Afvallen terwijl je bij je ouders woont

Jouw ervaring staat bij ons voorop. Geef hier jouw mening over alles wat met dieet, voeding en gezondheid te maken heeft. Ook als je vragen hebt of advies nodig hebt kun je hier terecht.
Plaats reactie
Nanny1202

Afvallen terwijl je bij je ouders woont

Bericht door Nanny1202 » 29 dec 2015, 22:43

Hoi allemaal,

Ik was even benieuwd naar jullie ervaringen en tips m.b.t. het afvallen terwijl je thuis woont. Momenteel woon ik bij mijn moeder thuis en ben ik van plan om actiever af te gaan vallen.
Dit wil ik doen door het aanpassen van mijn eetpatroon i.p.v. met een soort crashdieet. Ik heb namelijk al vaker pogingen ondernomen, maar het schortte aan zelfdiscipline als ik heel plotseling van alles tegelijk extreem deed.
Ik wil dus 'radicaal gaan diëten', maar meer ongezond voor gezond inruilen, meer groente en fruit ook overdag binnenkrijgen en veel meer vocht binnenkrijgen (ik drink veel te weinig). Daarbij gecombineerd meer gaan bewegen. In de beginperiode zal ik dan wat sterker op bepaald eten vermijden zitten om het proces goed op gang te krijgen (bijvoorbeeld frisdrank en mierzoet beleg).

Nu vroeg ik mij echter het volgende af: bij het veranderen van mijn eetpatroon ben ik op zoek naar dieet/afvalplannen en caloriewijzers. Daar staat ook van alles in wat je met avondeten wel/niet mag of zelfs compleet not-done is. Echter kan ik mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes wel in gezondere banen leiden, maar het avondeten wordt toch echt door moederlief gepresenteerd. Daarbij wordt over het algemeen wel gezond gekookt, maar ook veel rijst en pasta wat op veel pagina's not done is. Daarbij is mijn moeder ook iemand die pleit dat bijvoorbeeld frituur niet zo ongezond is als je maar geen saus gebruikt (juistem!). Dus ik heb aan mijn avondeten weinig/niets te veranderen of mogelijkheden om dat altijd te upgraden naar gezonder. Eten wat de pot schaft.

Hoe doen jullie dat of hebben jullie tips? Tips m.b.t. het gehele afvalplan mogen uiteraard ook! Van elkaar kun je leren.

Groetjes,

Plaats reactie

Terug naar “Jouw Ervaring”