Ervaring met Prodimed

Stel jezelf voor en deel jouw ervaringen met andere Prodimed lijners. Hier kun je alle vragen stellen over Prodimed.
yvonne.

Re: Ervaring met Prodimed

Bericht door yvonne. » 28 apr 2014, 10:15

hoi feline
ik ben nu een week of 12 bezig en ik heb ook soms last van de stoelgang maar das normaal hoor alleen niet zo fijn!
mijn prof rade me forlax aan omdat ze zeker weten dat daar niks van koolhydraten in zit.
verder ben ik nooit misselijk geweest maar heb ik wel pijn in me maag gehad en soms nog ze zeggen dat dat komt door de eiwitten, daar moet je aan wennen he…..
en weet je wat ik deed/doe, ik eet of drink eerst me eiwit en dan pas mijn groente als ik vol zit kan ik dan stoppen!
suc6 ben benieuwd hoeveel je kwijt bent!
gr yvonne

fairlady

Bericht door fairlady » 28 apr 2014, 10:29

ik ben net terug van een all inclusive vakantie van 11 dagen in Turkije. Heb me daar helemaal aan het dieet gehouden in die zin dat ik de maaltijden van het buffet opschepte, eiwitten en groenten, 3 keer per dag en daar tussendoor een shake of reep nam.
Meteen na thuiskomst was ik 3 kilo zwaarder, maar daar was ik op voorbereid.. ik wist dat ik na de vlucht veel vocht vast zou houden, ik weet inmiddels van mijzelf dat ik tot 4,5 kilo vocht kan vasthouden, erg extreem dus. De dag erna was ik alweer 1,5 kilo kwijt en de dag daarna 3 kilo. Ik voel me slanker dan voor de vakantie maar de weegschaal is daar nog niet overtuigend in.. In ieder geval gebruikte ik mijn verstand en ging niet uit pure frustratie eten bij thuiskomst.
Vooral het gevoel dat ik in balans was en mijn bloedsuiker niet verstoorde was mij heel veel waard. Ik vond het nl niet waard dat ik iets als brood of baklava zou eten en daar dan weer dagen mee bezig zou zijn omdat ik uit mijn balans zou raken. Juist doordat ik in balans was kon ik alles weerstaan. Normaal krijg je een enorme lichamelijke reactie in je stofwisseling bij de behoefte aan kh of zoet, als of je in een achtbaan zit, van binnen uit die onweerstaanbare drang hebt waar je aan MOET toegeven. Alsof dat mechanisme (je hormoonbalans) in jezelf je de baas is ipv jij zelf.
Nu door in balans te blijven krijg ik die lichamelijke impuls niet. Ik kan ruiken aan baklava of toetjes of brood enz zonder die sterke lichamelijke reactie en het dus weerstaan.
Ik ben blij dat ik stabiel ben en mij heel erg goed voel door dit dieet en dat is me veel waard.
Het gaat dus niet alleen om de kilo’s maar ook om stabiliteit.
Ondertussen geniet ik van alle leuke jurkjes die ik in Turkije kocht en hier in nederland zit mijn broek toch iets beter dan eerst ;-)
ik kom van 112 kilo af en weeg nu ongeveer 94 a 95 kilo, nog 25 te gaan…

nirvana

Bericht door nirvana » 28 apr 2014, 10:36

He Yvonalb, gb en Feline Met de stoelgang thee moet je wel oppassen hoor! Je kunt namelijk de darmen lui maken en dan hebben je de darmen iedere keer meer prikkeling nodig om naar het toilet te kunnen. Ik heb ook regelmatig veel last van mijn maag gehad. Hele erge kramp. Was verschrikkelijk. Bij mij was de oorzaak paprika. Als ik deze roerbakte of rauw had gegeten, kreeg ik daarna verschrikkelijke kramp. Glas lauwwarm water op de nuchtere maag helpt zeker.
Ik moet donderdag weer wegen. Spannend elke keer!!

Groetjes Ellen.

yvonne

Bericht door yvonne » 28 apr 2014, 10:52

hoi hoi nou die stoel gang thee gebruik ik ook niet hoor ik vind toch dat je lichaam dat zelf moet kunnen en zolang het later weer op gang komt gebruik ik voorlopig niks….
en die maag pijn bij mij kwam echt door het wennen aan de eiwitten en het eten, ik at namelijk gerust een hele dag niet voor dat ik aan prodimed begon dus tja daar moet je lijf aan wennen he!
verder gaat het bij mij wel goed langzaam maar ok ook dan hoop ik er ooit te komen, ik mag woensdag na 2 en een halve week weer wegen dus ik vind het ook mega spannenddddd!
suc6 he ellen we lezen wel hoe het bij jou donderdag gegaan is

groetjes yvonne

feline

Bericht door feline » 28 apr 2014, 10:56

Nou nou, wat was ik blij! Na 2 weken was er 6,3 kilo af. Niet te geloven! Het is wel een enorme stimulans om door te gaan. Was zelfs meer dan mijn man afgevallen. Hij moest ook wat kilo’s kwijt en ik dacht dat hij een steun in de rug voor me zou zijn. Ik wist niet dat mannen zo konden zeuren omdat ze bepaalde dingen niet mochten eten. Normaal gaat hij meer sporten als hij wil afvallen, maar daar had hij de laatste jaren niet zo veel de tijd voor. Dus hij ook aan de Prodimed. A.s. woensdag mag hij waarschijnlijk al naar de volgende fase, maar ik blijf er denk ik nog 2 weken langer in. Heb ik vrede mee.
Heb nog een vraagje voor jullie ervaringsexperts: hoe ga je om met je dieet als je een hele dag weg bent. Ik ga zaterdag n.l. met vriendinnen een hele dag naar een grote stad. Normaliter is het dan altijd koffie drinken, lunchen en dineren op terrassen en in restaurants. Kan toch moeilijk met mijn shaker aankomen in een restaurant of vragen of ze mijn soepje willen maken? Hebben jullie ideeën voor mij? Ik dacht er zelf aan om in ieder geval een pannekoek/omelet te maken en deze koud op te eten. Hoe hebben jullie dit gedaan?

Groetjes, Feline

nirvana

Bericht door nirvana » 28 apr 2014, 10:59

He feline, je kan ook een kant en klaar shake meenemen.
Ik deed dan een salade of een heldere groente soep erbij.
Een koude omelet of pannekoek kan ook natuurlijk.
Geniet van je dagje uit met je vriendinnen!!

Groetjes.

nirvana

Bericht door nirvana » 28 apr 2014, 11:13

Nou, terug van het wegen. Mag nu naar fase 5. Gewoon weer 2.5 kilo eraf!! Voel me wel af en toe futloos. Denk toch dat het te weinig is voor me. Maar mag nu ook weer pasta, aardappels of rijst gaan gebruiken. Heerlijk kan niet wachten. 19 kilo eraf. Ik kan het gewoon niet geloven.
Vanavond lekker rijst eten, wat zal dat smaken!! Groetjes iedereen!!

yvonne

Bericht door yvonne » 28 apr 2014, 21:02

wouw top!
gefeliciteerd hoor en geniet van alles
gr yvonne

vlinder

Bericht door vlinder » 28 apr 2014, 21:06

Goedemorgen allemaal,
Ik heb een vraagje over ervaringen met de Novashop produkten.
Ik ben vorig jaar 15 kilo afgevallen met prodimed. Daarvan zitten er nu inmiddels 3 bij. Dat vind ik op zich niet zo’n probleem, lijkt me dat je altijd wel iets aankomt. Nou zou ik graag nog 5 kilo willen afvallen, maar met de produkten van de novashops. PM is mij te duur en de begeleiding van een voedingsdeskundige vind ik voor 5 kilo niet nodig, ook dat tikt aan.
Graag zou ik willen weten wie er afgevallen is met alleen produkten van de novashops en hoe dat bevallen is en of het even hard gaat als met PM.

Groetjes en sukses allemaal!

maxime.

Bericht door maxime. » 28 apr 2014, 22:13

Yesss! Net bij de diëtiste geweest en ben m’n eerste 10 kg kwijt!! Ben morgen 5 weken bezig. Ik vind Prodimed nog altijd goed vol te houden. Moet nu nog 17kg tot m’n streefgewicht dus ben er nog lang niet, maar ben wel al heel blij met het resultaat tot nu toe! Groetjes!

vlinder

Bericht door vlinder » 29 apr 2014, 06:37

Lekker dat je al wat afgevallen bent, is altijd erg motiverend.
Als je een beetje oplet tijdens jouw vakantie, kan de schade erg beperkt blijven.
Ik ben vorig jaar begonnen met PM en was voor mijn vakantie 15 kilo afgevallen. In mijn eerste vakantieweek ben ik nog eens 2 kilo afgevallen en dat terwijl ik toch echt lekker gegeten heb.
Wij zaten in een appartement incl uitgebreid ontbijt en ik heb het er echt van genomen, maar wel opgelet op wat ik nam. Ik nam smorgens (rond 10 uur) mijn ontbijt en dat bestond uit 1 bolletje met witte kaas (soort meikaas) en daarnaast at ik een grote schaal vers fruit en ze hadden ook tomaatjes met kaas uit de oven, daar nam ik smorgens ook een paar van en ik nam nog wat roerei. Zat altijd goed vol na het ontbijt. Het gevolg was dat we pas rond een uur of 3 gingen lunchen. Dat was dan meteen onze warme maaltijd voor die dag. Ik nam meestal gegrilde vis of vlees met heel veel sla. Tussendoor nam ik een joghurtje of iets dergelijks. ’s Avonds maakte ik ook nog een salade van bv tomaat en tonijn. Gewoon zorgen dat je goed vol zit met groente, sla en vis of vlees. Geen ijsjes of toetjes genomen. Bovendien hebben we ook heel veel gewandeld.
Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaande tips.
Alvast een fijne vakantie!

bianca.

Bericht door bianca. » 29 apr 2014, 06:51

hey iedereen,
wat knap als ik al die verhalen van jullie lees !
ik zelf ben een goed half jaar geleden begonnen met prodimed en ondertussen bijna 20 kg af gevallen.
heb het wel met vallen en opstaan gedaan maar ik heb het toch maar gedaan.
nu ben ik al enkele weken aan het stabiliseren en heb hier nog verschillende producten staan die ik niet meer ga gebruiken.
dus ik dacht mischien kan ik er hier iemand op het forum blij mee maken , het mag voor een prijsje weg :
het volgende heb ik nog :
1 door caramel crunch van prodimed
1 doos aardbei ijs van pro 10
1 doos praline ijs van pro 10
3 zakjes chocolade drank
1 doos bosvruchten repen
4 zakjes chocolade pudding
4 zakjes rijstpap
4 zakjes caramel pudding

moest er interrese zijn laat maar iets weten,
wil het altijd verzenden.

en aan iedereen doe zo verder , jullie zijn goed bezig!!!!

Loxy
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 165
Welk dieet volg jij?: nog te bepalen
Startgewicht: 95
huidiggewicht: 95
Streefgewicht: 65

Bericht door Loxy » 19 mei 2014, 13:33

Hey,

Ik zou willen gaan beginnen met Prodimed. Ik weeg nu ongeveer 95 kg, maar ik ben slechts 1m64 groot. Dus toch een 30 à 35 kg die er af mag om rond de 60-65 kg te gaan wegen. Vanavond eens bekijken of het financieel te doen zou zijn en dan wel of niet een afspraak maken.

zou dan nog een afspraak moeten maken, maar ik heb miss wel interesse in de dozen die je over hebt. Wat vraag je er nog voor?

Bellemieke

Bericht door Bellemieke » 30 mei 2014, 20:07

Hoi

Dit is mijn eerste week en ben nu in 4 dagen 3,3 kg kwijt, ik volg het heel goed, natuurlijk zijn het die smaken uitproberen hé, van de havermout heb ik moeten overgeven, maar de chocoladedrank is wel lekker, de cappuccino valt ook goed mee.

Ik vroeg mij af of het waar is dat je in de tweede week meer afvalt dan de eerste week (aangezien je lichaam nog moet aanpassen aan het nieuwe dieet).

Groetjes !smil45

Dutchdelite
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter
lengte: 173cm
Welk dieet volg jij?: Prodimed Clinics
Startdatum: 8 augustus 2016
Startgewicht: 112.2 kg
huidiggewicht: 103.1 kilo
Streefgewicht: 75 kg
Gewicht Grafiek: .
Start Gewicht: 112.2
na 1 week : 111 (-1.2 totaal: -1.2)
na 2 weken : 110.6 (-0.4 totaal: -1.6)
----------------------------------------------------
19-08-2016 Start Prodimed Clinics
----------------------------------------------------
na 3 weken: 108 (-2.2 totaal: -4.2)
na 4 weken: 106.2 (-1.8 totaal -6)
na 5 weken: 105.5 (-0.7 totaal -6.7)
na 6 weken: 104.2 (-1.3 totaal -8.0)
na 7 weken: 101.6 (-2.6 totaal -10.6)
na 8 weken: 100.7 (-0.9 totaal -11.5)
na 9 weken: 99.4 (-1.3 totaal: -12.8)
na 10 weken: 98.9 (-0.5 totaal: -13.3)
na 11 weken: 99 (+0.1 totaal: -13.2)
na 12 weken: 97.2 (-1.8 totaal: -15)
na 13 weken: 98 (+0.8 totaal: -14.2)
na 14 weken: 97.4 (-0.6 totaal: -14.8)
--------------------------------------------------------
Ronde 2
--------------------------------------------------------
Startgewicht: 103.7

Bericht door Dutchdelite » 15 aug 2016, 16:31

Zijn er nog mensen actief hier ? ik ben erg benieuwd naar recente ervaringen, ik zit er over te denken ermee te starten.
I'm not losing weight. I'm getting rid of it. I have no intention of finding it again.

Plaats reactie

Terug naar “Prodimed Informatie en Ervaringen”