Is Katja Callens een oplichtster?

Vragen en antwoorden over het Mentale Dieet Plan. Het MDP Dieet van Katja Callens is ook bekend ale het 'weg met die kilo's dieet' en het Turboplan.
Pieter

Re: Is Katja Callens een oplichtster?

Bericht door Pieter » 01 aug 2014, 19:39

Mensen Katja Callens is geen dief.....

Jacqueline

Bericht door Jacqueline » 14 aug 2014, 07:08

Beste Katja,
Er moet mij iets van het hart.
Ik dacht werkelijk met het binnenhalen van het Mentale Dieetplan dat ik het had gevonden. Geen dieet (dik zijn zit tenslotte tussen de oren) maar tips en trucs om toch af te vallen.
Vol goede moed begon ik het plan te lezen, maar wat schetst mijn verbazing ik wordt toch weer op een dieet gezet van geen (of weinig) koolhydraten en nog allemaal andere dingen die ik niet mag eten (misschien een beetje kort door de bocht maar anders wordt het zo een lang verhaal).
Luister, ik ben opgegroeid met het eten van een boterham met kaas, een glas melk en avondeten wat bestaat uit aardappelen (rijst) groente en vlees. Het feit dat ik te dik ben ligt niet aan wat ik hierboven heb opgeschreven maar aan het bovenmatige snoepen, geen maat weten te houden en doorslaan in dingen (vaak ongezonde dingen).
Ik had gehoopt dat er nu eens iemand was die mij kon vertellen waarom ik niet één koekje neem maar gelijk de hele trommel wil leeg eten. Waarom kan ik niet gewoon is een keer NEE zeggen als mij iets wordt aangeboden (omdat ik altijd op dieet ben denk ik bij mezelf ik eet het allemaal maar op want vanaf morgen mag ik het niet meer, die gedachte zit er bij mij achter).
Wat gebeurt er als ik het acht weken turboplan volg en daarna weer mijn boterham met kaas ga eten. Juist ik kom weer aan, net als bij al die andere diëten.
Ik denk dat het handig is om zo dicht mogelijk bij de eigen eetgewoontes te blijven, je lichaam is daar ook aan gewend.
Ik denk dat ik vanaf vandaag maar de wijze raad van mijn oude huisarts ga opvolgen. Je mag alles eten maar overal een kwart minder van. En ik moet je zeggen dat mij dit al enorm oplucht. Geen ingewikkelde menu’s meer maar gewoon eten wat ik gewend ben te eten (maar dan een kwart minder).
Ik wil je bedanken voor het feit dat ik elke ochtend na het opstaan een flinke wandeling maak van een half uur, heerlijk. Dat was een goede tip.
Helaas heb ik toch weer geld gespendeerd aan iets wat niet haalbaar is voor mij, maar goed na een dagje balen ben ik daar ook wel weer overheen.
Ik heb mezelf beloofd nooit meer één cent uit te geven aan wat voor een dieet dan ook. Je moet het echt zelf doen dat kan een ander niet voor jou bepalen (we zijn ook allemaal anders, daarom werkt het één wel bij een persoon en het ander helemaal niet).
Het is uiteindelijk toch nog een heel verhaal geworden en ik heb nog niet alles kunnen vertellen.
Ondanks mijn teleurstelling wens ik je veel succes toe, ik hoop dat andere mensen er wel baat bij hebben.

Met vriendelijke groet,
Jacqueline

Ingrid Gorski

Bericht door Ingrid Gorski » 26 aug 2014, 19:41

ik ben net naar het voorbeeldmenu aan het kijken van het mentale dieet plan.
is dit niet de zoveelste kopie van het Coby Bouwman weethoejeeet-dieet? Lijkt er wel verdomd veel op.
kan ook nergens terug vinden hoe dit dan mentaal zou werken.
Mentaal-afslanken wil in mijn beleving zeggen dat je anders gaat denken over eten en je lichaam.
Hoe gaat dit dieet dat bewerkstelligen??
Hopende op een spoedige reactie uwerzijds verblijf ik,
Mvg, Ingrid Gorski

Michell e

Bericht door Michell e » 23 nov 2014, 15:48

Ik wil graag starten en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Michelle

selma

Bericht door selma » 27 dec 2014, 09:22

Op dit forum staan meer dan 2500 echte reacties: https://www.vetvrij.com/mdp-mentaal-die ... l#comments

Brenda1970

Bericht door Brenda1970 » 05 mar 2015, 15:34

ik zie reacties tot 27 december 2014.
zijn er ook nog recente reacties?

Ik heb het financieel niet breed en de sportschool al opgezegt.
Ik volg al een tijdje een koolhydraatbeperkt dieet en is zo ongeveer dezelfde voedingsrichtlijn als in dit dieet.
Ik vraag mij daarom af of ik niet beter aan het huidige kan houden in plaats van dit dieet die mij ook weer ruim 60 euro gaat kosten waarvan ik niet weet of het effect zal hebben.

Ik kom nu weer aan en dij uit in mijn bovenbenen, billen en dijen en voel me dood ongelukkig.

Brenda

Cigdem

Bericht door Cigdem » 19 apr 2015, 23:48

Katya is zeker geen oplichter
Ik ben 2 jaar terrug met deze dieet begonnen en in korte tijd 20 kilo afgevallen
Maar na 1 bevalling en ziektes was ik een lange tijd erna weer op mijn oude gewicht.
En wilde dus ongeveer 2 maanden geleden weer overnieuw beginnen met het dieet en besefte dat de dieetprogramma niet meer kon openen ik heb katja callens een mail gestuurd en gelijk de dag erna heb ik alles weer van haar ontvangen met een hele lieve mail.
Ik wil bij deze katja callens van harte bedanken dankzij deze dieet heb ik er vertrouwen in dat ik mijn streefgewicht zal behalen, ik moet me tuurlijk wel aan de regels houden

Anita68
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter
lengte: 178 cm
Welk dieet volg jij?: gezond eten mbv sanne sanders
Startdatum: 27 april 2015
Startgewicht: 92,5kg
huidiggewicht: 87,9
Streefgewicht: 75 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:92,5
na 1 week :89,7
na 2 weken :89,2
na 3 weken: 89,0
Na 4 weken: 88,5
Na 5 weken: 87,9

Bericht door Anita68 » 05 mei 2015, 18:07

Anita68 schreef:
Pieter schreef:Mensen Katja Callens is geen dief.....
Nou haar beloften over terugbetalen heeft ze bij mij alleen per mail gedaan. Maar op mijn rekening wordt het niet teruggestort. Zie mijn verhaal bij klachten op dit forum. Ik heb geen vertrouwen meer in Katja Callens
Het heeft lang geduurd, maar nu, na 2 maanden heb ik toch het geld teruggestort gekregen.

Anita68
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter
lengte: 178 cm
Welk dieet volg jij?: gezond eten mbv sanne sanders
Startdatum: 27 april 2015
Startgewicht: 92,5kg
huidiggewicht: 87,9
Streefgewicht: 75 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:92,5
na 1 week :89,7
na 2 weken :89,2
na 3 weken: 89,0
Na 4 weken: 88,5
Na 5 weken: 87,9

Bericht door Anita68 » 05 mei 2015, 18:07

Anita68 schreef:
MiekeNL schreef:Zij is zeker een oplichtster: ze geeft 60 dagen niet geld goed terug garantie en als je daarvan gebruik wilt maken schrijft ze letterlijk:
wanneer u na 60 dagen Het Mentale Dieet Plan te hebben toegepast, geen tevreden resultaat zou behaald hebben,
(hetgeen dus werkelijk onmogelijk is) en je stuurt ons een betalingsbewijsje en een scan
van jouw ingevulde eetdagboek, dan betalen wij je onmiddellijk terug.

Het is dus in haar logica onmogelijk om je geld terug te krijgen, hoewel ze iets verkoopt dat je niet kunt bekijken voor je het aanschaft.
Dat is verlakkerij.

Nog afgezien van het feit dat inhoudelijk haar dieet een slecht onderbouwd samenraapsel is van de laatste low-carb trends.
Ik heb het dieet gevolgd en geen resultaat gehad. Dit heb ik haar gemeld met het sturen van mijn dagboek. Ik kreeg 6 maart de reactie terug dat ik mijn geld terug zou krijgen maar tot op heden heb ik nog niets op mijn rekening erbij staan. Wel een aantal keren een mailwisseling hierover gehad en elke keer was er wel een excuus. Maar daar heb ik niets aan. Ik heb dit uitgebreid op forum verteld mij "klachten". Ik hoop dat zij daadwerkelijk gaat uitbetalen maar ben zeer zwaar teleurgesteld in zowel het dieet als in de beloften die ze doet want die maakt Katja Callens niet waar!
Uiteindelijk na 2 maanden is het geld toch teruggestort.

Respect

Bericht door Respect » 30 jul 2015, 08:18

Goedemorgen,

Ik krijg steeds mails van Katja Callens. Eerst negeerde ik ze daarna was ik toch wel benieuwd dus opende haar mails. Nadat ik alles had gelezen en ik het erg aantrekkelijk begon te vinden heb ik een aantal gegevens ingevuld zoals mijn emailadres en naam. Maar toch had ik zo mn twijfels. Wie is er tegenwoordig nog te vertrouwen? Dus ik klinkt naar vorige om uiteindelijk af te sluiten. Opeens kwam er een soort van actie dat ik de turbo paketjes voor €1 kon krijgen, dit is precies wat ik te zien kreeg:

Gisteren meldde jij je aan voor het uitzonderlijke
proefpakket van Het Mentale TURBO Dieet Plan
dat je voor slechts €1 compleet kan uittesten.

Ik wist niet zo goed wat ik erover moest denken maar had toch zo mn twijfels.

En nadat ik het berichtje verder las
Zag ik dit, waar ik echt van geschrokken was:

Je zou me natuurlijk kunnen foppen (foei!) en dan is de enige die
er slecht van zal slapen zeker niet ik ;-)
Ik bedoel maar, stuur me niet morgen of overmorgen een mailtje
dat "het niet werkt" want dan ben je er gewoon niet aan begonnen hé.

Nadat ik dit had gelezen las ik het nog 2x of ik het wel goed had gelezen. En toen had ik zo iets van zo gaat een coach niet om met haar klanten. Omdat Katja misschien een slechte ervaring heeft met anderen klanten hoeft zij niet zo te gedragen tegen klanten die NIET die bedoelingen hebben want dat weet je natuurlijk nooit van tevoren. En vooral niet bij een nieuwe klant. Ze heeft me afgeschrikt met haar reactie. En alleen daarom wordt ik geen klant bij haar!

Peter

Bericht door Peter » 27 okt 2015, 13:09

Ik vraag me af hoe echt dit allemaal is. Bij nabeschouwing blijkt de website weg met buikvet te worden aangestuurd door de heer Stefan Heurterre, althans als ik op boeken op de website moet afgaan. Bij check op de site van het mentale dieetplan wordt hetzelfde boek aangeboden onder de naam Katja Callens. Kortom we hebben hier helaas te maken met iemand die mogelijk een interessant programma wil aanbieden maar blijkbaar dat liever niet onder 1 naam en via 1 website doet en dat roept vragen op. Jammer dat iemand met zo’n mooi concept niet gewoon open kaart wil spelen. Integriteit lijkt me een wezenlijk onderdeel van een mentaal dieet. Ik heb deze reactie ook op de site onder reviews mbt het mentale dieet, bij plaatsing stond er vermeld deze reactie moet nog wel worden goedgekeurd dus benieuwd of deze reactie geplaatst gaat worden.

Gia

Bericht door Gia » 28 okt 2015, 19:27

Ik wens het VIP abonnement na 3 verplichte maanden te beeindigen maar dit lukt niet. De 4e incasso heeft plaatsgevonden, er wordt niet gereageerd op mijn mails. Wat kan ik doen?

oompiekoerier

Bericht door oompiekoerier » 05 feb 2016, 08:32

Mijnvrouw heeft zich aangemeld en € 1 betaald binnen twee weken afgemeld maar zag na enkele weken dat er € 57 van de rekening was afgeschreven maar hebben nooit iets ontvangen,ik heb dat geld terug gevorderd via storneren en nu stuurt ze me aanmaningen.hoe moet ik hier mee aan?.

Leen Cools

Bericht door Leen Cools » 05 apr 2016, 12:34

Ik vrees van wel.
Op 10 februari heb ik een boek besteld " Het mentale diëetplan" , en dit via paypal.
Tot nu toe heb ik niks ontvangen, ondanks diverse mails van mij en Paypal naar haar.
De klacht via paypal is nu geëscaleerd naar "Claim", maar zelfs dat lijkt haar niet te raken.
De volgende stap is opsporing en tracering van haar ID nummer.

beate

Bericht door beate » 19 jul 2016, 22:10

Ik volg uw facebook pagina al een tijdje en ik heb al vaker gedacht: "....weet zij überhaupt wel waar ze het over heeft?!" Ik laat mensen in hun waarde, maar nu voel ik me als voedingscoach verplicht om hier iets over te zeggen zodat mensen deze onzin niet gaan geloven.

U doet uzelf overkomen alsof u de mensheid wil helpen om in dit geval, af te vallen en gezond te leven. Wat u echter doet, is zo veel onzin vertellen dat mensen niet meer weten wat ze moeten doen. "Fitness is slecht? Diëten is slecht? Wat moet ik dan doen?! Dan moet ik haar plan maar volgen, want dat is dan nog de enige manier." Dit is het effect wat u wilt creëren.

Uw argument: "85% van de mensen die fitnessen stoppen binnen de eerste drie maanden. Er zijn ook fitnessers die na maanden/jaren nog dik zijn."

MENSEN ONTHOUD:
Fitness en diëten zijn MIDDELEN die je kunt gebruiken om af te vallen. Net als een tandenborstel een MIDDEL is om jouw tanden te poetsen. Maar als jij niet de discipline hebt om elke dag jouw tanden te poetsen, schrijf je dan ook een artikel 'tandenborstels zijn NIET goed om gezonde tanden te krijgen!' ?!

Vervolgens, U, Katja Callens kreeg (zegt u) de vraag van een van uw testpersonen over fitness, waarbij u haar adviseerde om te stoppen met fitnessen omdat het toch niet werkt.
Als u Engels docent zou zijn en de vraag van uw student kreeg: "mevrouw, hoe zeg je 'appel' in het Spaans?", dan zegt u uit uw onwetendheid: "houd je maar bij Engels, want met Spaans kom je toch nergens."

U zegt dat hoe meer spier je hebt, hoe meer vet je verbrandt en dus moet je spierverstevigende oefeningen doen zoals wandelen, zwemmen en fietsen. Deze activiteiten hebben een NIHIL effect op de spieren. Zie Rippetoe, M., Kilgore, L., & Bradford, S. E. (2006). Practical programming for strength training. Aasgaard Company.
Waarom geeft u advies dat niet werkt? Ik zal uitleggen waarom.

Er is een revolutie momenteel in Nederland gaande. De voeding en gezondheid industrie staat tot op heden in babyschoenen. Verschillende andere partijen en ik doen ons best om mensen te laten inzien dat je niet meer hoeft te lopen, maar dat je de auto kunt nemen. U bevindt zich echter nog in de loop-tijdperk, u weet niet beter, dus kan ik het u ook niet kwalijk nemen. Maar omdat u zich niet ontwikkelt, houdt u al uw volgers hiermee ook tegen en dat is niet eerlijk tegenover hen.

Dit wordt perfect geïllustreerd door uw opmerking:
"Het enige wat hevig fitnessen en sporten doet in je lichaam is……SUIKER verbranden. En dus geen vet."
Als u dit zegt, dan weet u blijkbaar niet wat het proces van afvallen is, dus dat zal ik voor de mensen die dit lezen uitleggen. Wanneer jouw lichaam meer energie inneemt dan dat het verbruikt, zal je aankomen (energieoverschot). Als jouw lichaam meer energie verbruikt dan dat het inneemt, zal je afvallen (energietekort).
Het maakt niet uit wat voor sport/beweging je doet, als je maar genoeg energie verbrandt om in een staat van ENERGIETEKORT te komen. ZO simpel is het!

VERVOLGENS:
"Om 2kg lichaamsvet kwijt te raken moet je dus waanzinnig lang gaan spinnen. Voor veel mensen is het trouwens ook slecht voor hun hart."
Dit soort uitspraken doen mij werkelijk pijn. Pijn, omdat er mensen zijn die dit als waarheid aannemen en u gaan geloven.

DE WAARHEID IS: als je overgewicht hebt, is dit het resultaat van maanden/jaren lang een leefstijl te leven die hiervoor heeft gezorgd. Draai de rollen om en bekijk het vanuit jouw lichaam. Is het eerlijk ten opzichte van jouw lichaam dat je verwacht dat al dat gewicht er binnen enkele weken of maanden afgaat?

Als laatste:
NIETS wat u zegt is wetenschappelijk onderbouwd. U zegt weleens: "uit wetenschappelijk onderzoek blijkt..." Maar waarom vermijd u altijd de bronnen te vermelden? MENSEN, wees niet bang om kritisch te zijn en vraag naar bronnen zodat je een geloofwaardig persoon tegenover je hebt!

Ik wil u bedanken Katja Callens, want u motiveert mij weer opnieuw om de Nederlandse bevolking te informeren over voeding en gezondheid door middel van WETENSCHAPPENLIJK onderzoek.

Plaats reactie

Terug naar “Het Mentale Dieet Plan Ervaringen Forum”