Thuis sporten

Alles wat met sporten te maken heeft
Plaats reactie
Carinne

Thuis sporten

Bericht door Carinne » 23 feb 2009, 21:50

Sporten is ook niet mijn ding. Waarom?
Nou 't is eigenlijk vrij eenvoudig, ik haat het als mensen naar me kijken als ik sport.
Je zou denken dan ga je toch gewoon niet naar een fitnessclub, maar doe je gewoon wat, wandelen; joggen of zwemmen. Mis dus, overal zijn er wel mensen, op straat; in het bos; in het zwembad, overal.
Wat ik erop gevonden heb om thuis toch aan beweging te doen zonder die hopeloze fitness dvd die ik niet volgen kan, is het volgende:

- 30 min wandelen over de hele onder verdieping terwijl ik naar een luisterboek luister
- 10 à 20 keer trap op trap af lopen (12 treden) probeer de snelheid te verhogen, dat is in een wip gedaan.
- 5 à 20 min snel lopen (woonkm,keuken, gang, woonkm) en zet dan leuke muziek op of nog beter tijdens een film, zo blijf je op tempo lopen want anders mis je teveel van de film.
- Is een van mijn favoriete liedjes op de radio dan doe ik lekker zot.
- Buikspieren doe ik als ik er zin in heb maar in plaats van Crunches die ik (nog niet kan) lig ik plat op de grond en hef mijn benen tien tellen op.

In het weekeinde ga ik met mijn echtgenoot wel regelmatig wandelen zo 1 1/2 tot 2 uur.
Maar dat zie ik meer als gezellig samen zijn dan als sporten.

Zijn er nog mensen die thuis zo hun eigen sport schema opgesteld hebben?
Of heeft er iemand nog een paar tips?

Ít'sme

Re: Thuis sporten

Bericht door Ít'sme » 20 mei 2009, 22:33

Hee!

Ik heb heel veel aan dit berichtje gehad!
Ik wil ook beginnen met afvallen want ik ben veel te zwaar, alleen wilde inderdaad liever niet in het openbaar want dan voelt het alsof iedereen je aanstaart.

Ik denk dat ik jou tips ga volgen en daarbij gezonder ga eten.

Groetjes!

Btje

Bericht door Btje » 21 jun 2009, 18:28

Hallo,

Ik las je bericht. Ik herkende mezelf hierin enorm, ik ben ook te dik. Alleen heb ik de stap wel genomen om toch eens te kijken bij een sportschool. Viavia hoorde ik ervan.
Ik sport nu bij healthcity hier in Roosendaal. Daar geven ze 'maatje meer' lessen. Alleen mensen bij elkaar die allemaal hetzelfde probleem hebben. We doen onze oefeningen, hebben erg veel lol en ik vind het toch makkelijker vol te houden dan met een dvd thuis. Echt een aanrader, succes.

Typmiepie
Vetvrij VIP II
Vetvrij VIP II
lengte: 183 cm
Welk dieet volg jij?: Weight Watchers Flexipoints
Startdatum: 10-6-2013
Startgewicht: 113.3
Streefgewicht: 2e doel - 10%= 101.9
Gewicht Grafiek: 04-1 113.3
30-1 113.4
27-2 112.9
07-3 112.2
04-4 111.5
18-4 110.2
06-5 109.1 (moeder overleden)
31-5 110.4
10-6 110.4
19-6 110.5
25-6 109.2
02-7 109.0
09-7 109.0
16-7 108.7
23-7 108.5
30-7 108.2
19-8 107.6 Yes! -5%!
27-8 107.6
03-9 106.6
10-9 105.7
17-9 105.7
24-9 105.5
01-10 106.2
08-10 105.8

Bericht door Typmiepie » 08 jul 2009, 18:37

Och jeetje...

Lieve Meiden toch... waarom schamen jullie je. Je bent het waard om hier op deze aardbol rond te lopen hoor!

Ik ben ook nu nog, veel te zwaar maar het is ook al veel erger geweest... Dik in de 120 kilo. En toen ben ik opgehouden met wegen... Ben toen wel naar callanetics geweest.

Wat je ook kan doen: een wii fit: daar heb je ook een catagorie met spierversterkende oefeningen. En ook yoga voor de ontspanning... nou ja, ontspanning, soms moet je zo'n vreemde houding aannemen... Ook is er steps aerobic. Ook erg leuk om te doen... m'n vriendin heeft zo'n wii fit maar ik wil van m'n verjaardagsgeld er één aanschaffen.

Verder wandelen we veel met onze hond: goed voor ons allemaal.

Ook ben ik sinds maart bij de weight watchers. Echt een hele stap want ik durfde voor geen geld en public op die beruchte weegschaal. Maar dat valt reuze mee. Iedereen wordt heel discreet gewogen en oh oh, wat is het fijn te zien dat je er niet alleen voor staat. Je krijgt van deze en gene tips en onze coach is er één uit duizenden. Iedere week weer ga ik met een grote dosis motivatie weer naar huis. Ik woog in februari nog 106 kilo (ben ook al 92 geweest) en zag er geen gat meer in. Maar YES ik kan afvallen!

Dus meiden: hoofd omhoog en borst vooruit: je bent het waard!
Het is je eigen gezondheid waar je mee bezig bent: een hele waardevolle investering: voor nu en de toekomst!

Girlpower!

ynoJ
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: ... cm
Startdatum: 1 januari 2009
Startgewicht: ... kg
huidiggewicht: ... kg
Streefgewicht: ... kg

Bericht door ynoJ » 07 feb 2010, 15:25

Hoi Carinne,

Ik las je berichtje en dat is inderdaad erg herkenbaar, ook voor mannen. Ik zal me even voorstellen: Yno, 42 jaar oud en alles behalve een sportfanaat. Maar nu ik tegen overgewicht aan zit kwa gewicht, beginnen bij mij toch wel wat alarmbellen te rinkelen.. ik moet gewoon meer bewegen. Maar ik haat sporten! Ik heb weinig keus, want ik wil natuurlijk voorkomen dat ik hart- of vaatziektes, diabetes of iets dergelijks krijg. Bovendien wil ik een goed voorbeeld zijn voor mijn twee zoontjes, en mijn oudste zoontje van 8 begint ook al te zwaar te worden, dus ik moet er echt voor zorgen dat wij gezonder gaan leven.
Ik heb zeker veel aan jouw tips om in het huis te bewegen. Zelf probeer ik meer in het dagelijks leven te bewegen. Dus ik pak eens de trap in plaats van de roltrap, en ik fiets zelfs af en toe naar mijn werk, wat voor mij echt een prestatie is. :15:
Nog een klein hulpje: vandaag hoorde ik op de radio een oproep van Diabetesfonds om meer te bewegen, om diabetes type 2 te helpen voorkomen, en ze hebben o.a. een of ander surinaams mannetje als fitness coach die je kunt downloaden op je iPhone, als je die hebt. Wel grappig: http://www.diabetesfonds.nl/bewegen-teg ... p=2Bmyj11B

Succes met het bewegen in huis! Hou vol, dan doe ik dat ook. :8:

Groetjes!
Yno

Annemiekie
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 170 cm
Welk dieet volg jij?: gezond eten
Startdatum: 29 januari 2009
Startgewicht: 79 kg
huidiggewicht: 72 kg
Streefgewicht: 65 kg

Bericht door Annemiekie » 18 jul 2010, 20:28

Ik sport ook al een hele tijd thuis, spiertraining met tafels en stoelen enzo. Maar ook conditietraining met hardlopen en fietsen. Ik gebruik deze site al een tijdje ww.virtuagym.com. Heel handig om alles in te voeren, en ik haal er ook mijn schema's vandaan. En je krijg als personal trainer Brad Fit, kan niet beter toch:P

Misschien is het wat voor jou, bij mij helpt het zeker.
Wat vinden jullie ervan?

:)

rosana
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 1,70. cm
Welk dieet volg jij?: gezond eten
Startdatum: 5 augustus 2010
Startgewicht: 85 kg
huidiggewicht: 80 kg
Streefgewicht: 55 kg

Bericht door rosana » 15 aug 2010, 22:29

dag dames!

Wat ik persoonlijk een uitvinder vind, is youtube!
Ik begrijp wel dat je liever niet buiten rent, ik voel me ook niet zo gemakkelijk maar nu doe ik via youtube allemaal oefeningen en vind ik het persoonlijk ook wel erg leuk om te doen en mijn doel is 10 kilo afvallen en dan kan ik voor mij omdat ik me dan prettiger voel lekker buiten hardlopen.

Je kan op youtube.com van alles intypen, zijn allemaal lekkere workouts van ongeveer 50 minuten met warm up en ook cooldown, je moet alleen wel even zoeken.
Ik vind bijvoorbeeld micah workout erg fijn. Trouwens en als je dat allemaal saai vind op gegeven moment wissel het af met Samba,Salsa of andere leuke dans dat heb je namelijk ook op youtube, kan je ene dag intensieve workout doen en andere dag een leuke dans haha...

Have fun!

Mocht iemand nog tips willen let me know!

Liefs rosana

Nielsz
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
Welk dieet volg jij?: geen op dit moment

Bericht door Nielsz » 28 okt 2010, 09:41

Hallo,

Er zijn heel veel verschillende manieren om af te vallen. Het kan natuurlijk gewoon zoeken via het inet m.b.v. youtube of gewoon zoeken naar artikelen voor tips. Wii-fit is ook inderdaad een optie wat overigens je ook kan stimuleren omdat het voor sommige het eerder als plezier wordt beschouwd dan sporten.
Sinds kort is er een preciezere versie daar ook van uit op de playstation 3, maar die is wel een stuk duurder maar het schijnt wel een stuk intensiever te zijn!
Er zijn heel veel verschillende oefeningen te zijn voor thuis, een beetje kracht training kan ook geen kwaad.
Niet dat jullie allemaal heel erg gespierd moeten worden maar als jullie wat meer spieren ontwikkelen verbranden jullie meer voor dezelfde oefening waardoor je in principe na een tijdje meer verbrandt per oefening dan ervoor.

Het ligt er allemaal wat je zelf maar wilt en natuurlijk is voeding ook heel erg belangrijk.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :8:

coolie
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: ..1.64. cm
Welk dieet volg jij?: Mentale dieet Plan
Startdatum: 1 januari 2012
huidiggewicht: ...71 kg
Streefgewicht: ... 63kg
Gewicht Grafiek: Start Gewicht:
na 1 week :71.2
na 2 weken :

Bericht door coolie » 18 nov 2011, 14:37

Ik doe wel een blokje om fietsen en veel groene thee drinken. of een korte wandeling

ikhouvanrauw
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
Welk dieet volg jij?: Raw food
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door ikhouvanrauw » 20 nov 2011, 21:33

Dag Carinne,

Tot voor een paar maand vond ik het ook moeilijk om aan het sporten te blijven.
Ik begon er telkens met goede moed aan, maar na een paar keren was ik het alweer beu.
Zo heb ik gelopen, gezwommen, gefitnessed, en nog zoveel meer. Maar ik heb uiteindelijk de sporten gevonden waar ik me goed bij voel, en die me geen moeite kosten om vol te houden.

Wat eerst en vooral werkt voor mij zijn groepslessen. Op dinsdag ga ik naar de spinningles, en op donderdag naar de Zumba!
Het feit dat je je op voorhand voor deze lessen moet inschrijven helpen enorm.
Ik houd ook enorm van muziek en dansen, en daarom is het mooi meegenomen dat beide sporten met muzikale begeleiding zijn.

Verder heb ik sinds een zestal maanden een nieuwe sport leren kennen: rebounding!
Rebounding, dat is springen en plezier beleven op een mini-trampoline.
Ik heb er eentje gekocht, en tracht wekelijks toch een paar uur te springen.
Lekker in de privacy van mijn eigen huis, en met leuke muziek op mijn oren. Zalig én supereffectief!

Ik raad je aan gewoon verschillende dingen uit te proberen, en op een dag vind je gegarandeerd de sport die je motiveert en leuk vindt!
http://www.rawfoods.be

Zelf-Trainen-Thuis
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
Startdatum: 1 juni 2012
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Zelf-Trainen-Thuis » 04 mar 2013, 18:00

Begrijp volkomen waar je vandaan komt Carrine! Ik hou er ook niet van als ik word begluurt.
En die filmpjes die je moet volgen voor thuis fitness, bah! Er zijn natuurlijk alternatieve sites,
die thuis trainen/fitness promoten zonder DVD. Hierop staan oefeningen en een voorgeschreven schema.
Geen druk, en geen mensen die naar je kijken! Gewoon rustig in je eigen tijd sporten.:)

Count Iblis
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 168 cm
Welk dieet volg jij?: 80/10/10 dieet
Startgewicht: 63 kg
huidiggewicht: 55 kilo
Streefgewicht: 51 kg
na 1 week :
na 2 weken :