Fitness - Cardio

Alles wat met sporten te maken heeft
Gebruikersavatar
Annemarieke1201
Vetvrij Queen
Vetvrij Queen
Berichten: 1242
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:37
lengte: 165 cm
Welk dieet volg jij?: 17DD/Paleo
Startdatum: 31/7/2012
Startgewicht: 88,5kg
Gewicht Grafiek: -
30/10/13: 79,2 (-09,3kg)
06/11/13: 77,8 (-10,7kg)
13/11/13: 78,0 (-10,5kg)
20/11/13: 77,5 (-11,0kg)
27/11/13:
04/12/13:

<75 kg:
<70 kg:
<65 kg:
<60 kg:
Locatie: Zwolle

Fitness - Cardio

Bericht door Annemarieke1201 » 28 jul 2012, 11:35

Hai allemaal!

Ik begin binnenkort met het 17dagendieet en sinds deze week sport ik ook samen met mijn vriend. Ik fitness elke week 1,5 uur. In dat uur doe ik alleen cardio (geen kracht, kan niet vanwege een aandoening). Ik vroeg me af of dat het afvallen ook bevordert, alle sportinstructeurs proberen mij namelijk aan de krachttraining te krijgen omdat je met cardio alleen niet af zou vallen. Ik vraag me af wat daarvan waar is. Het gaat toch om de beweging en de calorieën die je daarmee verbrandt? Dat heb je toch ook met cardio alleen? Ik ben overigens mijn cardioschema wel aan het uitbouwen maar omdat ik dus een chronische aandoening heb moet ik daarmee uitkijken en het op een iets langzamer tempo doen.

Wat ik tot nu toe aan sport doe:
Fitness cardio 2x in de week.
- 30 minuten fietsen.
- 20 minuten lopen.
- 20 minuten crosstrainer.
- 20 minuten roeien/fietsen.

Daarnaast gaan we ook 1x in de week samen naar de spinningles! Erg intensief, maar ook hier geldt ik hou mijn eigen tempo aan en ik ga dus lang niet zo snel als alle afgetrainde mannen die daaraan meedoen, haha.

Ik vroeg me af wat jullie allemaal doen in de sportschool en of alleen cardio echt zo slecht is. Krachttraining lukt op dit moment niet, maar ik vraag het me toch af.

Groetjes & succes met sporten allemaal!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairy
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08
lengte: 172
Startdatum: 24 juli 2012
Startgewicht: 96,2
huidiggewicht: 90,1
Streefgewicht: 72
Gewicht Grafiek: Start Gewicht: 96,2
na 1 week : 93,1 (-3.1) 116-89-119
na 2 weken : 91,5 (-4.7) 111-87-117
Na c1: 91,2??? (-5.0)
Na 3 weken : 90,7 (-5,5) 107-86-115
Na 4 weken: 90,5 (-5,7) 106-85-115
Na 5 weken: 89,5 (-6,7) 104-84-113
Na 5 weken: 89,2 (-7,0) 104-82-113
Na 7 weken: 88,1 (-8,1) 103-81-112
Na 8 weken: 87,4 (-8,8) 103-81-112

Re: Fitness - Cardio

Bericht door Fairy » 10 aug 2012, 15:23

In principe is cardio prima, je verbeterd je conditie en bent in beweging. Bewegen is altijd verbranden.

Maar wat ik in je eigen dagboekje ook al zei. Op het moment dat je meer spieren ontwikkeld gaat je rustverbanding omhoog. En dan gaat het dus sneller.

Wat ik jou aan zou raden is om je cardio apparatuur ietsje zwaarder te zetten en zo langzaam je spieren op te bouwen.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Sporten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten