Annemarie's Mentale Dieet Plan Missie

Vragen en antwoorden over het Mentale Dieet Plan. Het MDP Dieet van Katja Callens is ook bekend ale het 'weg met die kilo's dieet' en het Turboplan.
Annemarie
Ik heb mijn streefgewicht bereikt!
lengte: 1.78 cm
Welk dieet volg jij?: Mentale Dieet Plan
Startdatum: 1 maart 2010
Startgewicht: 98 kg
huidiggewicht: 74 kg
Streefgewicht: 75 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week : 98 kilo
na 2 weken : 94 kilo
na 3 weken 92 kilo
na 4 weken 87 kilo
na 5 weken 86.5 kilo
na 6 weken 83 kilo
na 7 weken 82 kilo
na 8 weken 81 kilo
na 9 weken 79 kilo
na 10 weken 78 kilo
na 11 weken 76 kilo
na 12 weken 74.6 kilo

STREEFGEWICHT BEREIKT

Annemarie's Mentale Dieet Plan Missie

Bericht door Annemarie » 30 mei 2010, 12:03

Hallo allemaal,

Mijn naam is Annemarie 34 jaar, ik kom uit Naaldwijk en ben en mama van 3 jongens van 9, 7 en 4 jaar.
Sinds mijn pubertijd heb ik met wisselende periodes last van overgwicht.
Na de geboorte van de laatste in 2006 heb ik de knop omgezet en heb besloten om er iets aan te doen.

De afgelopen jaren heb ik veel diëten geprobeerd. Van Sonja Bakker (het leek wel of heel Nederland dat deed) tot het Cambridge dieet. Alles wat ik de afgelopen 4 jaar heb geprobeerd had geen of tijdelijk effect. Het laatste wat ik heb geprobeerd is het Dokter Frank Recept. Wat me bij dat dieet tegenviel was het dagelijks klaarmaken van de eenvoudig ogende maar zeer bewerkelijke recepten. Verder zijn er veel recepten die ik niet lekker vind.

Op 1 maart ben ik begonnen met het Mentale Dieet Plan van Katja. Ik zal in het kort proberen te omschrijven wat MDP inhoudt:

Dit dieet werkt met alfa beta en gammadagen. Deze dagen volgen elkaar op en afhankelijk van de dag mag je bepaalde dingen wel of niet eten. Dit werkt op de volgende manier:

Op een alfa dag mag je alles eten
Op een beta dag mag je eiwitten en groentes
Op een gammadag mag je alleen eiwitten

Je ontvangt een tweetal boeken in PDF formaat:

Het Mentale Dieet Plan
Het Turbo Plan

Het MDP is de basis en het Turbo Plan gaat verder in op het mentale gedeelte.

Waarom eten we verkeerd?
Wat schuilt er achter achter een verkeerd voedings patroon?
Is verkeerd eten, te vet of veel zoet?

Kortom, een reden van onderliggende problemen frustraties of itrritaties in ons leven.

Net zoals bij ieder dieet moet je wel zelg willen. Vraag jezelf het volgende af: Ben ik wel voldoende gemotiveerd en wil ik er 100% voor gaan?

Op 1 maart van dit jaar heb ik de knoop doorgehakt en ben er vol voor gegaan. Ik moet eerlijk zeggen dat het me in het begin erg zwaar viel. Ik had last van mijn darmen, viel niet zoveel af als ik had verwacht (gehoopt) en vond de combinaties van ingrediënten niet echt geweldig. Ook moest ik erg wennen aan het princiepe van alpha, beta en gamma dagen. Gelukkig kreeg je wekelijks ondersteuning gedurende het lijnen en kon ook per mail vragen stellen aan Katja (volgens mij komt ze uit België) Na verloop van tijd ging mijn lichaam wennen aan det voedingspatroon en de kilo's verdwenen gestaag. Mentaal ging ik me sterker voelen en ik ben naast het dieet ook gaan nordic walken met mijn buurvrouw (zij heeft overigens geen last van overgewicht, grrr)

Ik ben vandaag precies 9 weken bezig en van 98 kilo naar 82 kilo gegaan. In totaal in twee maanden tijd dus 16 kilo afgevallen! Ik ben supertrots op het resultaat en moet van mezelf nog 4 kilo afvallen. Daar geef ik mezelf nog 3 weken voor en hoop dan mijn streefgewicht van 78 kilo te halen.

Ik ben 1.78 dus volgens mijn BMI heb ik dan een gezond gewicht. Ook vind ik het makkelijk om net onder de 80 kilo te zitten want ik neem die 80 kilo als een lijn waar ik nooit meer overheen mag. Als ik eens na de vakantie ofzo op de weegschaal ga staan en ik zie dat ik de 80 nader weet ik wat me te doen staat.

Zijn er meer mensen al zo lang bezig met dit dieet? En wat is jullie ervaring? Vragen mag natuurlijk ook altijd.

Groetjes van een trotse Annemarie

Mijn Naam of Alias: Annemaie
Mijn Geslacht: Vrouwelijk
Mijn Leeftijd: 34
Mijn Lengte: 1.78
Mijn Startgewicht: 98
Mijn Streefgewicht: 75
Dit Dieet volg ik: MDP

Iriss

Re: Annemarie's Mentale Dieet Plan Missie

Bericht door Iriss » 31 mei 2010, 13:38

Hoi Annemarie, Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Ik heb een paar voorbeeld recepten van het mentale dieet plan op deze site bekeken en is het niet een beetje 'veel van hetzelfde' ? En de alpha, beta en gamma dagen, werkt dat niet verwarrend? is het goed te combineren met je gezinsleven?

ik hoor het graag van je.

Iris

Laura77

Bericht door Laura77 » 02 jun 2010, 15:03

Hallo Annemarie,

Wauw wat een goed resultaat! Wat zul jij trots zijn. Ik heb ook het MDP met turboplan gekocht en ga vrijdag beginnen. Ik wil 40 kilo kwijt en dat gaat me lukken! Ik ga het echt doen.
Ik mis eigenlijk info over groente en fruit in het plan. Hoe heb jij dit aangepakt?

Groet

Afbeelding

Annemarie
na 3 weken 92 kilo
na 4 weken 87 kilo
na 5 weken 86.5 kilo
na 6 weken 83 kilo
na 7 weken 82 kilo
na 8 weken 81 kilo
na 9 weken 79 kilo
na 10 weken 78 kilo
na 11 weken 76 kilo
na 12 weken 74.6 kilo

STREEFGEWICHT BEREIKT

Bericht door Annemarie » 04 jun 2010, 08:33

Even een update, het gaat deze week niet zo lekker, ik heb slecht geslapen en last van mijn darmen. Ik durf ook niet op de weegschaal te gaan staan.

@Iris en Laura, thanks voor jullie steun meiden. Ik denk dat ik de komende dagen maar eens rustig aan doe en vanaf maandag (ik hoop dat ik mijn lichaam dan weer een beetje onder controle heb) verder gaan. Ik heb dan precies nog twee weken. Wil je kennismaken met MDP recepten? Download dan gratis het MDP Receptenboek

Een zonnig weekeinde allemaal.

Een beetje verdrietige Annemarie

Laura77

Bericht door Laura77 » 14 jun 2010, 15:16

Hoi Annemarie,

hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat je het weer hebt kunnen oppakken!

Groet Laura

Annemarie
na 3 weken 92 kilo
na 4 weken 87 kilo
na 5 weken 86.5 kilo
na 6 weken 83 kilo
na 7 weken 82 kilo
na 8 weken 81 kilo
na 9 weken 79 kilo
na 10 weken 78 kilo
na 11 weken 76 kilo
na 12 weken 74.6 kilo

STREEFGEWICHT BEREIKT

Bericht door Annemarie » 14 jun 2010, 20:14

@Laura, Het gaat inmiddels gelukkig weer wat beter met me.

Ik ben er achter gekomen dat ik sommige fruit soorten die je tijdens MDP moet eten slecht kan verdragen. Deze laat ik nu weg. Ook eet ik meer gersvezels om het hongergevoel tegen te gaan.

Vandaag heb ik na twee weken weer op de weegschaal gestaan en............. 78 kilo !!!!!!! Ik heb mijn streefgewicht gehaald. Ik heb eigenlijk nog één MDP dieetweek op mijn planning staan maar ga nu alvast afbouwen.

Ik hoop alleen 1 ding. Dat de kilo's die ik afgevallen ben er ook werkelijk af blijven. Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Annemarie

Annemarie
na 3 weken 92 kilo
na 4 weken 87 kilo
na 5 weken 86.5 kilo
na 6 weken 83 kilo
na 7 weken 82 kilo
na 8 weken 81 kilo
na 9 weken 79 kilo
na 10 weken 78 kilo
na 11 weken 76 kilo
na 12 weken 74.6 kilo

STREEFGEWICHT BEREIKT

Bericht door Annemarie » 25 jun 2010, 10:40

Hallo allemaal, Ik heb mijn schema inmiddels compleet afgerond. Na 12 weken strikt het dieet te hebben gevolgd is het eindresultaat: 76 kilo schoon aan de haak / op de schaal. Ik ben begonnen met een gewicht van 98 kilo dus in totaal ben ik 22 kilo afgevallen in ongeveer 3 maanden tijd.

Het is me in veel opzichten meegevallen, al moet ik wel bekennen dat mijn gezin (3 zonen) me erg gestimuleerd hebben om door te gaan, aan hun heb ik het uiteindelijke resultaat zeker ook te danken.

Veel water drinken (staat duidelijk omschreven in het plan) en jezelf STRIKT aan de regels houden is het geheim denk ik. Dus niet smokkelen maar er 100% voor gaan. Je moet get zelf willen!

Het werken met Alfa, Beta en Gamma dagen lijkt ingewikkeld maar is erg eenvoudig. Het komt erop neer dat je 1x in de week een Gammadag hebt. Wat je tijdens deze dagen mag eten staat duidelijk beschreven. Eigenlijk niets anders als ieder ander dieet.

Voor de recepten heb ik het boek 'Fit in 90 dagen receptenboek' besteld. Uit dit boek heb ik veel recepten gecombineerd die speciaal voor dit dieet zijn geschreven.

Iedereen bedankt voor de steun, mailtjes en PB-tjes en als ik het kan, kan iedereen het!!!!!!!

Liefs van een trotse mama Annemarie
:2:

Mama3

Bericht door Mama3 » 17 jul 2010, 13:18

Hoi Annemarie. Er is maar 1 woord op zijn plaats voor jou: RESPECT!

Ik heb al bergen (veel en veel te veel) dieten geprobeerd in het verleden en ben eigenlijk een beetje moedeloos. Ik moet ruim 20 kilo afvallen volgens mijn huisarts en wil het ook echt wel maar ik weet niet hoe. Van weightwatchers tot Dokter Frank en Sonja Bakker, niets werkt bij mij.

Ik heb veel motivatie uit jouw verhaal weten te putten, bedankt hiervoor.

groetjes van een te dikke mama :(

Annemarie
na 3 weken 92 kilo
na 4 weken 87 kilo
na 5 weken 86.5 kilo
na 6 weken 83 kilo
na 7 weken 82 kilo
na 8 weken 81 kilo
na 9 weken 79 kilo
na 10 weken 78 kilo
na 11 weken 76 kilo
na 12 weken 74.6 kilo

STREEFGEWICHT BEREIKT

Bericht door Annemarie » 18 jul 2010, 12:15

Hallo mama3,

Sorry dat ik een tijdje niets heb laten horen maar er zijn wat prive omstandigheden. Het gaat niet zo goed met mijn vader. Hij is welliswaar al op leeftijd maar ik trek het me enorm aan, ik probeer zoveel mogelijk bij hem te zijn.

Met mijn gewicht gaat het desondanks goed (zal ook door de stress komen?) Ik volg nog wel regelmatig de recepten uit het mdp receptenboek 'fit in 90 dagen' maar doe verder eigenlijk weinig bijzondere dingen met eten.

Mijn advies voor mama3, probeer het, de kans is groot dat het aanslaat. Ook ik heb in het verleden sonja, ww, herbalife en de rest van de waslijst geprobeerd. Dit is het eerste waar ik me zowel geestelijk als lichamelijk goed bij voelde.

Heel erg veel succes, you can do it, yes you can!!!!!!!

Annemarie

Pearl

Bericht door Pearl » 31 jul 2010, 21:13

Hallo Annemarie , ik heb een vraagje mijn dochter is 13 en ze heeft ernstig overgewicht. Zou ze dit dieet ook mogen volgen ? Mvg Pearl.

Linda van de Made

Bericht door Linda van de Made » 05 aug 2010, 19:11

Hoi Annemarie,

Erg motiverend om je verhaal te lezen Annemarie! Hoe gaat het nu met je, en met je vader? Ik ben van plan om dit dieet te gaan volgen na mijn vakantie. De kinderen hebben nog twee weken vakantie en daarna wil ik ermee starten.

Heb je nog tips voor recepten voor dit dieet? En is er op dit moment nog iemand bezig? Hoe zijn de tussenstanden / resultaten? Ik zal weer een berichtje sturen als ik eenmaal begonnen ben.

Linda :13:
Laatst gewijzigd door Sanne op 12 aug 2010, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

maya
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter
lengte: 163 cm
Welk dieet volg jij?: Mentale dieetplan en Turboplan
Startdatum: 3-8-2010
Startgewicht: 79 kg
huidiggewicht: 81,5 kg
Streefgewicht: 58/59 kg
3-8-2013 : 81,5
4-8-2013 : 81
5-8-2013 : 81,2
6-8-2013 : 81
7-8-2013 : 80,4
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door maya » 05 aug 2010, 21:10

Hoi Annemarie,

Gefeliciteerd met het behalen van je streefgewicht. Vantevoren ook op andere forums informatie gelezen over de MDP. Er zijn zoveel goede reacties over de MDP dat ik daarom ook de MDP en Turboplan heb aangeschaft.
Mijn doel is 20kg afvallen. Ik weeg nu 79kg en wil weer naar mijn oude streefgewicht 58/59kg.

De spelregels goed doorgelezen. Twijfelde in het begin eerst om te beginnen met MDP en Turboplan omdat ik niet wist of het mogelijk is i.v.m. gebruik van bloedverdunners.
Toch besloten om te beginnen en ik moet jullie allen zeggen dat het me uitstekend is bevallen.

Voor Iriss, Mama3, Laura77, Pearl en Linda zou ik zeggen doen!!! Waarom??
Nou ik ben dinsdag begonnen en dit zijn mijn resultaten:

Dagboek

Avond Maandag 2-8-2010 gewogen startgewicht:79kg

Dinsdag 3-8-2010
Ochtend gewicht:79,2kg
Ochtend BMI: 29,8
Afgevallen in de nacht:+200 gram
Avond gewicht:78,4 kg
Avond BMI:29,51
Afgevallen overdag:-800 gram
Totaal vandaag afgevallen:-600 gram

Ontbijt/Lunch/Tussendoor:onbeperkt Terriyaki kip (te eenzijdig)
Avondeten: Gewokte garnalen met knoflook (16 stuks)
Drinken: kruidenthee hele dag door Brandnetel, Paardebloem, Kaneel, Goudsbloem en water

Ervaring:
Eerste dag is niet goed bevallen. Eind van de dag barstende koppijn en alleen kip eten is te eenzijdig. Opgelost door paracetamol nemen en iets anders dan kip eten. Vandaar garnalen als avondeten gegeten.

Woensdag 4-8-2010
Ochtend gewicht:78,1kg
Ochtend BMI:29,4
Afgevallen in de nacht:-300 gram
Avond gewicht: 77,9kg
Avond BMI:29,32
Afgevallen overdag:-200 gram
Totaal vandaag afgevallen:-500 gram

Ontbijt: 1 Gekookt ei
Lunch/Tussendoor:1 gekookt ei en onbeperkt Gerookte achterham, mosselen in zuur
Avondeten:onbeperkt Terriyaki kip
Drinken: kruidenthee hele dag door Brandnetel, Paardebloem, Kaneel, Goudsbloem en water

Bijzonderheden: 's avonds fitness 1 uur (cardio: fietsen, crosstrainer, roeimachine en crunch benen)
Ervaring:
Voel me blij en verrast dat er zoveel in een korte tijd is afgevallen. Wel opgevallen dat het meeste verlies in gewicht vocht is. Oplossing is meer water gedronken dan gebruikelijk (4liter) en ook geen hoofdpijn gehad.

Donderdag 5-8-2010
Ochtend gewicht:77,2kg
Ochtend BMI:29,06
Afgevallen in de nacht:-700 gram
Avond gewicht:76,7kg
Avond BMI:28,87
Afgevallen overdag:-500 gram
Totaal vandaag afgevallen:-1200 gram

Ontbijt:1 beker magere melk en stukjes Terriyaki kip (5 stukjes)
Lunch/Tussendoor:300ml yoghurt met Aloe Vera gemixt, onbeperkt stukjes verse haring
Avondeten:gerookte makreel

Ervaring: Voel me heel fit heb hele gebouw wel 3 keer rondgelopen inclusief alle trappen. Buiten half uur gewandeld.
Ik was heel bang dat ik aangekomen was, omdat ik meer dan toegestane portie zuivel op had. Volgens Turboplan mag je max.1 portie magere melk of magere yoghurt. Vandaag totaal 4 porties gehad.
Viel wel mee toch wat afgevallen.

Ik hoop dat dit jullie een idee geeft hoe het verloopt.

Ik blijf erbij: doen dames niet later maar nu meteen mijn steun hebben jullie!!!

Groetjes,

Maya

Annemarie
na 3 weken 92 kilo
na 4 weken 87 kilo
na 5 weken 86.5 kilo
na 6 weken 83 kilo
na 7 weken 82 kilo
na 8 weken 81 kilo
na 9 weken 79 kilo
na 10 weken 78 kilo
na 11 weken 76 kilo
na 12 weken 74.6 kilo

STREEFGEWICHT BEREIKT

Bericht door Annemarie » 06 aug 2010, 17:08

Hallo allemaal,

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest (drukdruk) maar heb nu eindelijk weer een de tijd om een kijkje te nemen.

@Pearl,

Je dochter van 13 heeft dus overgewicht. Een dieet voor kinderen in de groei is op zich niet goed, het Mentale Dieet plan heet ook wel het 'afvallen zit tussen je oren' dieet en is in ieder geval geen crash dieet. Je zou het een week kunnen proberen om te kijken hoe het je dochter bevalt. Bij twijfel kun je altijd eerst even langs gaan bij de huisarts of ben je daar al geweest? Ik ben benieuwd wat hij / zij ervan zegt.

@Linda,

Fijn om te lezen dat je ook met MDP gaat starten. De vakantietijd is altijd een lastige periode. Ik moet zeggen dat ik iedere week trouw op de weegschaal sta en mijn streefgewicht goed vast kan houden. Het gaat mij echt niet meer gebeuren dat ik aankom. Vertrouw daar maar op!!!!!

Dank je voor de belangstelling voor mijn vader. Het gaat gelukkig stukke beter met hem. Hij is ondanks zijn leeftijd gedotterd en hij is weer thuis. Vanavond ga ik voor hem koken.

@Maya,

Goed zeg, ik herken erg veel van mijn situatie in jouw resultaten. Het werkt super motiverend als je de resultaten ziet!!!! Ga zo door en hou ons op de hoogte, dat motiveerd ook anderen.

Samen staan we sterk!!!!!

Annemarie :14:

maya
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter
lengte: 163 cm
Welk dieet volg jij?: Mentale dieetplan en Turboplan
Startdatum: 3-8-2010
Startgewicht: 79 kg
huidiggewicht: 81,5 kg
Streefgewicht: 58/59 kg
3-8-2013 : 81,5
4-8-2013 : 81
5-8-2013 : 81,2
6-8-2013 : 81
7-8-2013 : 80,4
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door maya » 13 aug 2010, 02:35

Hoi,

Annemarie bedankt voor je steun. Ik ben blij dat het goed gaat met jou.

De tip voor Pearl is heel goed. Ik heb er verder niet over nagedacht dat kinderen in de groei andere methode gehanteerd moet worden.

@Linda
het gaat nu wel heel snel nog 1 week dan begin jij ook met je missie. Spannend op welke dag je gaat beginnen.
Laat maar even weten.

Iriss, Mama3, Laura77, Pearl hoe gaat het met jullie?

Groetjes,

Maya

Nanda_Groen

Bericht door Nanda_Groen » 13 aug 2010, 14:56

Hallo Annemarie en de andere,

Ik heb vanochtend het MDP en Turbo plan besteld.
Was een beetje raar, want ik moest mijn naam en email adres invullen, maar dat lukte niet.
Vervolgens kreeg ik wel een mail, met daarin een link, dat ik nogmaals mijn naam en email moest invullen maar ook daar lukte het niet.
Ik heb toen gereplied, maar nog geen reactie gehad.
Ik weet nu niet of het allemaal wel goed gaat. Geld is wel al afgeschreven.
Kunnen jullie mij vertellen hoe dit zit?

Dank alvast! En veel succes!

Groeten,
Nanda

---- update ----

Het lag aan mijn mail adres waardoor het niet lukte. Ik heb het ondertussen via een andere mail adres ontvangen en ben volop aan het lezen.

Plaats reactie

Terug naar “Het Mentale Dieet Plan Ervaringen Forum”