proteïne en koolhydraatarm

Hier kun je alles bespreken over alle eiwitrijke en koolhydraatarme dieten zoals Dukan, Sanaslank etc.
Gebruikersavatar
Bjorntil

proteïne en koolhydraatarm

Berichtdoor Bjorntil » 26 Mei 2016, 09:34

Afvallen, dieëten en sporten. We zijn er allemaal bekend mee en weten allemaal dat het moeilijk is, maar moet het daarom ook gelijk zwaar zijn? Zelf ben ik vijftig kilogram afgevallen door middel van Koolhydraatarm eten en proteïneshakes te nemen. Dit heb ik tweemaal een half jaar gedaan en dit werkte perfect voor mij. Koolhydraatarm eten hoeft ook helemaal niet vies te zijn of eentonig.

Mijn schema
Ik nam in het begin 5 eiwitshakes op een dag maar dit heb ik de tweede keer niet gedaan. De tweede keer nam ik 4 eiwitshakes van Body&fitshop.

Ontbijt: Shake
tussendoortje: shake
Lunch: 3 eiwitcrackers van Atkins – mager beleg zoals Filet american of kipfilet
tussendoortje: shake
avondeten: 150gr mager vlees + 2 ons wokgroente
tussendoortje: shake of een energiereep met extra eiwitten van Atkins als ik ging sporten.

Ik verloor in combinatie met het sporten zo’n 3 á 4 kilogram per week, dit was een hele goede motivatie om door te gaan en de mensen die het opvielen waren de kracht om door te gaan. Nu ga ik sinds ik fors ben afgevallen drie keer in de week naar de sportschool en doe ik full-body workout.

Niet uit het veld laten slaan
Wat er ook gebeurd, laat jezelf niet uit het veld slaan. Iedereen heeft elkaar nodig en met de steun van vrienden en een mooi resultaat is het goed vol te houden. Soms kan het ook zo zijn dat je een week niet afvalt of zelf aankomt. Dit is niet erg, meet ook je taille op voor als je gaat afvallen. Als je namelijk een week misschien niet bent afgevallen of zelfs bent aangekomen kan het niet steeds zo zijn dat je taille minder is geworden. Op deze manier heb je verscheidene motivatietroefen om door te gaan.

Social media
Op social media kan je veel recepten vinden van mensen die ook koolhydraatarm eten en zij delen hier hun recepten of creatieve ideëen. Zo houd je het eten lekker en afwisselend, zo is het ook makkelijker vol te houden omdat je niet in een routine terecht komt.

Ook kwam ik erachter wat Vitamine D voor invloed heeft op het lichaam, je prestaties en op het afvallen/spierkracht.


Terug naar “Andere Eiwitdiëten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast