Eet drie keer per dag

Afvallen en vet verliezen, maar toch meer kans op hart- en vaatziekten lopen? Dat zijn de gevolgen wanneer je een keer per dag eet, zo stellen Amerikaanse onderzoekers.

Onderzoekers van het Amerikaanse ministerie van Landbouw en het National Institute on Aging (NIA) verdeelden gezonde vrijwilligers in twee groepen. De ene groep begon met een dieet van een maaltijd per dag voor acht weken, de andere groep at drie maaltijden per dag. In totaal kregen beide groepen evenveel calorieƫn binnen.

Na deze periode wisselden de groepen van dieet, zodat elke deelnemer als zijn eigen controlepersoon fungeerde, tussentijds werden de proefpersonen getest.

Cholesterol
In de periode dat ze een maaltijd per dag aten, hadden de deelnemers een aanmerkelijk hoger cholesterolgehalte dan tijdens de periode dat ze driemaal daags aten. Verder steeg de bloedsuikerspiegel omdat het lichaam minder insuline aanmaakte en ging de bloeddruk omhoog.

Daardoor nam de kans op hart- en vaatziekten toe, ondanks dat het eenmaal per dag eten wel zorgde voor minder vet en een lager gewicht.

bron: elsevier.nl

© vetvrij.com - dit artikel mag niet zonder toestemming worden overgenomen.

Gerelateerde artikelen:


Print dit artikel

Email dit artikel





Email dit artikel

Laat een reactie achter