Afvallen door groot ontbijt

Om als vrouw flink af te vallen kun je de dag het beste beginnen met een groot ontbijt. Met veel suikers en proteïnes. De rest van de dag mag je je houden aan een dieet van weinig calorieën en suikers. Op die manier verlies je volgens onderzoekers van het Hospital de Clinicas in Venezuela en de Virginia Commonwealth University in Amerika meer gewicht dan wanneer je een strikt en mager suikerarm dieet volgt.

De onderzoekers volgden 94 vrouwen met extreem overgewicht. De resultaten werden gepresenteerd tijdens het jaarlijkse internationale congres over hormoonklieren in San Francisco. Volgens de onderzoekers is het slecht om suikerarme diëten te volgen.

Gesponsorde links over Dieet, Voeding & Gezondheid

Deze zouden je stofwisseling afremmen en je steeds meer naar suikers doen snakken. Met als gevolg dat je gaat jojoën. Maar vijf procent van de mensen die zo’n dieet volgt, heeft er na twee jaar nog profijt van. Beter werkt een dieet als je ’s ochtends met een vol gevoel begint en je suikerspiegel meteen omhoog gooit. Ook is zo’n dieet gezonder, omdat je bij een groot ontbijt meer vitamines en vezels binnenkrijgt.

bron: AD

  • NuJIJ
  • eKudos
  • RSS
  • Google Bookmarks
  • Facebook
  • Ping.fm
  • Live
  • MSN Reporter
  • Twitter
  • Add to favorites
© vetvrij.com - dit artikel mag niet zonder toestemming worden overgenomen.
Reageer Lees Reacties Dieet-Forum

E-mail dit artikel





E-mail

Gerelateerde artikelen:


Laat een reactie achter


Klik een keer op 'verstuur reactie' Het kan enkele seconden duren voor je reactie is verwerkt. Bedankt voor je reactie!

Wil jij automatisch een leuke avatar bij je reactie? mail dan een afbeelding naar de redactie en wij plaatsen hem bij je profiel.