Annemarie's Mentale Dieet Plan Missie

Vragen en antwoorden over het Mentale Dieet Plan. Het MDP Dieet van Katja Callens is ook bekend ale het 'weg met die kilo's dieet' en het Turboplan.
elske
Re: Annemarie's Mentale Dieet Plan Missie

Bericht door elske » 28 apr 2014, 11:12

hoi Ju

Knap dat je gewoon weer verder gaat…. Het gaat allemaal om eigen wil! heel veel succes de komende tijd en gefeliciteerd met je zoon! Fijne dag!

groetjes els

simone

Bericht door simone » 28 apr 2014, 21:02

Je had gegeten,kleren aan, moet ingesteld worden, was avond, je hebt de hele dag gedronken en dan vind je het raar dat je weegschaal meer aan geeft?????? Zelfs mijn weegschaal geeft dan meer aan!
Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat je niet bent afgevallen, maar ook niet bent aangekomen!

elske

Bericht door elske » 28 apr 2014, 21:06

Hallo Allemaal

Ik weet het ff niet meer. Ik had gisteren weer gewandeld,tien km en werd daarna helemaal niet goed . Moest ook overgeven en erge hoofdpijn. Toen ik thuis was heb ik maar snel twee dextrose op en een banaan,voelde me zo beroerd en die klachten kunnen van de ketose afkomen.
Ik ben vandaag wel gewoon verder gegaan maar heb nog steeds hoofdpijn. Ik pak de draad weer op maar ik denk dat ik de turbo maar links moet laten liggen?
wat denken jullie? en welk schema kan ik nu het beste volgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties…enne oja er is wel weer halve kilo vanaf;-)

Groetjes els

sophie.

Bericht door sophie. » 28 apr 2014, 22:14

hallo allemaal, ik woon in het buitenland en meen me te herinneren dat ik op dit forum heb gelezen dat er in nederland koohydraatarme pasta en krackers te koop zijn. net als dat brood van albert heijn. ik ben n.l binnenkort in nederland en dan wil ik wat in slaan. weet er iemand waar ik die pasta en krackers kan kopen?. ik ben vandaag na een lange vakantie met de turbo begonnen. gelukkig ben ik niet aangekomen maar ik ben nog niet op mijn streefgewicht.

misschien kan je beter even de groente erbij doen en dan over een tijdje weer turbo proberen. als het dan nog niet goed gaat zou ik even mdp doen . en dan verderop weer turbo proberen. ik voel me ook niet altijd hetzelfde als ik turbo doe. ik ken het dieet al heel lang en als ik weer ben bijgekomen begin ik weer. de eerste keer was het het makkelijkst en viel ik het meeste af. maar het blijft redelijk werken.

alvast dank voor de tips. veel succes allemaal.

Elke2
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter
lengte:158 cm
Welk dieet volg jij?:Het Mentale Dieetplan
Startdatum:6 januari 2014
Startgewicht:62,5 kg
Streefgewicht:55 kg
Gewicht Grafiek:13/1/14: 63,6 kg
20/1/14: 61,5 kg
27/01/14: 61,5 kg
10/02/14: 61,8 kg
17/02/14: 63 kg
24/02/14: 62 kg
03/03/14: 62,2 kg
17/03/14: 63,1 kg
24/03/14: 62,3 kg
31/03/14: 61,8 kg
14/04/14: 62,7 kg
21/04/14: 61,3 kg
28/04/14: 63,8 kg
05/05/14: 60,8 kg
09/06/14: 64,2 kg
21/07/14: 65,8 kg
28/07/14: 64,2 kg
04/08/14: 63,6 kg
11/08/14: 64,4 kg (ik hoop op watergewicht)
18/08/14: 64,7 kg (zondig weekend-gewicht)
25/08/14: 64,4 kg
01/09/14: 62,3 kg
08/09/14: 62,5 kg

Bericht door Elke2 » 06 mei 2014, 11:48

dag dames,

ik kom mij even mengen in het gesprek. Ik zie wat verwarring, maar kan jullie misschien helpen.
Het acht weken schema is niet enkel turbo. Het start met twee weken turbo, maar gaat dan verder met groenten. De laatste week staan de alfa, beta, gamma dagen erboven, daar kan je dan op verder bouwen.
voor mij is het een echte houvast geweest, 2 jaar geleden viel ik er 9 kilo mee af in 6 weken tijd, en ik startte met 64 kg voor 1m58. De eerste twee weken zijn hard, maar daarna is het eten echt heerlijk, je moet wel veel tijd in de keuken spenderen. En ik denk niet dat je het schema kan volgen, zonder de eerste receptenreeks erbij.
Het grote voordeel tegenover andere diëten is, dat je geen honger hebt, en dus lange tijd kan volhouden.
Wat je zeker moet doen: is als je start met turbo, de reeds ook afmaken. Het is een proteïnedieet, pas vanaf de derde dag is je lichaam in ketose, en begin je goed vet te verbranden. Als je dan iets anders eet, val je weer uit ketose, en duurt het weer 2 dagen tot je zo ver bent.
Veel drinken, en zeker vitamines bijnemen, ik neem er ook kalium bij.
Hoofdpijn zou na 3 dagen over moeten zijn, als het niet zo is, meer eten en drinken. Zorg dat je voldoende binnenkrijgt.
groetjes,
Elke

Miss

Bericht door Miss » 08 mei 2014, 09:44

Ik heb mijn doel gesteld op 65 kg alleen zou ik eigenlijk graag richting 60 wegen. Maar omdat ik bang was dat ik dan zou falen en mijn doel te groot zou zijn heb ik het naar 65 gezet. Daar moet ik ook bij zeggen dat het natuurlijk ook een gevoelskwestie is. Als ik weer lekker in mijn vel zit maakt het me niet zoveel uit wat voor een getal er op de weegschaal staat. Ik moet zeggen dat ik me al veel fitter voel. Al mijn hele leven ben ik in gevecht met eten. Mijn ouders hebben een balletschool en ik heb zelf ook de dansacademie gedaan. Toen ik daar zat woog ik maar 58 kg op z’n meest. Toen ik stopte ging ik een sportopleiding doen en op hoog niveau turnen. Ook in die periode woog ik laag in de 60 kg. Daarna ben ik helemaal gestopt met zelf sporten en is mijn eetpatroon totaal uit de hand gelopen. Ik ging van mega fit en gespierd naar dik, altijd moe en vreselijk veel eten. Sinds een maand doe ik weer 2x per week 1,5 uur danslessen bij mijn vader en ik ga 3x per week hardlopen en iedere ochtend een half uurtje wandelen met de hond. Ik hoop dat ik weer een beetje in de buurt kan komen van die goede oude tijd al begrijp ik dat ik mezelf niet moet overvragen. Zo nu weet iedereen mijn halve levensverhaal ;)

Succes!

Marijke van Rhoon

Bericht door Marijke van Rhoon » 14 mei 2014, 14:10

Dit is een geweldig dieet , maar je moet wel een knop omzetten en dan gaat het als een speer, ik ben 30 kilo afgevallen in 10 maanden en mijn zoon 35 kilo, het is een kwestie van willen en streng zijn voor jezelf, hoewel dat ook wel meevalt, want je mag vrijwel alles!!!

patricia.

Bericht door patricia. » 18 jun 2014, 15:41

hallo allemaal,

ik ben nu bezig met het turboplan morgen is mijn 10de dag.
soms heb ik het toch even moeilijk. ik heb geen behoefte aan andere dingen ofzo hoor maar ik eet niet eens zoveel maar ik zit zo vol. dat ik steeds denk; oef moet ik nu weer wat eten. ik ben wel bijna 5 kilo kwijt.
morgen de laatse dag fase 1 van de turbo en dan mag er groente bij. ik kreeg van katja een bonusmail van de 7 gezonde groente en daarbij staat ook aardbeien. maar die mag je bij fase2 van de turbo toch niet want er staat duidelijk geen fruit nog. wie kan mij dat vertellen?
ik slik er wel mutivitamine bij . volgens katja niet nodig maar ik heb daar wel een beter gevoel bij.
ik moet nog 40 kilo kwijt. daar krijg ik wel een beetje de kriebels van. want ik wil een spurt maken met het turoplan van zeker 25 kilo dus ik zit nog wel even aan de kip,vis en rundvlees.waarom ik zo dik ben geworden denk ik ook steeds over na. en ik heb toch de conclusie getrokken dat het vanuit mijn zwangerschap kwam want voor dat ik zwanger was , was ik redelijk slank. tijdens de zwangerschap ging het ook wel maar de laatste drie maanden vlogen de kilo’s eraan. en er ook niet meer af na de bevalling. ik ben daarna depressief geworden en kon het me eigelijk niets meer schelen. en huppa toen ging het snel. mijn benen zijn wel nog super slank maar buik en borsten daar zit alles eigenlijk. maarja nu turboplan en 5 kilo lichter.
ik word er wel verder vrolijk van . eerlijk gezegd ondanks dat er nog veel af moet voel ik me al aantrekkelijker. hihihi

groetjes patricia

Stephanie
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte:164 cm
Welk dieet volg jij?:MDP/turbo
Startdatum:7 juli 2014
Startgewicht:69,1 kg
huidiggewicht:63,2 kg
Streefgewicht:57 kg
Gewicht Grafiek:.
07/07/2014 : 69,1
14/07/2014 : 66,4
21/07/2014 : 66,9
28/07/2014 : 64,9
04/08/2014 : 65,5
11/08/2014 : 65,0
18/08/2014 : 64,5
25/08/2014 : 64,4
01/09/2014 : 64,4
08/09/2014 : 64,4
15/09/2014 : 63,2

Bericht door Stephanie » 22 jul 2014, 13:34

Hey,

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar even een vraag.

Houden jullie je echt aan het 8 weken schema?
Ik doe namelijk qua eigen zeggen, wat eten maken. Voornamelijk vis, yoghurt, eieren, mager vlees

Ik eet zelf geen gevogelte, dus dat valt voor mij weg.

De turbo doe ik zelf steeds 7 dagen en vervolgens 1 week MDP, maar aangezien laatste week niet goed ging, wil ik het MDP vervangen door g + b en de a weglaten.
Afbeelding

Lutina

Bericht door Lutina » 11 okt 2014, 16:33

En nu na 4 jaar?

Annemarie
Ik heb mijn streefgewicht bereikt!
Ik heb mijn streefgewicht bereikt!
lengte:1.78 cm
Welk dieet volg jij?:Mentale Dieet Plan
Startdatum:1 maart 2010
Startgewicht:98 kg
huidiggewicht:74 kg
Streefgewicht:75 kg
Gewicht Grafiek:Start Gewicht:
na 1 week : 98 kilo
na 2 weken : 94 kilo
na 3 weken 92 kilo
na 4 weken 87 kilo
na 5 weken 86.5 kilo
na 6 weken 83 kilo
na 7 weken 82 kilo
na 8 weken 81 kilo
na 9 weken 79 kilo
na 10 weken 78 kilo
na 11 weken 76 kilo
na 12 weken 74.6 kilo

STREEFGEWICHT BEREIKT

Bericht door Annemarie » 11 okt 2014, 18:19

Lutina schreef:En nu na 4 jaar?
Hallo Lutina,

Vanmorgen heb ik op de weegschaal gestaan, en ik woon 72,1 kilo. Ik ben de afgelopen jaren stabiel gebleven. Af en toe volg ik nog een weekje turbo en ik gebruik regelmatig het mdp receptenboek

Destijds is de knop echt 'omgezet' bij me. Mijn eetgewoonten zijn veranderd en ik voel me er goed bij. Kun je wat meer over jezelf vertellen? Wat is je (streef) gewicht? en wat heb je tot nu toe geprobeerd?

Annemarie

kimmemieken

Bericht door kimmemieken » 19 nov 2014, 12:02

Ik heb een vraagje ivm de gamma dagen.
Als ik het goed begrijp mag je dan ook wild vlees/ kalf / enz eten maar geen vetstoffen.
Hoe maken jullie dit vlees dan klaar als je geen vetstoffen mag gebruiken?

Plaats reactie

Terug naar “Het Mentale Dieet Plan Ervaringen Forum”