Antioxidanten in verwerkt fruit vergelijkbaar met vers fruit

Fruit is een belangrijke bron van vitamines, vezels en antioxidanten. Antioxidanten beschermen het lichaam tegen de schadelijke invloed van vrije radicalen en hebben daarmee bewezen positieve gezondheidseffecten. De Universiteit Maastricht heeft in onderzoek aangetoond dat het effect van verwerkt fruit in fruitdrankjes op de antioxidantstatus in het menselijk lichaam vergelijkbaar is met het effect van een fruitsalade met 10 fruitsoorten. De resultaten werden toegelicht door professor Aalt Bast van de Universiteit Maastricht, die het onderzoek heeft uitgevoerd.

Gesponsorde links over Dieet, Voeding & Gezondheid

Bron: Hero

  • NuJIJ
  • eKudos
  • RSS
  • Google Bookmarks
  • Facebook
  • Ping.fm
  • Live
  • MSN Reporter
  • Twitter
  • Add to favorites
© vetvrij.com - dit artikel mag niet zonder toestemming worden overgenomen.
Reageer Lees Reacties Dieet-Forum

E-mail dit artikel





E-mail

Gerelateerde artikelen:


Laat een reactie achter


Klik een keer op 'verstuur reactie' Het kan enkele seconden duren voor je reactie is verwerkt. Bedankt voor je reactie!

Wil jij automatisch een leuke avatar bij je reactie? mail dan een afbeelding naar de redactie en wij plaatsen hem bij je profiel.