangen, maar als ik in de mail op de knoppen druk om mijn Mentale Dieet Plan te downloaden gebeurt er niks. Ik heb mijn spam al gecheckt en mijn pop-up blocker uitgezet, maar nog steeds niks. Wel heb ik de 50 recepten ontvangen, maar het Mentale Dieet Plan bestaat toch niet alleen uit recepten? Ik lees hier op de site ook over mentale tips, en Alfa, Gamma, Beta dagen. Daar zie ik in het (digitale) boekje dat ik heb ontvangen niets over terug. Waar heb ik nu eigenlijk 64 euro voor betaald dan?

Kunt u mij hier antwoord op geven?

Alvast dank,

Saartje

[email protected]

Bericht door [email protected] » 09 mar 2017, 01:59

Ook ik heb vorig mij opgegeven voor het mentale dieëtp;an van Catja Kallens en betaald!!
Vlak daarna heb ik haar gemaild dat ik door prive omstandigheden ( ernstig ziek) niet kon deelnemen.
Ze was ontzettend mee levend, maar geld terug was geen optie, terwijl ik dat op dat moment heel hard nodig had.
Wel bleef ze heel aardig en er zou zeker in 2017 een nieuwe cursus gepland worden, waar ik dan aan kon deelnemen.

Tot mijn grote verbazing krijg ik nu opeens een aanmaning ????? waar voor????
Ik heb nooit geld terug gehad en er is mij ook geen nieuwe cursus gemeld.
Nu ik dit allemaal weet, zal ik nooit en te nimmer meer met deze oplichster en haar cursus mentaal dieëtplan deelnemen!!
Als ik nu mijn geld niet terug krijg, dan onderneem ik stappen voor deze oplichster.
Bij deze is ze is gewaarschuwd, ik heb goede advocaten in mijn vriendenkring!!
Zo ga je niet met mensen om Catja Kallens, jij hebt niets met mensen op Catja Kallens!!!!!!!!!
Graag hoor ik zo spoedig van je!!!!
Groet,
Gerdie

jurist tegen spam

Bericht door jurist tegen spam » 01 apr 2017, 14:48

De website is van een in Amerika gevestigde onderneming. Alles duidt erop dat hier geen sprake is van een legitieme onderneming. De website vermeldt niet de wettelijk vereiste bedrijfsgegevens. Het plaatsen van een bestelling of anderszins contact nemen met dit bedrijf is gevaarlijk te noemen omdat je gegevens verkocht kunnen worden zonder dat je er hier in Nederland iets tegen kunt doen. In Amerika hebben ze geen boodschap aan rechten van privacy en bescherming tegen ongewenste reclameboodschappen.

Betaal niets en ga ook niet in op dreigende brieven van een incassobureau of deurwaarder. Er is geen rechtsgrond om betaling af te dwingen.

jurist tegen spam

Bericht door jurist tegen spam » 01 apr 2017, 15:13

Ik keek nog wat verder. Op een contactpagina van de website staat te lezen dat 'the mental diaetplan voor Nederland en België op basis is licensed to Sofcom in Belgie. Uit het Belgisch handelsregister blijkt dat dit bedrijf sinds 11 oktober 2016 failliet is. De curator is mr. Karl van Stipelen, advocaat in de plaats Landen te Belgie. Zijn email is [email protected] en telefonisch kun je hem bereiken op +32-11883834. Ik stel voor dat iedereen deze curator maar informeert over zijn klachten. Dan kan die de justitie gaan inschakelen.

Essie 1972

Bericht door Essie 1972 » 30 mei 2017, 08:34

Tja... Wat is oplichting.. Het turbo dieetplan besteld dit is enkel een folder waar in uitgelegd wat je de komende week mag eten. dat is simpel om een Quick start te maken, vis, vlees eieren.. Meer niet... Het andere boek was gratis te downloaden.. Dus 64 euro betaald voor een folder... Alles wat tot nu toe binnen komt aan email is verkoop... Ondersteuning.. Recepten... Betalen.. Dat kaneel wondere verricht!!!! Etcetera etcetera... Er staat in haar reclames... Alles kan gegeten worden... Bullshit natuurlijk... Al haar recepten zijn ook zo goed als koolhydraatarm... Daar is genoeg van te vinden op het internet.. En dat is gratis... de rest zal echt persoonlijk vanuit jezelf moeten komen.. Hou je poen in de zak... Zonde van je centen..

Christine

Bericht door Christine » 30 jun 2017, 20:12

Katja is een grote oplichtster. Spijt dat ik niet gegoogled heb . Eigenlijk zag ik het gelijk toen het geld naar een bulgaarse bankrek ging. Twee weken lang kreeg ik niets gestuurd en wist ze van geen storting. Toen ik bewijzen stuurde,vond ze opeens de storting . Op mijn herhaalde aanmaning mijn geld terug te sturen,zegt ze dat ik eerst het zestig dagen moet proberen en dan het boekje ingevuld terug moet sturen.

Ze is een grote OPLICHTSTER.

Jeanne

Bericht door Jeanne » 10 jul 2017, 21:57

Ik dacht 3 kookboeken te hebben besteld, maar na betaling van € 59,95 kreeg ik een link om de kookboeken te downloaden.
Ik heb toen in een mail aangegeven dat ik boeken verwachte, mede door de foto's op de site.
Ik kreeg daarop een brutale mail terug : " het staat er echt wel duidelijk op hè "
Ik heb voor mijn gevoel € 59,95 weggegooid en voel me opgelicht, als ik het op mijn computer op moet zoeken is het eenvoudiger recepten op het internet te zoeken daar staan er genoeg op.
Vooral het nare antwoord op mijn mail zit me dwars, ik hoop dat deze manier van handelen en mijn € 59,95 haar gelukkig maken.

helge

Bericht door helge » 12 jul 2017, 22:17

ja zeker is een oplichtster.
eens ze jouw gegevens van bankkaart hebben halen ze er geld af.
fraude noemt men dat toch ?
telefoonnummers bestaan niet of zijn afgesloten.
adressen zijn van huizen die te koop staan.
de hoofdzetel zit in Spanje, onbereikbaar.
en enkel mails worden beantwoord.

GTI

Bericht door GTI » 07 sep 2017, 15:35

ik heb 1,35.- overgemaakt via Ideal voor recepten.
nu krijg ik een mail dat het 2 termijnen zijn.
Is niet gemeld en dat ik het 2e termijn 57,00.- moet betalen.
nou lekker hoor dit stond dus nergens vermeld
dus dit noem ik dan toch echt wel oplichting.
bank gebeld en dat geld die 1,35.- ben ik kwijt
maar als ze een automatische incasso doen van die 57,00.-
dan kan ik die wel terug halen.
lekker zootje toch.

Christine

Bericht door Christine » 18 sep 2017, 12:32

Nadat ik negatieve reacties gelezen had dat mensen hun bankrekening geplunderd werden na aankoop van het Mentale Dieetplan stond ik in twijfel om het wel aan te schaffen. Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om dit te bestellen met het idee in mijn hoofd dat ik alles 3x zou nalezen voor ik een bestelling zou plaatsen. Op deze manier zou ik niet ongewild aan een maandelijkse vaste vergoeding of extra kosten kunnen vast hangen.

Zodoende heb ik na de aankoop van het Mentale Dieetplan ook de € 1 aanbieding van het Turbo Plan besteld.
Nergens iets te lezen van bijkomende betalingen, alles 3X nagekeken en toch wil men nu een bijkomende betaling van € 57.

Gelukkig zag ik de komende betaling bij de uit te voeren betalingen in mijn bankprogramma de dag voor het bedrag van mijn rekening zou gaan via automatische betaling en heb ik deze geblokkeerd.

Nu krijg ik dreigbrieven dat er een incassobureau wordt aangesteld om het bedrag te innen.

Verder kan ik enkel melden dat er zoveel tegenstrijdigheden in de boeken staan (zeker de weekschema's) dat ik beslist heb deze niet te gebruiken.
Ook plukt ze haar receptjes van het web. Dat kan ik zelf ook wel en dit zonder ervoor te betalen.

Daarom mijn advies: Blijf ver weg van deze bedriegerij.

Ik zal niet beweren dat het dieet niet werkt, zeker niet, maar als men een eerlijke business runt kan deze verdoken geldklopperij niet.

Mvg, Christine

marijke oorthuis

Bericht door marijke oorthuis » 09 nov 2017, 19:26

Ja zij is een oplichtster!

Zij adverteert met 1.35 euro dat je moet overmaken naar Paypall voor meer info etc.
Ik heb mij helemaal niet geabonneerd op dat dieet omdat ik dat NIET kan betalen qua mijn inkomsten en toch wil zij 57 euro af gaan schrijven via Paypall.

Terwijl ik niks gekregen heb voor mijn 1.35 euro!

Ik heb de automatische betaling teruggeboekt en geblokkeerd bij de bank en nu krijg ik een betalings herrinering!!

Ik weet nu verder niet wat ik hiermee aanmoet??

Dus kijk uit met je gegevens door te geven!!

Marijke Oorthuis

Bericht door Marijke Oorthuis » 17 nov 2017, 14:32

Ennnnnnnnnnnn, ja hoor krijg nu een aanmaning dat ze een incassobureau gaat inschakelen !! !smil5

Wat kan ik hier nu aan gaan doen????

Graag meer info????

Plaats reactie

Terug naar “Het Mentale Dieet Plan Ervaringen Forum”