Ik ga er voor!

Stel jezelf voor en deel jouw ervaringen met andere Prodimed lijners. Hier kun je alle vragen stellen over Prodimed.
birdies
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter
lengte: 171 cm
Welk dieet volg jij?: Prodimed -> WLS Proteïnedieet
Startdatum: 11 oktober 2010
Startgewicht: 122,4 kg
huidiggewicht: 71,6 kg
Streefgewicht: 70 kg

Ik ga er voor!

Bericht door birdies » 06 sep 2010, 08:50

Hallo allemaal,

11 oktober ga ik beginnen met het onderzoek met Prodimed bij het LUMC. Daar wordt ik acht weken lang begeleid om af te vallen. Dit wil ik gaan gebruiken als aanzet om nu toch echt een keer op mijn streefgewicht te komen. Ik kan bijna niet wachten om te beginnen!

Zo'n 10 jaar geleden ben ik veel afgevallen met WeightWatchers. Het ging heel goed, maar op een gegeven moment was ik het zo zat om steeds overal op te letten. Bovendien vond ik het ook duur om daar iedere week heen te gaan. Dus ik heb een pauze ingelast met de bedoeling om het daarna zelf weer op te pakken. Ok, dat is er dus niet meer van gekomen.... :15:

Door wat ik nu heb gelezen over Prodimed heb ik er veel vertrouwen in dat het me nu wél gaat lukken. Ik ga niet meer in die valkuil van een pauze vallen en ik ga gewoon door tot het bittere eind! Een eind dat bijna 50 kg ver weg ligt....

Kunnen jullie me ondertussen alvast wat dingetjes vertellen? Wat ben je nou gemiddeld per maand kwijt aan die Prodimed zakjes? En ik lees over een weegjufje :8:. Kost een bezoekje aan haar ook geld, net als bij WeightWatchers? Verder zal ik de komende maand veel gebruiken om te lezen en dan moet ik aan de bak! Wish me luck...
Afbeelding

Sjaam
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter
lengte: 176 cm
Welk dieet volg jij?: Prodimed
Startdatum: 22 februari 2010
Startgewicht: 118.3 kg
huidiggewicht: 84.2 kg
Streefgewicht: 80 kg

Re: Ik ga er voor!

Bericht door Sjaam » 06 sep 2010, 09:50

Hallo,
Spannend zeg. Maar wel heel erg goed van je.
Ik ben in maart begonnen met Prodimed en ben nu 35 kilo kwijt. De eerste dagen had ik het zwaar, afkicken van de suikers en weinig eten, maar daarna wordt het een gewoonte. Ik zal echt heel eerlijk zeggen dat ik het dieet echt heeeeel goed vol te houden vond. Omdat je niets mag buiten de producten om, is het zo klaar als een klontje. Op alles nee zegge vind ik makkelijker dat soms een beetje te snoepen.
Ik vond het dan ook goed vol te houden. Na 20 kilo ben ik naar fase 2 gegaan waarbij je vlees mag gaan eten. Wat een verademing is dat zeg, heerlijk.
Nu ben ik bijna klaar en zit ik in fase 4. Ik ga hierna de Waight Watchers doen om zo de overgang iets te begeleiden. Want die is zo verleidelijk, om weer terug te vallen in mijn oude eetgewoontes.

Ik was ongeveer 400 a 500 euro in de maand kwijt aan dit dieet. Echt heel veel geld, maar goed, dan heb je wel iets.
Je bent in het begin 15 euro per dag kwijt aan de producten, naast je groentes en rauwkost.
Mijn consulenten rekende euro voor wegen. De eerste fase ben ik iedere week geweest en in fase 2 om de week.
Ik heb het onlangs uitgerekend en ben vanaf maart nu ongeveer 2300 euro kwijt. Hoop geld he!!!!!!!!!

Maar het is me meer dan waard. Ben van een maat 48-50 naar 42-44 gegaan. Ben er erg blij mee.

Ik wens je veel succes, zet hem op en ga ervoor. Kom lekker vaak kijken op het forum en laat even weten hoe het gaat bij het LUMC. Succes

birdies
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door birdies » 06 sep 2010, 15:36

Poeh, ik moet wel toegeven dadt ik erg schrik van die bedragen :5:. Zoveel kan ik helaas niet opbregen... :4: Ik zit nu hard te zoeken naar zo'n zelfde iets om na het onderzoek verder te doen. Ben tot nu toe uitgekomen bij WSL Proteins. Daar kun je 2-weeks pakketten bestellen voor € 130. Zelfs dan wordt het nog krap aan, kan ik echt niks extra's meer doen. Maar ik wil dit echt! Dus als iemand nog toevallig goedkopere pakketten weet??
Afbeelding

kokkie
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: ... cm
Welk dieet volg jij?: proteine
Startdatum: 30 augustus
Startgewicht: ... kg
huidiggewicht: ... kg
Streefgewicht: ... kg

Bericht door kokkie » 06 sep 2010, 23:06

Hallo, ik ben 30 augustus begonnen met proteine dieet. Had het een paar jaar geleden al eens gedaan maar niet goed vol gehouden. Nu vol goede moed een nieuwe poging voor mijn gezondheid. Nu 1 week bezig en 6,4 kilo kwijt! Dat geeft moed! Jij heel veel succes en ook ik ga er voor!

kokkie
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: ... cm
Welk dieet volg jij?: proteine
Startdatum: 30 augustus
Startgewicht: ... kg
huidiggewicht: ... kg
Streefgewicht: ... kg

Bericht door kokkie » 26 sep 2010, 22:26

Hallo allemaal,

inmiddels bijna 4 weken bezig en ruim 11 kilo kwijt! Dat geeft moed! Veel succes allemaal!

birdies
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door birdies » 11 okt 2010, 17:48

Vandaag ben ik officieel begonnen! Ben nu 'ingecheckt' bij het LUMC :8:. De MRI viel reuze mee. Het spierbiopt viel ietsje tegen, maar goed, daar kom ik ook wel weer overheen. We liggen gezellig met z'n tweeën op de kamer. Na ons galgenmaal vanmorgen (tosti!) beginnen we toch wel af en toe rammelende magen te krijgen. Dus we werken liters thee en water naar binnen :14:. Woensdag, na MRI en spierbiopt, krijgen we Prodimed mee naar huis en kunnen we aan de slag! Ik ben zeer benieuwd en ik heb er reuze zin in. Ik hoor hier alleen maar goede verhalen over Prodimed en hoeveel je ermee afvalt. Na de 8 weken begeleiding stap ik over op WLS Protein. Met een beetje sponsoring van m'n ouders kan ik het dan net rondbreien :18:. Vanmorgen woog ik 122 kg. Ben benieuwd wat het woensdag is.....
Afbeelding

birdies
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door birdies » 14 okt 2010, 13:59

Ik kan jullie wel vertellen: ik ben wild enthausiast!! Gisteravond ben ik officeel met Prodimed begonnen. Ik heb door een omeletmix een lekker handje groenten gemikt. Ideaal! Het vulde veel meer dan ik verwachte. Ik had er een stevige portie gewokte groenten bij (je kent het wel, een handje van dit, een handje van dat, en je eindigt met een wok vol...), die kon ik niet eens op! Vanmorgen heb ik havermoutpap met kaneel en rozijnen gegeten, heerlijk en weer supervol. Nu net een broodje (lekker wat italiaanse kruiden doorheen gedaan vanmorgen) met rauwkost en het restje groenten van gisteren op. Zo houd ik het wel vol hoor. Het mooie is dat ik gewoon van m'n eten kan blijven genieten, zij het in wat aangepastere vorm. Ik sta verbaasd over het assortiment van Prodimed, had helemaal niet verwacht pasta, rijst, aardappel en brood te mogen blijven eten. Ik zie het helemaal zitten. En ik heb een goed begin, want met vasten in het ziekenhuis ben ik 4 kilo afgevallen! Eens zien hoe het gewicht zondag is, ik heb mezelf beloofd niet eerder te spieken. Het grappige is dat ik in het ziekenhuis een hele lijst recept-ideeën voor Prodimed meekreeg; ze kwamen me al bekend voor en dat klopt! Het zijn de recepten hier van de site! :14:. Nou, ik geloof niet dat mijn week nog stuk kan...
Afbeelding

birdies
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door birdies » 24 okt 2010, 09:22

Het gaat echt supergoed! De eerste week (inclusief 2 dagen vasten) ben ik zo'n 5 kilo kwijtgeraakt en net op de weegschaal kon ik met veel plezier vaststellen dat er weer 2,5 kilo af is!! :9: Dit is zo'n lekker gevoel, want ik was de hele tijd bang dat er bijna niks af was, omdat ik me iedere dag gewoon lekker vol eet. Goed letten op het water drinken van de week en dan gaat het vast net zo goed. Spannend, want vrijdag moet ik naar het ziekenhuis om te meten en te wegen :7:.

Ik vind bijna alles lekker van Prodimed, alleen de drankjes mogen van mijn rechtstreeks door de gootsteen. Die vind ik echt te smerig voor woorden :1:. De koffie zou op zich nog gaan, als ik die beter gemixt kreeg. Maar tot nu toe krijg ik steeds allemaal 'stukjes' die bovenop m'n koffie drijven. Dan maar thee....

Groetjes!
Afbeelding

birdies
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door birdies » 06 dec 2010, 18:50

Nou mensen, woensdag moet ik weer aan de bak. Laatste keer naar Leiden, alle onderzoeken weer doorlopen. Ze hebben beloofd het extra rustig aan te doen met het spierbiopt deze keer. Laten ze mij maar platspuiten! :18:. Wish me luck!

Tot nu toe ben ik meer dan tevreden. Gisteren liet de weegschaal me zien dat ik al 18,5 kilo kwijt ben!! :9: Helaas moet ik woensdag-morgen een tosti eten in Leiden (het blijft natuurlijk een onderzoek), maar ik hoop dat het niet al te veel invloed op m'n gewichtsverlies van aankomende week gaat hebben.

Groetjes!
Afbeelding

birdies
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door birdies » 13 dec 2010, 09:49

Ik ben goed platgespoten hoor, woensdag. Ok, de verdoving was erg pijnlijk, maar van het biopt zelf heb ik deze keer niets gevoeld. Van de tosti heb ik ook geen noemenswaardige last gehad, want ik ben deze week toch mooi maar weer 1,8 kilo afgevallen! En dat terwijl ik ook vrijdag nog eens 's avonds een stukje entrecote bij m'n eten op heb (kon hem niet weerstaan....). Ik teer nu nog even op m'n laatste pakjes Prodimed, en dan stap ik over op WLS. Ik heb daar even voor de gein wat dingen bij elkaar geklikt ter waarde van € 170.... en daar kan ik 3 weken mee doen!! Ik heb het tot nu toe toch al zonder begeleiding gedaan, dus dat moet me verder ook wel lukken.

Groetjes!
Afbeelding

miramb

Bericht door miramb » 23 feb 2011, 11:36

hallo
knap hoor zoveel afgevallen ,ben vandaag begonnen en ben benieuwd hoe het me zal vergaan,is het makkelijk vol te houden??
groeten

birdies
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door birdies » 28 feb 2011, 09:35

Hallo miramb,

Ja, ik vind het heel makkelijk vol te houden. Door de eiwitten heb ik eigenlijk nooit honger. Daardoor, en door de afwisseling in de producten heb ik er totaal geen moeite mee om dit dieet nog steeds te volgen. Iets dat me nog nooit bij een ander dieet overkomen is.

Van de week heb ik een afspraak bij de diëtiste, om een plan op te stellen om straks mijn gewichtsverlies vast te houden en om te kijken wat zij vindt van mijn streefgewicht. Als ik op de 80 kg zit mag ik van mezelf naar fase 2. Heerlijk, weer vlees en vis!! :9: Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik al af en toe wat vlees of vis eet hoor. Als ik bij m'n ouders eet en m'n moeder zit zo'n lekker tartaartje te bakken of er ligt een gerookte makreel op tafel, kan is dat meestal niet weerstaan :1:. Maar ik vind dat dat moet kunnen hoor, ik moet er nog wel lol in houden. Dan val ik die week maar een paar honder gram minder af, is ook niet zo erg. Maar nu ga ik er even 2 of 3 weken goed tegenaan, even niet meer smokkelen, dan kan ik door naar fase 2. Heerlijk!
Afbeelding

Tazzie
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 167 cm
Welk dieet volg jij?: Powerslim
Startdatum: 13 februari 2011
Startgewicht: 79,1 kg
huidiggewicht: 74 kg
Streefgewicht: 65 kg

Bericht door Tazzie » 13 mar 2011, 12:44

Wat een goede resultaten! Heel knap hoor! Elke week zoveel kilo kwijt.
Dat raakte ik in een hele maand kwijt.
(nu hoef ik totaal ook minder, dat zal misschien ook iets uitmaken?)
Succes met het vervolg!
groetjes, Tazz

birdies
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door birdies » 13 mar 2011, 12:51

Ja, dat klopt hoor. Naarmate ik verder kom gaat het ook steeds ietsje minder snel. Jij ook nog succes verder!

Groetjes!
Afbeelding

birdies
Vetvrij Starter
Vetvrij Starter

Bericht door birdies » 27 mar 2011, 19:57

Joehoeeee!! Morgen ga ik naar fase 2!! Ik heb het mezelf beloofd bij 80 kilo. Ik woog vanmorgen 80,3 kilo, dus ik vind het wel best zo. Heeeeeeeerlijk, weer vlees en vis 's avonds :9:. Ben benieuwd hoe hard het afvallen nu nog gaat. Nog 10 kilo te gaan!! :2:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Prodimed Informatie en Ervaringen”