Dieet voeding kinderen mogelijk ongezond
->
Kinderen die veel light voeding krijgen, ontwikkelen mogelijk later overgewicht.
Dat concluderen onderzoekers van de University of Alberta in Canada onder leiding van prof. David Pierce.
Bij de uitkomsten moet wel de kanttekening worden gemaakt dat het onderzoek is gedaan bij ratten. De conclusie gaat niet automatisch eveneens op voor mensen.
Jonge ratjes die light producten kregen, bleken veel te veel tot zich te nemen als ze āgewoneā voeding kregen. Volgens de onderzoekers komt dat omdat de ratjes de calorische waarde van de voeding niet goed konden inschatten. Dat vermogen zou zijn verstoord.
Oudere ratten gingen zich nĆet overeten. Zij zouden beter in staat zijn de energetische waarde van een maaltijd vast te stellen.
© vetvrij.com - dit artikel mag niet zonder toestemming worden overgenomen.Reageer op dit artikel
Email dit artikel
Gerelateerde artikelen:
- Alcohol goed voor geheugen
- Modifast
- Eet drie keer per dag
- Mobieltje op nachtkastje verstoort slaap
- Nieuwe allergietest ontwikkeld

Toevoegen aan Favorieten















