Afvallen met Calcium

Vrouwen van boven de vijftig zouden calcium moeten slikken om dun te blijven. Calcium wordt al jaren aangeraden voor oudere vrouwen, omdat het de botten zou versterken. Nu heeft het middel dus nog een positieve bijwerking.

Onderzoekers vonden dat vrouwen die vitamine D en calcium slikten gemiddeld 0,28 pond minder wogen dan vrouwen die deze voedingssupplementen niet gebruikten. Vrouwen die ervoor nog nooit vitamine D en calcium gebruikten wogen zelfs 0,48 pond minder.

Experts denkend at calcium vetcellen afbreken en de productie van lepton stimuleert, dat de het hongergevoel vermindert. Bovendien zou een beter balans van voedingsstoffen de vertering stimuleren.

Gesponsorde links over Dieet, Voeding & Gezondheid

Dit blijkt uit een rapport van Internal Medicine journal dat vandaag in de Daily Mail stond. Onderzoekers van de gezondheidsorganisatie Kaiser Permanente in Californië bestudeerde 36.282 ouderen vrouwen tussen de 50 en 79 jaar. Een deel van hen kreeg calcium en vitamine D. De rest kreeg een placebo. De vrouwen werden zeven jaar lang elk jaar gewogen.

Oudere vrouwen werd al aangeraden op calciumsupplementen te gebruiken om broze botten tegen te gaan. Nu blijkt calcium dus een dubbel voordeel te hebben.

  • NuJIJ
  • eKudos
  • RSS
  • Google Bookmarks
  • Facebook
  • Ping.fm
  • Live
  • MSN Reporter
  • Twitter
  • Add to favorites
© vetvrij.com - dit artikel mag niet zonder toestemming worden overgenomen.
Reageer Lees Reacties Dieet-Forum

E-mail dit artikel





E-mail

Gerelateerde artikelen:


Laat een reactie achter


Klik een keer op 'reactie verezenden' Het kan enkele seconden duren voor je reactie is verwerkt. Bedankt voor je reactie!

Wil je een leuke avatar bij je reactie? volg dan deze instructies.