Afkickverschijnselen van suiker/koolhydraten?

Jouw ervaring staat bij ons voorop. Geef hier jouw mening over alles wat met dieet, voeding en gezondheid te maken heeft. Ook als je vragen hebt of advies nodig hebt kun je hier terecht.
Plaats reactie
Jung
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 158 cm
Welk dieet volg jij?: 17 Dagendieet
Startdatum: 3 juli 2012
Startgewicht: 67 kg
huidiggewicht: 66,3 kg
Streefgewicht: 53 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 67
na 1 week :
na 2 weken :

Afkickverschijnselen van suiker/koolhydraten?

Bericht door Jung » 04 jul 2012, 17:18

Ik ben gisteren begonnen met het 17 Dagendieet. Volgens mij heb ik afkickverschijnselen doordat ik geen suiker en koolhydraten meer eet: ik ben moe, duizelig en misselijk, heb hoofdpijn en het dieet werkt bij mij extreem laxerend. Hebben meer mensen hier last van?

BmagicW
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder
lengte: 170 cm
Welk dieet volg jij?: 17 dagen dieet
Startdatum: 6 juli 2012
Startgewicht: 66,2 kg
huidiggewicht: 61,7 kg
Streefgewicht: 59 kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week : 64,5 kg (-1,7 kg)
na 2 weken : 63,9 kg (-0,6 kg)
na 3 weken : 63,1 kg (- 0,8 kg)
na 4 weken : 61,8 kg (- 1,3 kg)
na 5 weken : 61,8 kg (- 0,0 kg vakantie!!)
na 6 weken : 61,7 kg (- 0,1 kg vakantie!!)
TOTAAL -4,5 KG

Re: Afkickverschijnselen van suiker/koolhydraten?

Bericht door BmagicW » 07 jul 2012, 09:03

Hoi!!
gaat het al wat beter met je? Heel lastig die verschijnselen die nu opspelen, heb je al advies gevraagd bij de huisarts?
sterkte en beterschap natuurlijk!

Manonn

Bericht door Manonn » 07 jul 2012, 10:05

Zijn zoetstoffen zoals Sukrin misschien een optie voor je? Of is dat verboden tijdens het 17 dagendieet?

Hans Braak

Bericht door Hans Braak » 25 sep 2012, 11:22

Dit komt heel veel voor. Weet er zelf alles van. Ik heb snoep en (fabrieks)suikers afgezworen, de 1e 3 dagen is dat ontzettend wennen omdat je psych blijft vragen om suiker. In feite ben je verslaafd aan suiker nu is het tijd om clean te worden.

Je noemt het ook 'afkickverschijnselen' zie die verschijnselen als een beloning voor je nieuwe eten. Het geeft aan dat je progressie boekt.
Zelf neem ik fruit ter vervanging van drop, koek etc. Laat je niet verleiden tot lightproducten of synthetische suikers die in de moderne voedingsproducten zitten. Blijf wel eten maar haal je suikers uit fruit 2 a 3 keer een stuk fruit per dag.

Heel veel succes!

Rennie90
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter
lengte: 165
Welk dieet volg jij?: 17 dagendieet
Startdatum: 23 mei 2013
Startgewicht: 78
huidiggewicht: 74.4
Streefgewicht: 68
Gewicht Grafiek: Start gewicht: 78 kg
Na 1 week: -2.1 kg
Na 2 weken: -3.4 kg
Na vakantie: 76 kg :(
Na 1 week c1: 74.4

Bericht door Rennie90 » 31 okt 2012, 19:21

ik heb hier inderdaad ook last van.. voelde me net een dweil terwijl ik geen honger had of iets. het is inderdaad echt het 'wennen' aan geen of minder suiker

MissesT

Bericht door MissesT » 06 mar 2013, 22:57

Hi,

In elke maaltijd die ik at zat enorm veel suiker en ook in mijn tussendoortjes. Ik at niet echt veel dus ben ook helemaal niet te dik. Maar ik voelde me steed depressiever worden, opgeblazen, onzuivere huid, moe,... Dus heb ik een paar dagen geleden besloten volledig suikervrij te gaan leven. (geen suiker en geen suiker vervangers) De eerste dag viel goed mee. Een vage hoofdpijn. De tweede dag begonnen overdag de afkickverschijnselen volop. Zweten, trillen, koortsig.Ik voelde me een heroine verslaafde. Mijn stoelgang was zo groen als spinazie en ik moest heel de tijd gaan; 's nachts kreeg ik maagpijn die helemaal uitstraalde naar mijn rug. Vandaag, de derde dag. De maagpijn is er nog steeds maar wordt overheerst door een verschrikkelijke pijn in mijn lage rug. Het is zo erg dat ik vrees voor een niercrisis en twijfel om naar het ziekenhuis te gaan. 800mg Ibuprofen onderdrukt de klachten. Ik moet ongeveer om het uur plassen en bijna net zo vaak stoelgang maken die nog steeds groen ziet en nu ook vrij lopend is. Mijn buik is helemaal opgeblazen. Ik kan niet helder denken en conversatie voeren lukt niet. Ik breng het grootste deel van de dag in bed door. Ik denk dat mijn lichaam mij nu wel heel hard heeft duidelijk gemaakt dat suiker even slecht is als elke illegale drugs. Naar het schijnt nog een dag of 2 en dan is het ergste door. Voor mij, vanaf nu, een nieuw leven, zonder suiker en ik wens iedereen hetzelfde toe;

MissesT

Bericht door MissesT » 08 mar 2013, 12:03

Dag 5. Mijn stoelgang is normaler en ik heb vannacht voor het eerst in maanden(jaren?) goed geslapen en het gevoel gehad dat ik uitgerust wakker werd. Gisteren toch weer 800mg ibuprofene genomen tegen de afgrijselijke pijn aan m'n nieren. Vandaag nog steeds een continue vage hoofdpijn en zeurende maagpijn. Al dat gezond voedsel dat ik nu eet blijkt mijn maag helemaal niet te kunnen verteren. Shockerend. Voor het eerst heb ik vandaag zin om er mee te kappen. De weegschaal gaf 2kg meer aan dan de dag voor ik met mijn suikervrij leven begon! Wat?! Na al dat leed had ik minstens 1 kg minder verdient. Ik heb nu echt zin om er mee te stoppen. Een muffin zou er echt wel in gaan. Van al dat gezond consistent voedsel word ik dikker! Ik dacht dat mensen die gezonder gingen leven ook zouden vermageren. Ik niet? Hopelijk is mijn lichaam gewoon wat in de war van de drastische ommekeer en valt alles volgende week weer in de plooi en gaat vanaf dan het gewicht op de weegschaal wel naar beneden.

MissesT

Bericht door MissesT » 10 mar 2013, 20:36

Dag 7. De maagpijn eindelijk is weg. De pijn aan m'n nieren is weg. Nog steeds hoofdpijn. Toch alweer 0,5kg kwijt van de 2kg die er miraculeus bij waren gekomen.
Moest ik er het geld voor hebben zou ik naar een kuuroord gegaan zijn om van m'n suikerverslaving af te geraken. Medische begeleiding lijkt me nuttig en zelfs bijna noodzakelijk. Ik zou het zeker aanraden. Ook zou ik iedereen aanraden dit niet te doen in een drukke periode, maar eerder als er weinig of geen werk te doen is en de kinderen bij oma of op kamp zijn. Succes! Groetjes.

marjolein

Bericht door marjolein » 23 nov 2013, 16:58

Ik ben nu 4 dagen zonder suiker. Beelden van cake en chocola zweven voor mijn ogen, ik ben moe en emotioneel maar ik ben trots :) volhouden maar.

Elke2
Vetvrij Doorzetter
Vetvrij Doorzetter
lengte: 158 cm
Welk dieet volg jij?: Het Mentale Dieetplan
Startdatum: 6 januari 2014
Startgewicht: 62,5 kg
Streefgewicht: 55 kg
Gewicht Grafiek: 13/1/14: 63,6 kg
20/1/14: 61,5 kg
27/01/14: 61,5 kg
10/02/14: 61,8 kg
17/02/14: 63 kg
24/02/14: 62 kg
03/03/14: 62,2 kg
17/03/14: 63,1 kg
24/03/14: 62,3 kg
31/03/14: 61,8 kg
14/04/14: 62,7 kg
21/04/14: 61,3 kg
28/04/14: 63,8 kg
05/05/14: 60,8 kg
09/06/14: 64,2 kg
21/07/14: 65,8 kg
28/07/14: 64,2 kg
04/08/14: 63,6 kg
11/08/14: 64,4 kg (ik hoop op watergewicht)
18/08/14: 64,7 kg (zondig weekend-gewicht)
25/08/14: 64,4 kg
01/09/14: 62,3 kg
08/09/14: 62,5 kg

Bericht door Elke2 » 25 nov 2013, 10:54

Marjolein, succes ermee, en net in deze verleidelijke tijden...
ikzelf hou niet zo van zoet, maar val voor zout en vet. Chips, frietjes, pizza...
Ik eet al heel wat gezonder dan vroeger, maar herval wel vaak, vooral in het weekend of tijdens hele drukke werkweken. Toch kan ik mij wel veel sneller herpakken. Grote afkickverschijnselen heb ik niet meer, maar het blijft inderdaad in het kopke zitten he.
Ik voel mij wel veel frisser gedurende de hele dag, als ik van die rommel afblijf.

marjolein

Bericht door marjolein » 28 nov 2013, 16:31

Nog even een update. Ik ben nu zo'n 10 dagen suikervrij en het was niet makkelijk. Vandaag heb ik helaas suiker op, en heb enorme hoofdpijn en moeheid gekregen.echt buiten proporties...Betekent dit dat ik weer op het beginpunt zit? :(

marlyraas
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: ... cm
Startdatum: 1 januari 2009
Startgewicht: ... kg
huidiggewicht: ... kilo
Streefgewicht: ... kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door marlyraas » 11 nov 2016, 14:35

Nee hoor Marjolein, je lichaam is het gewoon even niet meer gewend. Gewoon weer oppakken. Succes :-)

Jol

Bericht door Jol » 15 jan 2017, 14:58

Ik ben maandag 9 jan j.l gestart met een detox kuur.
Houd in eerste fase 21 dgn geen vet, suiker (ook geen light en zoetstoffen) en koolhydraten.
Ik ben een enorme snoeperd dus ook heel veel last met afblijven en inderdaad pure afkick verschijnselen.
Hoofdpijn, vermoeid, darmkrampen diarree, niet uit woorden komen en stemmingswisellingen. Natuurlijk weten we allemaal dat suiker slecht is maar dat het zo een impact heeft wanneer je stopt met dit te consumeren . En dat het zo vanzelfsprekend is dat je bergen eten met suiker volop kunt kopen ben ik totaal
Sprakeloos van.
Nog meer mensen met dezelfde verschijnselen? Of die deze hebben gehad.
Zo ja hoe lang duurde het voordat je weer een beetje helder en fris op deze aardbol kon rondlopen?
Groetjes Jol

Bhappy

Bericht door Bhappy » 21 nov 2018, 18:11

Koolhydraten heb je nodig maar wel zoveel mogelijk langzame koolhydraten. Vooral geen geraffineerde suikers. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Bijna geen koolhydraten eten is vragen om problemen.

Plaats reactie

Terug naar “Jouw Ervaring”